MyCom: 3 jaar garantie bij laten assembleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Topicstarter
Ben van plan een bestelling te gaan doen voor een kennis bij de MyCom, dit gaat dan om een 'zelfbouw' desktop. Voor een zelfbouw pc moet er 70 euro extra worden betaald (aldus de offerte). Nu zegt MyCom: "Als u bij ons de computer laat assembleren krijgt u 3 jaar garantie.". Gezien de meeste artikelen in mijn winkelmandje standaard 1 jaar garantie hebben is dit natuurlijk wel goedkoop. M.a.w. 70 euro voor 3 jaar in plaast van 1 jaar garantie. Echter belde ik zojuist het algemene nummer van MyCom en kon de medewerker aldaar mij niet vertellen OF het zo is. Weet iemand wat de bepaling hierin is? Heb het gezocht op de MyCom site maar kan dit niet vinden. Aan de andere kant heb ik hier zelf ook nooit van gehoord. 3 jaar garantie op de assemblage an sich oke. maar 2 extra jaar garantie bij afname assemblage op gehele desktop?

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik denk dat je 3 jaar garantie krijgt op de bouw, dus als de scroeven eruit rammelen kan je daar garantie op verhalen, niet als je HDD stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 10:35
Je hebt sowieso recht op 2 jaar binnen de EU volgens... Alleen niet bij de fabrikant, maar bij de leverancier. Dus als je 1 jaar garantie op een product hebt geld dat alleen voor fabrieksgarantie, niet voor die in de winkel.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proximus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02 09:11

Proximus

100% OC

Daar komt bij dat bijv. sommige moederbord merken 3 jaar (fabrieks)garantie geven. Processoren, hardeschijven/SSD's, grafischekaart zijn ook vrijwel altijd meerjarig (qua garantie), geheugen levenslang.
Kortom €70,- voor drie jaar garantie vind ik nog niet zo 'voordelig'.

Xeon X5650 - Asus P6T Deluxe - 9GB DDR3 - R9 280X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 19:10
FireDrunk schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:50:
Je hebt sowieso recht op 2 jaar binnen de EU volgens... Alleen niet bij de fabrikant, maar bij de leverancier. Dus als je 1 jaar garantie op een product hebt geld dat alleen voor fabrieksgarantie, niet voor die in de winkel.
*Zucht*
http://www.consuwijzer.nl...garantieperiode-in-europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 09:32
En afwachten of Mycom nog wel bestaat over 3 jaar. Niet zo vanzelfsprekend meer tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je krijgt dan 3 jaar garantie op de complete PC. Dus ook 3 jaar op onderdelen die normaal 2 jaar garantie hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 07-10-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FireDrunk schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:50:
Dat is alleen maar een EU-richtlijn die niet alle landen in nationale wetgeving geïmplementeerd hebben. Nederland wijkt er bijvoorbeeld van af. De Nederlandse wetgeving is in theorie beter maar in de praktijk vooral een stuk ingewikkelder en nauwelijks na te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PilatuS schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:01:
Je krijgt dan 3 jaar garantie op de complete PC. Dus ook 3 jaar op onderdelen die normaal 2 jaar garantie hebben.
Logischerwijze wel ja, maar kon dit zo snel nergens vinden en om nu af te gaan op een mondelinge toezegging vind ik niet leuk. Zal vast- en zeker op de bon staan maar niet op de website.

Snap- en weet inderdaad dat dit PER onderdeel kan verschillen maar wil(de) gewoon graag weten of ik nu dan garantie krijg met laten assembleren op ALLES.

En stel: ik wil een extra schijf bijzetten verlies ik dan mijn garantie? Wordt dit gezegeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 19:10
Anoniem: 286128 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:34:
[...]

Logischerwijze wel ja, maar kon dit zo snel nergens vinden en om nu af te gaan op een mondelinge toezegging vind ik niet leuk. Zal vast- en zeker op de bon staan maar niet op de website.

Snap- en weet inderdaad dat dit PER onderdeel kan verschillen maar wil(de) gewoon graag weten of ik nu dan garantie krijg met laten assembleren op ALLES.

En stel: ik wil een extra schijf bijzetten verlies ik dan mijn garantie? Wordt dit gezegeld?
De letterlijke tekst van 3 jaar garantie zal niet op de bon staan, enkel MyCom Assemblage systeem.
Dat zal je dus eigenlijk moeten vragen, of het zwart op wit kan worden gezet.
Het is verder geen probleem dat mensen zelf iets aan de computer veranderen, er komt geen verzegeling op. Daarnaast is een verzegeling volgens mij niet rechtsgeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-05 11:29
Anoniem: 286128 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:34:
[...]

Je blijft dan de 3 jaar garantie behouden.
De bijgezette schijf heeft dan uiteraard de standaard fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494461

Bij b.v. alternate krijg je wel een verzegeling. Je mag het best openmaken, mits je hun een notitie laat maken. Als er dan iets kapot gaat wat heel goed te maken te maken kan hebben met datgene wat jij hebt gedaan, krijg je geen garantie meer. Of dit rechtsgeldig is? Geen idee maar hun zeggen dat ze het zo regelen. Ik weet niet of MyCom ook zoiets heeft?

De 3 jaar garantie zal gewoon voor de hele desktop gelden incl. onderdelen. Let wel dat het vaak marketing is. Als b.v. je harde schijf niet helemaal meer lekker werkt, en je laat dat door hun testen kunnen ze makkelijk de neiging hebben om te zeggen: er is niets mis, dit leest de software alleen verkeerd uit. Maar dat is standaard, hun willen ook geld besparen waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ze werken daar zonder zegels. Een SSD oid bijplaatsen kan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:28

Wildfire

Joy to the world!

Ik werk zelf bij MyCom en zal deze vraag doorzetten naar ons hoofdkantoor, antwoord geven kan ik dan hier zelf niet doen, ik kan -zeker buiten werktijd- geen uitspraken namens het bedrijf doen natuurlijk :) --- dat is aan mijn collega's op het hoofdkantoor.

Wat betreft het uitbreiden van je PC: vanzelfsprekend mag je dat gewoon, dat verandert niets aan garantie, alleen maar als je eigen werkzaamheden voor de problemen hebben gezorgd. Maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

[ Voor 70% gewijzigd door Wildfire op 07-10-2013 23:58 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wildfire thanks, dit zou top zijn :). En uiteraard begrijpelijk. Los van jouw baan bij de MyCom mag je mij altijd DM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een verschil is natuurlijk ook dat je dan garantie hebt op een compleet systeem, in plaats van op losse onderdelen. Doet 'iets' het niet? Met losse onderdelen moet je zelf eerst uitzoeken wat dan niet. Soms eenvoudig, in zeldzame gevallen ook niet. Dat het moederbord niet goed samenwerkt met 2 geheugenreepjes als ééntje daarvan in slot A1 zit behalve als je de timings anders instelt enzovoorts... Bij een compleet systeem zeg je "hij doet het niet, zorg maar dat 'ie werkend terugkomt". Als je onderdelen niet goed samen blijken te werken valt dat ook onder systeemgarantie, niet onder garantie onder losse onderdelen.

Voor de rest natuurlijk sowieso garantie op alle hardware die je koopt, dus als iets buiten je schuld om kapot gaat kun je sowieso garantie krijgen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1