Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBT
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 09:16
Mijn vader heeft een WKK staan die helaas niet zo goed functioneert en heel wat errors geeft.
Graag had ik die uitgelezen door deze even aan mijn pc te hangen.
Dit is zeker mogelijk met mijn toestel, er is een rs232 poort en een usb poort.
Als ik mijn pc met de usb poort verbind vraag die naar de FT232 USB UART driver dewelke ik dan ook geïnstalleerd heb.

Wat nu verder?
Ik heb via Windows PowerShell verbinding gemaakt met de nieuwe Serialport en dan een ReadLine gedaan, maar krijg enkele lijnen met rare tekens.

Ik heb al heel wat zitten zoeken op het net naar meer informatie over rs232 uitlezen, maar ik vind zodanig veel dat ik niet meer weet wat te doen.

Iemand nog wat tips?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
HyperTerminal of PuTTY proberen. Kan wel zijn dat je de baudrate en pariteit even moet instellen. Zoek anders een handleiding ofzo, dat maakt het wat makkelijker.

[ Voor 84% gewijzigd door ThinkPad op 07-10-2013 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Je gaat toch specifieke software nodig hebben om de juiste gegevens op te kunnen vragen en om daar dan weer wat mee te kunnen. Ik schat de kans dat je, zonder enige kennis van de apparatuur, wat nuttigs uit die RS-232 poort weet te trekken op minder dan 0,1%. Dat soort klusjes word meestal gedaan door techneuten met jaren ervaring met dergelijke machines en zelfs die kunnen lang niet alles meteen constateren.

Kijk even of er een merk/type vermeld staat op de PLC waarmee je probeert te verbinden. Misschien kun je de uitlees software vinden op internet. Maar vaak zijn dit dure pakketten om los te kopen.

Maar proberen kan gelukkig geen kwaad. Rare tekens kan komen door een verkeerde baudrate. 9600 word nog veel toegepast. En ook 19.200 of 19k2.

[ Voor 30% gewijzigd door NBK op 08-10-2013 00:10 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBT
Bedankt allebei!
Ik ga dit even proberen, maar ik vrees inderdaad ook dat mijn kans bijna nihil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat voor WKK is het? Grote kans dat hij alleen error codes geeft, waar je alsnog erg weinig mee kunt. Over het algemeen hebben ze ook nog een beeldscherm met daarop de actuele meldingen, netbedrijf, (voor)alarmen en actuele waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

NBK schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 00:07:

Maar proberen kan gelukkig geen kwaad. Rare tekens kan komen door een verkeerde baudrate. 9600 word nog veel toegepast. En ook 19.200 of 19k2.
ditte

als er uberhaubt iets zinnig uit kan komen moet je kutten met de baudrate/start top bits etc

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBT
WKK van Whispergen.
Het kleine display geeft inderdaad wat error codes, maar het rare is dat deze gewoon niet in de manual staan. Sommige andere codes wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK

NBK

Weercam-Avatar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBT
@NBK Ja zo'n ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK

NBK

Weercam-Avatar

Nou snap ik wat beter waar het over gaat. Leuk ding :) beetje duur alleen :(

Zal ook niet meevallen om wat nuttigs over die codes uit google te trekken vrees ik. Geloof nooit dat die dingen echt heel veel worden geïnstalleerd.

Heb je al een mail met de fout codes richting de fabrikant geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBT
Ja heb al gemaild naar fabrikant, maar zonder enige reactie...
Vandaar dat ik het zelf via mijn pc wil uitlezen, of toch proberen allesinds :|
Pagina: 1