10GBASE-X XFP uplink module aan een 10GBASE SFP+ module

Pagina: 1
Acties:

• aeon_flux
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:39
Hallo,

Hier staat een wat oudere Netgear GSM7352Sv1 ProSafe 48+ L3 Managed Stackable Switch dit is een wat ouder besje maar prima switch met 4 Gigabit Ethernet uplink poorten en de mogelijkheid voor maximaal 4x 24Gb stacking modules of 10Gb XFP stacking modules.
De 10Gb SFP+ of BaseT modules zijn niet compatible met dit model. (wel met de v2)

Nu wil ik deze switch aan een 10Gbit SFP+ uplink port hangen van de nieuwe Netgear XS712T 10-Gigabit Ethernet Smart Switch. Deze switch heeft 2x 10Gb SFP+ uplink poorten. Maar geen mogelijkheid voor andere uplink modules.

Zou de uplink dan met een een 10GbE XFP to SFP+ Active Copper Cable gemaakt kunnen worden? zoals deze?

In het kort 8)7 Kun je bovenstaande switch met 10GbE XFP koppelen aan een 10Gb SFP+ switch.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ja. Fysieke interface maakt niet zoveel uit, of het nu SFP+, XFP of Xenpack is.

De betreffende (koper)kabel ken ik zelf niet. Maar goed, je haalt hetzelfde resultaat met 2 10Gbase-SR modules en een glaskabeltje.

Je moet alleen zelf bepalen wat de impact is van 'vage' problemen. Wil je een vendor-supported oplossing of gaat het om een scherpe prijs.... Vendor-specifieke oplossingen zijn vaak duurder, maar het bespaart je wel een hoop gezeik als het echt mis is. (+ het valt binnen een SLA)
En je moet ff kijken of er een vendor-lock op je switches zit.

Alternatief is om je core op de schop te nemen. Als je huidige switch al ouder is enz, kun je de afweging maken om een nieuwere te nemen en de ouwe als spare neer te leggen. Want als ie nu buiten z'n support/garantie is en plat gaat, heb je toch een probleempje ;)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het beste antwoord is: Testen. (Maar dan heb je de kabel al aangeschaft.)

Hoe het bij Netgear zit weet ik niet, maar bij Cisco heb je pasieve (tot 5 meter) en actieve (tot 10 meter) twinax kabels. (Dit zijn vergelijkbare kabels, maar dan SFP+ naar SFP+ met een koper kabel er aan vast geklonken.) Datacenter switches ondersteunen beide typen kabels, maar campus switches (Catalyst serie) ondersteunen alleen de passieve kabels. Mijn voorkeur gaat uit naar glas (SR optics) of 10G Base-T / Cat6e met RJ45 connectoren als het toch koper moet zijn.

Twinax kabels gebruik ik alleen als ik in een tabel kan vinden dat ze supported zijn. Anders begin ik er niet aan. Glas en UTP bekabeling zijn beter gespecificeerd en zijn gewoon een standaard.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• aeon_flux
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:39
Thanks Bl@ckbird & DJSmiley voor jullie reactie, duidelijk en helder.

Ik ga voor het veilige alternatief van
DJSmiley:

Alternatief is om je core op de schop te nemen. Als je huidige switch al ouder is enz, kun je de afweging maken om een nieuwere te nemen en de ouwe als spare neer te leggen. Want als ie nu buiten z'n support/garantie is en plat gaat, heb je toch een probleempje ;)
de core vervangen met een compatible nieuwe switch komt budgettair in de buurt van de losse modules en kabels.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wij koppelen ook SFP+ met XenPack en dat werkt prima. In dit geval op basis van HP ProCurve, maar wel met supported GBics. Als de 10 GBit standaard maar compatible is, zoals eerder gezegd, dan maakt het koppelvlak niet heel veel uit :)

Maar je Core vervangen is altijd beter natuurlijk, nieuwe gadgets :9

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein