Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Skalders
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:58
Ik heb nu een oudere philips 32" en wil graag een groter formaat deze keer. 42"-47" was ik aan het denken. Op het moment heb ik mijn oog op de LG modellen, puur door het uiterlijk & de voet.

Hier zijn twee modellen waar ik interesse in heb:
pricewatch: LG 42LA6908 Zilver
pricewatch: LG 47LA6908 Zilver

Ik wou liefst een zwarte tv. Hier staat zilver bij, maar op de afbeelding zijn ze zwart (donkergrijs)?
en hoe komt het dat 42" model 20 kg weegt en het 47" model maar 14,6? in dezelfde reeks zou het groter model toch meer moeten wegen?

Dan is er nog de hertz. Ik ga de tv voornamelijk gebruiken voor films en tv via hdmi te bekijken, maar ik game ook wel eens (pc gaming via controller). Is 50 hz hier voldoende voor? ik verwacht niet al te veel van de 'geoptimaliseerde hertz' en jammer genoeg hebben de LG tv's in deze budget range allemaal een native hertz van 50.

Zijn er nog andere alternatieven? Liefst een ietswat dunnere tv (een diepte van <60mm zonder voet) als het kan, met een budget van max ongeveer 1000 euro (de lg47la6908 is voor 999 te koop in vandenborre.be) Liever goedkoper natuurlijk! 3D en smart tv zegt me weinig, maar dat hebben ze toch bijna allemaal tegenwoordig.

alvast bedankt

Verwijderd

pricewatch: Panasonic Viera TX-P42GT60 Zwart
Diepte (zonder voet) 49mm

Ik laat de argumentatie aan mijn medetweakers over aangezien ik zo aan het werk moet ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 14:43 ]

• Skalders
alhoewel ik veel goede dingen over plasma hoor is het stroomverbruik te veel voor mij. Iemand nog ideeën? Nu heb ik nog artikels over hertz gelezen dat 400hz mci slechter is dan 200 hz cmr, en dat in deze LG tv's, en andere dunnere tv's het standaard geluid meestal slecht is.

Dus eigenlijk heb ik terug totaal geen idee welke tv nu een goede keuze zou zijn.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Skalders schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:05:
alhoewel ik veel goede dingen over plasma hoor is het stroomverbruik te veel voor mij. Iemand nog ideeën?
[...]
Dit is in mijn ogen niet zo'n fantastisch argument. Het stroomverbruik van een plasma tv is inderdaad gemiddeld wat hoger dan een lcd. Op jaarbasis spreek je echter over een verschil van enkele tientjes. Daarvoor krijg je dan wel een superieure beeldkwaliteit. Zoals je zelf al zegt, heb je er al veel goede dingen over gehoord dus waarop zou je voor die paar tientjes genoegen nemen met een matige beeldkwaliteit? Doe je zelf niet te kort en laat je niet afschrikken door het energie-argument. Het verschil is niet buitensporig.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Skalders schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:05:
alhoewel ik veel goede dingen over plasma hoor is het stroomverbruik te veel voor mij. Iemand nog ideeën? Nu heb ik nog artikels over hertz gelezen dat 400hz mci slechter is dan 200 hz cmr, en dat in deze LG tv's, en andere dunnere tv's het standaard geluid meestal slecht is.

Dus eigenlijk heb ik terug totaal geen idee welke tv nu een goede keuze zou zijn.
Toevallig dit artikel? http://forum.fok.nl/topic/1952827/1/999#124744816

Hoeveel euro zou voor jou acceptabel zijn om per maand te betalen als je er een superieure beeldkwaliteit voor terug krijgt. €0,- €0,50, €1,- €2,- €5,- €10,- €50,-...? En hoeveel uur televisie kijk je dan per dag gemiddeld?

• Skalders
Ja inderdaad. Per maand is moeilijk om in te schatten voor mij. Mijn maximum budget is ongeveer 1000 euro,maar in het begin had ik eerder 500 in gedachte. De tv staat gemiddeld 6 uur per dag aan, wanneer.ik geen serie/film kijk of game, gebruik ik het als extensie van mijn desktop. Wat houd superieure beeldkwaliteit net in? Ik zou van mezelf zeggen dat ik een betere kwaliteit echt wel een must in bv 1080p ipv 720, maar gaat een duurdere tv echt zoveel verschil maken? En wat vind je van de lg la6908 ? Kan ik beter een 47 inch pakken of een kwalitatief betere 42 voor eenzelfde budget?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kwaliteit zit in contrast, dieper zwart betere kleuren en meer detail bij beweging. Iets dat je eigenlijk moet ervaren bij iemand thuis omdat een winkel voor een goede demonstratie van plasma tekort schiet. OLED in een winkel geeft een idee van plasma 's avonds thuis. Zwart is bijvoorbeeld echt zwart, niet blauw paars.
50st50 of 50st60 kost net zoveel als een 47la6908, dus het gaat hier niet om duurder maar anders. Kost je iets van €40 per jaar extra.

Als extensie van desktop is een plasma overigens ongeschikt, ivm inbranden langdurig statisch beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door mr.paaJ op 13-10-2013 23:16 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Skalders
Goed, plasma is dus al sowieso uitgesloten.

is er dan veel verschil tussen oleds in verschillende budgets? En heeft er iemand een mening over de 47LA6908 van LG?

• S1NN3D
  • Niet online
Skalders schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:37:
Goed, plasma is dus al sowieso uitgesloten.

is er dan veel verschil tussen oleds in verschillende budgets? En heeft er iemand een mening over de 47LA6908 van LG?
Vooralsnog is OLED erg prijzig dus het lijkt me niet dat je deze techniek op een betaalbare wijze in huis kan halen. Daarnaast komen reeds de eerste berichten naar buiten over inbrand problemen met OLED's dus ik denk dat je die ook wel kan uitsluiten.

[ Voor 35% gewijzigd door S1NN3D op 14-10-2013 14:47 . Reden: quote toegevoegd ]

• Skalders
allright :p zelfde vraag met led tv's dan?

• S1NN3D
  • Niet online
Een led tv is gewoonweg ook een lcd tv. Enige verschil is de techniek die gebruikt wordt voor het backlight van het paneel. Forum-bezoeker Dimens is goed thuis in de techniek hieromtrent. Check eens wat andere tv topics dan zul je zijn uitleg vast wel tegen komen.

Elke techniek heeft zijn voor- en nadelen en ook de lcd's zijn hiervan niet gevrijwaard. Backlight bleeding, motion judder, etc. Het is dus echt een kwestie van kiezen. Maar aangezien je de tv ook wil gebruiken als desktop extensie zit je vast aan een lcd.

Dat wordt dus reviews lezen en vergelijken!

• Skalders
Op de pricewatch vind ik helaas echt niet veel reviews in mijn budget en tv grootte:
http://tweakers.net/categ...ZGOkZKOko5YL0KpkaADm1tbUA
behalve de samsung UE46ES8000, en die is mij net iets te duur.

van de lg la6908 vind ik zowat niets op het internet. Ik zou deze eventueel wel willen nemen maar ik weet nog steeds niet als 50hz wel een goede keuze is, en als de dunheid van de tv niet eerder een nadeel is?

Is er iemand die mij de LG zou afraden om een of andere reden?

• Dimens
Skalders schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:06:
Ja inderdaad. Per maand is moeilijk om in te schatten voor mij. Mijn maximum budget is ongeveer 1000 euro,maar in het begin had ik eerder 500 in gedachte. De tv staat gemiddeld 6 uur per dag aan, wanneer.ik geen serie/film kijk of game, gebruik ik het als extensie van mijn desktop. Wat houd superieure beeldkwaliteit net in? Ik zou van mezelf zeggen dat ik een betere kwaliteit echt wel een must in bv 1080p ipv 720, maar gaat een duurdere tv echt zoveel verschil maken?
Resolutie wordt vandaag de dag zeer overschat en men denkt dat het een maatstaf is voor de kwaliteit van een televisie of zelfs een telefoon.

Ondertussen speelt er veel meer mee dan dat. Kleurreproductie, kleurdiepte, zwartlevels, contrast e.d. zijn net zo belangrijk. Met enkel scherpte creëer je geen goed detail.
Skalders schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:22:
allright :p zelfde vraag met led tv's dan?
"LED" zoals het wordt geadverteerd, is gewoon LCD maar dan met een andere achtergrondverlichtingstechniek. Zie http://www.televisie-info.nl/lcdbacklight/ voor een uitgebreide uitleg.
Skalders schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:18:
van de lg la6908 vind ik zowat niets op het internet. Ik zou deze eventueel wel willen nemen maar ik weet nog steeds niet als 50hz wel een goede keuze is, en als de dunheid van de tv niet eerder een nadeel is?
Een groot formaat LCD televisie op 50Hz zou ik nooit meer doen. Op het moment staat er nog een 40"LCD op de slaapkamer, die door gebrek aan geld nog niet is vervangen voor een plasma, en ik erger me groen en geel aan motion blur. Iets waar ik op een 32" LCD televisie veel minder last van heb.

Nu is niet iedereen even gevoelig voor motion blur, maar ik zou het niet doen als je voor hetzelfde geld een veel en veel beter model kunt krijgen.

Overigens hoef jij je geen zorgen te maken voor inbranding als jij de PC gaat gebruiken als HTPC en gameconsole. Je moet de televisie niet gaan gebruiken als monitor en gaan internetten maar zolang de beelden blijven bewegen, is er niets aan de hand.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Afgelopen zaterdag de TV van me ma een upgrade gegeven met de pricewatch: LG 42LN5708 Zwart
Het beeld wat deze TV geeft is echt ver boven verwachting. Ik kocht zelf altijd Samsung maar ik ga binnenkort ook over op de LG.

• Skalders
Bedankt voor de reacties.
Nu weet ik het echter nog minder.
Dimens schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 23:00:

Een groot formaat LCD televisie op 50Hz zou ik nooit meer doen. Op het moment staat er nog een 40"LCD op de slaapkamer, die door gebrek aan geld nog niet is vervangen voor een plasma, en ik erger me groen en geel aan motion blur. Iets waar ik op een 32" LCD televisie veel minder last van heb.

Nu is niet iedereen even gevoelig voor motion blur, maar ik zou het niet doen als je voor hetzelfde geld een veel en veel beter model kunt krijgen.
Aangezien dit mijn eerste >32" is wil ik natuurlijk liefst een goede keuze maken. Is er echt zoveel motion blur? Ik heb nog nooit echt mensen horen klagen over hoeveelheid hertz, zijn er misschien artikels hierover?

Plasma is helaas uitgesloten omwille van het energiegebruik & ik ga hem wel degelijk vaak als desktop extensie gebruiken, dus veel stilstaande beelden.

Weet je een goed LCD model aan te raden tussen 42-47" en onder 1200 euro?

• Dimens
Skalders schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:05:
Bedankt voor de reacties.
Nu weet ik het echter nog minder.

[...]

Aangezien dit mijn eerste >32" is wil ik natuurlijk liefst een goede keuze maken. Is er echt zoveel motion blur? Ik heb nog nooit echt mensen horen klagen over hoeveelheid hertz, zijn er misschien artikels hierover?
Genoeg artikelen over te vinden en op het forum zijn er ook genoeg Tweakeraars die motion blur zien en vervelend vinden.

Sommige mensen ervaren het ook als motion judder, een stotter in het beeld alsof bewegingen totaal niet vloeiend zijn.

• Skalders
ik heb ondertussen de LG 47LA6908 besteld.

deze heeft dus 400 geoptimaliseerde hertz. 99% van de tijd, als ik nu game of series/film kijk, doe ik dit via hdmi naar mijn pc. Op mijn huidige TV gebruik ik PC modus hiervoor, dit schakelt een hoop 'beeldverbeteringen' uit, als ik PC modus niet op had staan was er duidelijk lag zelfs bv als ik gewoon met de muis bewoog.

Ik weet ondertussen dus dat 50hz op een groter paneel gelijk deze 47" motion blur kan opleveren, en dat de geoptimaliseerde hertz hier wel gedeeltelijk iets aan kan doen. Hoor ik dan bepaalde dingen aan te laten staan? ik weet niet als er een ingebouwde pc modus is, en voor te gamen neem ik aan dat deze beeld verbeterings technieken sowieso uit moeten staan. Maar kan ik dus deze best terug aanzetten als ik bv een film kijk via de pc? bepaalde wel of niet?

Alvast bedankt voor al de reacties.

• Skalders
Iemand die iets over mijn vorige vraag weet? en hoe kan ik een tv het best kalibreren zonder enige toestellen hiervoor?

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 17:05
Skalders schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:57:
Iemand die iets over mijn vorige vraag weet? en hoe kan ik een tv het best kalibreren zonder enige toestellen hiervoor?
Ik gebruik voor htpc's nooit pc modus en heb nooit problemen. Daarnaast is het niet mogelijk om een toestel zonder meetapparatuur te kalibreren, je kan wel basis settings goed zetten maar witbalans of cms werk zit er niet in.
Pagina: 1