Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 14:05
Allereerst, ik ben hier nieuw, dus als ik foutjes maak hierbij alvast mijn verontschuldigingen :)
Ik weet ook niet of dit het juiste forum is, maar daar kom ik denk ik dan wel achter

Ik zit al een tijdje mee te kijken op het Centraal aanbiedingen topic, tot mijn verbazing zag ik een portable oplader langskomen van de Dirk (bas / digros) waarna ik al een tijdje aan het zoeken was

Prijs is €12.99

Ik heb net besloten er maar eentje op te halen bij de Dirk, ik zag er nog zo'n 20 liggen bij de kassa, helaas alleen nog maar groene en roze (had graag de blauwe willen hebben) maar de kleur doet er niet toe als het maar werkt! Dus ik heb maar een groene meegenomen :P

Ik ga de de oplader niet openmaken aangezien ik het echt nodig heb en geen zin heb om nog een keer helemaal naar de andere kant van mijn woonplaats te gaan fietsen

Op de verpakking staat 5200 mAh, en niet 5600 mAh zoals die bij de action (video gezien wat gepost is in het centrale aanbiedingen topic: YouTube: Action SoundLogic Portable Powercell 5600 mAH)

Ik ben de oplader nu aan het opladen, zal denk ik wel een aardige tijd duren
Ik ga het uiteraard ook testen met een LG 4X HD welke een batterij van 2150 mAh heeft, dus ik zou het minimaal 2x moeten kunnen opladen

Hier nog een foto van de portable oplader:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tzZf5U4l.jpg

Achter op de oplader staat 5200 mAh:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nTwyAUnl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
De prijs is ook wel handig... ;)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dUG8xil.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 01:44

Quan Vu

Hoi

Je hebt het over de Dirk. Bas is volgens mij ook onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. Zou die bij de Bas ook aanwezig zijn?

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
Quan Vu schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:43:
Je hebt het over de Dirk. Bas is volgens mij ook onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. Zou die bij de Bas ook aanwezig zijn?
Dirk, Bas en Digros hebben dezelfde aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 23:24
Een bijna gelijk apparaatje is ook op eBay te vinden: http://goo.gl/r5wAcm
voor een paar euro minder. Wel uit China uiteraard dus moet je geduld hebben na bestellen.

Voor wie nieuwsgierig is wat er in zit: ik schat 2 van zulke accu's:
http://goo.gl/pulfMB
2 parallel om de capaciteit te halen.
Deze accu's zijn iets groter dan een standaard AA (penlite) batterij.
Ze worden veel gebruikt in laptop accu's en dergelijke.
Verder zal er een klein beetje electronica in zitten:
een li-ion lader chipje om de accu's veilig te laden (verplicht bij Li-Ion)
en een schakelende dc-dc converter om van de 3.6 - 4.1 van de accu's 5 V voor de USB te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Bij BangGood is deze (of die van jeanj in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" ) deze week in de aanbieding voor $ 7.99 franco thuis: http://www.banggood.com/5...00-N7100-HTC-p-72492.html

Denk eraan dat je eigenlijk in mWh moet rekenen: 3.7 V * 6000 mAh = 22.2 Wh. Met een optimistisch omvormerrendement van 90 % komt er nog hoogstens 20 Wh uit. Dat is aan de 5 de Volt uitgang minder dan 4000 mAh.

Van de 3000 mAh accu's in de "Action" kun je dus ten hoogste 2000 mAh voor je telefoontje verwachten.

[ Voor 9% gewijzigd door vw23a op 07-10-2013 20:04 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julrast
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-08 16:33
Kun je met deze lader ook apple produkten opladen (nee, dit is niet vanzelfsprekend)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:03

RobertowNL

For your gear!

vw23a schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:49:
Bij BangGood is deze (of die van jeanj in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0" ) deze week in de aanbieding voor $ 7.99 franco thuis: http://www.banggood.com/5...00-N7100-HTC-p-72492.html

Denk eraan dat je eigenlijk in mWh moet rekenen: 3.7 V * 6000 mAh = 22.2 Wh. Met een optimistisch omvormerrendement van 90 % komt er nog hoogstens 20 Wh uit. Dat is aan de 5 de Volt uitgang minder dan 4000 mAh.
Je zit met een rendement van 90% nog veel te hoog verwacht ik.
Denk dat je eerder onder de 70% zit met wat pech..

Een goede powerbank kost nu eenmaal wat geld; ENB / Ruinovo case + Panasonic 3400mAh cellen _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door RobertowNL op 07-10-2013 20:14 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Ik durfde het niet te zeggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
julrast schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:01:
Kun je met deze lader ook apple produkten opladen (nee, dit is niet vanzelfsprekend)?
Volgens Mycom (http://mycom.nl/veiling/d...rtable-power-bank-5200mah) kan de ICUDU wel degelijk Apple spullen opladen!

[ Voor 12% gewijzigd door vw23a op 07-10-2013 20:13 . Reden: tukvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van banggood is qua model exact hetzelfde als die van de Action destijds, ook 5600 mAh. De vraag is of deze van de Dirk eveneens veel minder vermogen heeft als geclaimd wordt, zie geposte link youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick50
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-01 21:31
julrast schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:01:
Op het doosje staat dat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb een tijdje terug de Soundlogic 5600mAh bij Action in de aanbieding gekocht en ben er op zich niet ontevreden over. Ik kan de 1750mAh accu van mijn smartphone er zo'n drie keer mee opladen als ik die oplaad als die onder de 30% komt. Je moet alleen niet het LED lampje een keertje aanzetten als je het ding zelf aan het opladen bent. Blijkbaar is de elektronica niet helemaal jofel ontworpen want dan brandt het ledje door zodat die nog slechts heel zwak brandt. Maar goed... daar heb ik hem niet voor.

Ondertussen heb ik een zwaardere gekocht omdat ik bij het Ingress spelen niet genoeg had aan de capaciteit van de Soundlogic. Deze 10Ah power bank krijg ik niet leeg. :)

Die is nu trouwens nog eens flink in prijs gezakt. Ik heb hem nog voor €29 gekocht en nu is die nog maar €23 incl. verzenden. Goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel flink meer vermogen voor weinig, alleen niet zo draagbaar (groter dan de iPhone zo te zien). Ligt een beetje aan voor welk doel je het aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
Bedankt voor de tips.
Via Banggood de lichtgewicht 5600 mA voor fietsvakanties ed gekocht.
Da's toch iets veiliger dan m'n smartphone ergens op de camping opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Zojuist mijn mobiel vanaf 2% opgeladen tot 100%, duurde 2 uur totaal (duurt ongeveer 1.5 uur met de stekker oplader)
Er branden ook nog 2 blauwe ledjes (~50% vol??) dus ik hoop dat ik mijn LG 4X HD (2150 mAh batterij) nog 1 keer volledig kan opladen

Ik ga morgen nog wel een update posten met hoe ver mijn mobiel is opgeladen!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
Hij is volgens de fabrikant 4800 mAh en peterpv heeft gelijk: http://www.multilayer-pcb...tc_blackberry-452115.html

Dirk is ook niet duur in vergelijking met http://www.bigboxsave.com...pod-ipad-cell-phones.html of http://www.mifi-hotspot.n...600-mah-mobiele-lader-wit

Mooi cliffhanger, wesley17 - ik kan er niet van slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:24
Ik gebruik zelf hoofdzakelijk deze:

Panasonic QE-PL202-K (2 uitgangen, micro usb ingang, qi compatible -en ik heb panasonic en philips qi laders in huis die overigens ook niet echt duur zijn-)

Kleine 20 euro excl btw, panasonic/sanyo cells (van de befaamde eneloops) ze hebben ook grotere en kleinere versies.

Maar AL deze externe accu's ook de allerbeste, hebben nog altijd een vrij matig rendement, verwacht maximaal 70%.

Ik heb overigens ook de Action versie, en ze laden vrij vlot, maar worden na verloop van tijd minder betrouwbaar, ik moet ze tegenwoordig vaker aan zetten omdat ze soms stoppen met laden. Ook komen ze niet verder meer dan 96% op mijn nexus 4.

Is het verder die 12,99 waard? Jawel, maar met wat geduld kan je voor een paar euro minder het zelfde uit china krijgen, en voor een paar euro meer krijg je top kwaliteit uit Japan.

[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 08-10-2013 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
Zojuist nog een keer mijn telefoon vanaf 2% opgeladen, en op 74% stopte ie ermee!
Wel jammer dat ik het niet 2x volledig kan opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
dus de capaciteit zou dan ong 1.70/.7*je gsm batterij-capaciteit zijn oftewel zeg 2.42 *eg 2000mA =4840mA:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Zo kan je het ongeveer stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
... en dat getal gebruikten ze in China ook al: http://www.multilayer-pcb...tc_blackberry-452115.html.

Dus de mAh waarden slaan op de accu, niet op de 5 V USB uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Inderdaad op de accu, dat is eigenlijk best logisch, dat is tenslotte bij elke batterij zo..

Nogmaals, dit zijn low quality producten, 3 van mijn 5 exemplaren die ik heb weggegeven binnen de familie zijn binnen een half jaar beduidend minder geworden, twee stoppen er bijvoorbeeld plots mee zodra er nog maar halve capaciteit over is, zal ze open maken om te kijken of er iets los zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is de prijs ook naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjococo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 17:11
Ik heb in februari 2013 drie van deze accu's bij Action gekocht. Van een deed een LEDje het niet en deze heb ik later omgeruild tegen een andere... Maar binnenin hoorde ik de accu's rammelen. Dus dat ding opengebroken. De twee helften zijn gelijmd en daar moet je de helften splitsen. De zachtplastic strip laten zitten, anders breek je alleen de T-vormige houdertjes die in sleufjes van de behuizing vallen. Je vindt geen schroefjes of anderszins een openingmogelijkheid.

Binnenin vond ik eveneens 2 stuks 1500 mAh accu's met opschrift "+ 18650S-1500-3.7V -" en op de volgende regel "SL 2013/D". De oude accu's heb ik nog niet opengemaakt en ook nog niet getest op capaciteit. De behuizing had al lichte schade en waren overduidelijk gerepareerde exemplaren van de eerdere batch uit februari. Ook al is het maar 3000 mAh, wellicht doe je er langer mee door fatsoenlijke cellen.

Testen van cellen vind je o.a. op http://www.candlepowerfor...-Batteries-Included/page2 .

www.nkon.nl verkoopt o.a. deze cellen en berekent tot einde van deze maand geen verzendkosten.

[ Voor 3% gewijzigd door sjococo op 12-10-2013 01:38 . Reden: betere link van candlepowerforums ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Daar is de prijs ook naar? Dit is gewoon een kwestie van zo goedkoop mogelijk produceren en vervolgens een marge van 100-200% rekenen, terwijl goede kwaliteit verkopen met 'maar' 50-100% marge ook kan. Nogmaals raad ik de Panasonic aan voor maar een paar euro meer, 2 aansluitingen in plaats van 1, en qi compatible.

Als vergelijkingsmateriaal: Ik heb als relatiegeschenken tegenwoordig voor 1,7 EURO excl. btw per stuk dit soort accu's van 2000-2600mAh voor aan je sleutels van net iets betere kwaliteit dan deze dingen (maar nog lang geen panasonic o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je heb het zelf over 20 euro EXCL. btw voor die Panasonic van jou, dat noem ik geen paar euro meer, maar bijna het dubbele.

Cager 15000 mAh voor zo'n 24 euro, dus vergelijkbaar met jouw Panasonic (5400 mAh). Zelfde prijs voor 3x de capaciteit van die Panasonic.
Hier worden de ervaringen gedeeld van mede-tweakers, schijnt zo'n 8x op te laden: [Ervaringen] Online shoppen in China

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
19 euro INCL btw is de panasonic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 18:03
sjococo schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:35:
Ik heb in februari 2013 drie van deze accu's bij Action gekocht. Van een deed een LEDje het niet en deze heb ik later omgeruild tegen een andere... Maar binnenin hoorde ik de accu's rammelen. Dus dat ding opengebroken. De twee helften zijn gelijmd en daar moet je de helften splitsen. De zachtplastic strip laten zitten, anders breek je alleen de T-vormige houdertjes die in sleufjes van de behuizing vallen. Je vindt geen schroefjes of anderszins een openingmogelijkheid.

Binnenin vond ik eveneens 2 stuks 1500 mAh accu's met opschrift "+ 18650S-1500-3.7V -" en op de volgende regel "SL 2013/D". De oude accu's heb ik nog niet opengemaakt en ook nog niet getest op capaciteit. De behuizing had al lichte schade en waren overduidelijk gerepareerde exemplaren van de eerdere batch uit februari. Ook al is het maar 3000 mAh, wellicht doe je er langer mee door fatsoenlijke cellen.

Testen van cellen vind je o.a. op http://www.candlepowerfor...-Batteries-Included/page2 .

www.nkon.nl verkoopt o.a. deze cellen en berekent tot einde van deze maand geen verzendkosten.
Mij lijkt dat echt heel interessant. Dat een DIY Powerbank beter werkt dan een "goedkoop" ding van de action.

Zou er een speciaal topic voor gemaakt kunnen worden waar mensen ervaring kunnen delen voor de DIY Powerbanks? Ik krijg nu interesse om ook een zelf in elkaar te zetten :p

edit: nu de juiste gequote

[ Voor 108% gewijzigd door Tjiwa op 13-10-2013 11:54 ]

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
Zelf maken is inderdaad wel leuk, maar vrijwel zeker ook duurder, als je er echt de tijd voor hebt kan je natuurlijk wel iets bijzonders in elkaar zetten, maar doe het niet voor de kosten!
Pagina: 1