Ik heb in mijn huis alleen beneden wifi via mijn router.
Om elders in het huis ook goed signaal te hebben, heb ik een cisco device gekocht dat o.a wireless kan extenden. Type is: WAP4410N
Ik ben nu al de gehele avond bezig geweest om hem werken te krijgen.
Aangezien hij veel opties heeft wil ik eerst even weten of ik de basis goed doet.
Doel: hetzelfde wifi naampje broadcasten naar de rest van het huis zodat een mobile device zelf connect met het sterkste netwerk.
Deze opties heb ik:

Het lijkt mij dat ik de WDS Repeater nodig hebt?
Ik heb ook de WDS Bridge geprobeerd in ieder geval.
Mijn resultaten:
Of ik krijg een extra wifi netwerk te zien (wat ik dus niet wil)
Of ik krijg geen extra wifi netwerk te zien maar het signaal boven (als ik naast de nieuwe extender staat) is nog steeds heel zwak.. -> dus hij pakt het signaal van beneden.
Waar gaat het nou fout?
Of zie ik iets over het hoofd
Dank!
Om elders in het huis ook goed signaal te hebben, heb ik een cisco device gekocht dat o.a wireless kan extenden. Type is: WAP4410N
Ik ben nu al de gehele avond bezig geweest om hem werken te krijgen.
Aangezien hij veel opties heeft wil ik eerst even weten of ik de basis goed doet.
Doel: hetzelfde wifi naampje broadcasten naar de rest van het huis zodat een mobile device zelf connect met het sterkste netwerk.
Deze opties heb ik:

Het lijkt mij dat ik de WDS Repeater nodig hebt?
Ik heb ook de WDS Bridge geprobeerd in ieder geval.
Mijn resultaten:
Of ik krijg een extra wifi netwerk te zien (wat ik dus niet wil)
Of ik krijg geen extra wifi netwerk te zien maar het signaal boven (als ik naast de nieuwe extender staat) is nog steeds heel zwak.. -> dus hij pakt het signaal van beneden.
Waar gaat het nou fout?
Of zie ik iets over het hoofd
Dank!