Toon posts:

P3-450 Overclock-coolers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn intel PIII-450 nu dus overclokt naar 504, maar als het erg warm is buiten dan loopt hij gewoon constant vast, zelfs als ik hem weer op 450 zet :( Ik heb een ASUS P3B-F mobo, wat is de beste cooler daarvoor???? Is er hier iemand die exact hetzelfde heeft als ik????? En als ik er dan zo'n geweldige cooler op zet, hoeveel hoger dan 504 kan ik dan gaan?? En waar kan ik een exacte guide vinden om die cooler er op te zetten ??
Is nogal veel in 1 keer dat weet ik, maar ik hou het wel graag safe :)

BvD
Arne

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

/Flauwmode/
maar ik hou het wel graag safe
Want to do it safe, use a Condom.
\End Flauw mode\

Ik heb zelf ook een PIII450@504, en de standaard cooler zit er nog op.
Het zaakje draait nu ook op 504 Mhz-jes, kom niet hoger :( :(
Mot er nog wel bij zeggen, ik heb er ook 4 extra coolers in hangen. (I just want to keep it cool >:)
Allemaal op een externe 12v voeding aangesloten.

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Als hij ook al vastloopt op de standaard-snelheid, dan is er iets niet helemaal opti.

Je kunt proberen de airflow door de kast te verbeteren door de IDE- en voedingskabels aan de kant te drukken. Beter is het met tie-wraps te werken, of zelfs IDE-kabels te ronden, maar dat gaat dan wel erg ver.

Tip 2: doe de kast los. Je hoort dan wel meer kabaal, maar het verbetert de koeling behoorlijk. Bijkomend voordeel: je hoeft ook niet meer te stofzuigen...... :)

Het is trouwens moeilijk te zeggen hoe hoog jij kunt komen met goeie (lucht)koeling. Elke PC is weer anders, en wat dat betreft is het jammer dat je niet wat meer vertelt over wat er in je PC zit. Het hangt namelijk niet alleen af van de proc en het mobo, maar ook het geheugen, de hd en de videokaart spelen een rol.

Ik heb geen ervaring met P3-450's en hoe ze zich houden op 133 Mhz FSB. Maar volgens mij heb je bij een P3B-F wel redelijke kansen om stabiel op 133 Mhz FSB te draaien, dus de proc op 600. Let wel, áls de proc het aankan en áls je moederbord stabiel blijft en áls je goed geheugen hebt.....

Goeie luchtkoelers zijn de Golden Orb / Titan Majesty (in Slot 1 uitvoering dan).

Succes,

mARCO

Verwijderd

Ik heb mijn P3-500 gekoeld door er een 5cm fan 'op zijn dak' te schroeven. die pikt wat frisse wind op vanaf mijn 8cm intake fan.
Met deze constructie kon hij zelfs 600mhz draaien , maar met mijn nieuwe IBM schijf loopt ie vast boven de 550 mhz! :(

Marco : ik heb mijn kast altijd dicht, maar ik zuig mijn stof eruit via een out-take ventilatortje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mij is nadrukkelijk verteld dat je kast dicht moet zitten. Dit is zo omdat er onderin gaatjes zitten zodat je een gereguleerde luchtstroming hebt. Als die kast er af is worden de onderste kaarten in je kast niet goed gekoelt is mij vertelt.
Iemand een reactie hierop??

Verwijderd

ja, ik heb die gaatjes dus niet :)

Verwijderd

nee, die gaatjes kunnen onmogelijk voor genoeg koeling zorgen ... zelfs als je er een ventilator achter zet. ze zijn meestal veel te klein.

Verwijderd

inderdaad, tip2. laat je kast open maar snij aan de zijkant onder over bijna de hele lengte een 10cm hoog gat uit en veil het mooi af, eventueel volhangen met coolers, maar dan moet je aan de bovenkant coolers naar buiten hangen

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

juist dat laatste is een goed idee, al kun je hem net zo goed 8 hoog maken (of in elk geval zo dat er 8x8 koelers inpassen, 2 cm open staat zo lelijk :D
of gewoon ene hoek 12x12 en tegenovergestelde ook een 12x12, en de ene in de andere uit. lijkt me misschien ook wel iets :D en makkelijker, trouwens wel zielig als hij niet op standaard draait of je hebt een KL*TE mobo ofzo of je hebt veel warme shit bij elkaar, ja kunt het beste je kaarten die veel warmte produceren zoals videokaart enzo beetje van elkaar al houen en hd's en cd-rom shit enzo niet te kort op elkaar, en geen te kleine kast.
of in zo'n n0oodgecval of geen zin om iets te doen kast open eventueel als het nodig is met bescherming.
en zo snel mogelijk een zware fan d'r op, stukje gaas met 12x12 lijkt me ook wel iets ga ik zelf maar een doen denk ik :D
mvg FFF

Verwijderd

Het lijkt me veel logischer dat een open kap koeler is dan de kast dicht. Reden: in plaats dat de hitte zich in een ruimte van 20x50x50 cm (normaal formaat miditower) ophoopt, kan het dan in een ruimte van 3x4x2,5 m (grootte van een gemiddelde slaapkamer) ventileren.
Denk je nou echt daar door die paar kutgaatjes genoeg koeling komt? Dat dacht ik ook niet.

En dat die onderste kaarten niet gekoeld worden als de kap eraf is, lijkt me ook absolute flauwekul. Ik bedoel, hoeveel airflow komt daar nou überhaupt langs? Vrijwel niks tot helemaal niks dus. En dan nog iets, welke kaarten heb je onderin de kast zitten. Een geluidskaart en een modem waarschijnlijk. Nou niet echt notoire hitte-veroorzakers, toch.....

Een of twee kanten compleet volhangen met koelers lijkt me een beetje overkill, hoewel het er wel cool uitziet..... Wellicht is een intake-fan in het vooronder iets beter voor de airflow, in ieder geval iets simpeler.

mARCO
Pagina: 1