Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 22:08
Sinds enkele maanden heb ik een Sony VAIO Fit (SVF15A1Z2EB) en vanaf het begin werkt de wifi al voor geen meter. Meer dan 5 meter bij de router vandaan valt de verbinding om de 10 minuten weg (alleen verbinding verbreken en opnieuw verbinding maken werkt) en de snelheid is om te huilen (denk aan 3 mbit download maximaal (ipv 25 op mijn oude laptop) en 0,5 mbit upload). Het blijkt na opzoeken op internet een wereldwijd probleem te zijn, natuurlijk niet te vinden als je zoekt op "VAIO Fit review" :( Natuurlijk is Tweakers niet de plaats om hierover te klagen maar moet ik bij Sony zijn, nou dat heb ik geprobeerd.

Ik heb eerst de laptop naar Sony opgestuurd om hem na ongeveer 3 weken (hoezo 5 werkdagen) terug te krijgen. Ze hadden de BCM43142 wifi adapter vervangen en Windows opnieuw geinstalleerd. Helaas was er geen enkel verschil te bekennen. Na wat zoekwerk kwam ik erachter de Sony gewoon een nieuwere driver beschikbaar heeft dan dat er na reparatie op mijn laptop stond (hiervoor moest ik echter wel naar de Indonesische Sony website). Na deze installatie is de snelheid iets verbeterd maar het steeds uitvallen van de verbinding bleef. Natuurlijk heb ik opnieuw contact gezocht met de Sony helpdesk, die kwamen niet verder dan een link mailen naar de voorgeinstalleerde drivers op de Nederlandse website. Toen ik ze erop wees dat alle Sony VAIO Fit laptops wifi problemen hebben (met een verwijzing naar de fora hieronder) vertelden ze me doodleuk: "alle laptops zijn anders, meneer" en dat die problemen niets met elkaar te maken hebben. Ik werd totaal niet serieus genomen. Ik heb ze nu maar een mail gestuurd met een link naar alle fora, misschien gaat dit iets uithalen.

Hebben meer mensen dit probleem en misschien wel een oplossing?
Of hebben mensen een tip hoe dit sneller op te lossen?

Ik kan natuurlijk teruggaan naar de winkel waar ik het heb gekocht, die sturen het op naar Sony, dan krijg ik het na 3 weken ongerepareerd terug en dan moet ik bij de winkel gaan eisen om hem terug te nemen. Dat wil ik liever niet want behalve de wifi bevalt de laptop wel en het gaat weer een hele tijd duren.

Op het Amerikaanse forum staat trouwens een handleiding om de wifi kaart te veranderen naar een ander type ($ 23), dat zou alle problemen moeten verhelpen, maar volgens Sony Nederland vervalt dan de garantie.

Dat lijkt me onzin, toch?

Alhoewel dat eigenlijk een taak voor Sony is en niet voor mij zit ik daar namelijk toch aan te denken.

Links naar Sony fora over de wifi problemen:
Nederland: http://community.sony.nl/...ony-Vaio-Fit/td-p/1326476
en de VS: http://community.sony.com...Fit-slow-wifi/td-p/143697
en Frankrijk: http://community.sony.fr/...nnexion-WIFI/td-p/1257480
en Engeland: http://community.sony.co....tion-Limited/td-p/1258778
en Italië: http://community.sony.it/...-Fi-Vaio-Fit/td-p/1292200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-08 21:34
Hier heb ik ook de Vaio Fit (SVF15A1C5E) met dezelfde Broadcom BCM43142 adapter. Helemaal geen problemen hier, zowel niet net na de aankoop als na een verse Windows installatie. Dit in combinatie met een Asus RT-N66u. Het is uiteraard geen snelle Wifi chip (een antenne, dus max 72 Mbit/s).

Misschien kan je de driver in het apparaatbeheer een proberen verwijderen en daarna opnieuw opstarten. Daarna zou de standaard Windows driver moeten geïnstalleerd worden, misschien dat deze beter werkt. Check ook even je routerinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-08 22:08
No Comment schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:12:
Misschien kan je de driver in het apparaatbeheer een proberen verwijderen en daarna opnieuw opstarten. Daarna zou de standaard Windows driver moeten geïnstalleerd worden, misschien dat deze beter werkt. Check ook even je routerinstellingen.
Bedankt voor het meedenken maar dit heb ik uiteraard al op alle mogelijke manieren geprobeerd. (drivers verwijderen, andere toevoegen, opnieuw, etc).

Wat betreft de router: Ik gebruik de laptop in twee huizen met compleet verschillende netwerk setups (qua hardware en verbinding) en het probleem is er bij allebei. Ook als ik mijn oude laptop of telefoon naast de laptop zet/leg dan zie je alleen bij de VAIO Fit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Comment
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-08 21:34
Eens rondgekeken op internet en het lijkt inderdaad een groot probleem te zijn. Dit al eens geprobeerd?

Please find below a list of the steps we've taken:

1. Open the Start Screen (The one with all the tiles)

2. Start Typing "MSCONFIG", a result should appear on the left.

3. Open the System Configuration Window.

4. On the tab called "Services", there will be a small tick-box on the bottom left saying "Hide All Microsoft Services", please tick this box.

5. Click on "Disable All".

6. Another Tab called "Startup" will have a link to lead you to the Task Manager, click on that.

7. A list of applications on the Task Manager will have the Name and Publisher/Manufacturer of the application.

8. Please disable any Application that has "Unknown" or nothing under the Publisher/Manufacturer.

9. Close both windows after applying changes. then restart the computer.

10. Test the internet speed. Hopefully it will work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:23
Heb jij inmiddels al contact met Sony gehad? Ik begin het onderhand ook zat te worden maar twijfel of ze er wel wat mee gaan doen.

Een dongle is voor mij geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
makkelijkste klap is gewoon de broadcom adapter vervangen voor een Intel model..

bij de meeste laptops kan je zo bij de wifi adapter na het verwijderen van een klepje

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:23
SMSfreakie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:33:
makkelijkste klap is gewoon de broadcom adapter vervangen voor een Intel model..

bij de meeste laptops kan je zo bij de wifi adapter na het verwijderen van een klepje
Ja klopt, maar ik ben er nog niet over uit qua ervaringen of dat nou echt geholpen heeft. Naast de Broadcom kaart kan het ook een antenne probleem zijn maar daar lees je verschillende berichten over en dan schroef ik hem liever nog niet open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gpdijks
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-06 18:44
Ook ik heb exact het zelfde probleem met mijn SVF 14 laptop van Sony. Ik heb nauwelijks ontvangst (1,5 mbs )terwijl ik met ,mijn Panasonic 45mbs en mijn Ipad 42,8 mbs haal! Op de zelfde plek. Bij Sony mag je eerst je serienummer intikken alla 50cnt per minuut(hij herkend dan tot 2x het nummer niet); vervolgens hoor je een jengelend bandje en daarna krijg je de medewerker aan de lijn die je een link van een broadcom driver stuurt die volgens mij inmiddels ook al gedateerd is..

Ik heb alle tips; ook bovenstaande opgevolgd die op het sony forum stonden en ook degene hierboven..Niets helpt! Opsturen heeft geen zin want dan krijg je hem gewoon weer kaal terug met het zelfde probleem; ook een losse dongel geeft nauwelijks verbetering want volgens mij zit het in de netkaart zelf!

Wie helpt me van het probleem af?? Of heeft nog goede tips??

Ps Op de muispad na die het beeld vaak automatisch vergroot en verkleind ben ik verder super tevreden..Ik heb nog nooit zo,n snelle gehad terwijl ik maar een Icore 3 processor heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooterguy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-08 21:09
Sorry om deze thread omhoog te halen, maar bij mij is dankzij de laatste update van Windows 10 het probleem blijkbaar opgelost geraakt.
Wifi ontvangst en snelheid is prima voor elkaar en deze blijft nu ook stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik liep ook tegen het probleem van steeds wegvallende WiFi aan met mijn SONY VAIO. Na lang zoeken kwam ik hierop terecht en dit lijkt te helpen:
Ga naar Netwerk en internet-instellingen (bij mij vanaf de taskbar naar Verborgen pictogrammen weergeven)
Kies bij Netwerkinstellingen wijzigen voor Adapteropties wijzigen
(Je bent nu in: Configuratiescherm > Netwerk en Internet > Netwerkverbindingen)
Kies je Wi-Fi (bij mij was dat de BCM43142 Wireless Network Adapter), dubbelklik
Het scherm Status van Wi-Fi opent
Dubbelklik Eigenschappen van draadloos netwerk
Vink nu aan:
- Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is
- Andere draadloze netwerken zoeken tijdens de verbinding met dit netwerk (misschien niet nodig?)
- Verbinding maken, zelfs wanneer het netwerk de bijbehorende naam (SSID) niet uitzendt.

Succes gewenst.
Pagina: 1