Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hoe verwijder ik service pack 2 voor microsoft office 2010

Pagina: 1
Acties:

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Morgen,

Ik weet niet of dit het geschikte forum is, maar kan geen betere vinden. Tevens heb ik reeds gezocht via de "Zoek in het Forum" functie maar daar vind ik niet zoveel.

Ik zit namelijk het met volgende: Ik heb een windows 7 pc met daarop een 32 bit versie van microsoft office professional plus 2010, gewoon legaal gekocht en alles.

Hierop had ik Reference Manager geinstalleerd en sinds mei gebruik ik dat probleemloos. Gister viel mij de volgende update via windows update op: Service Pack 2 for microsoft office 2010 32-bit edition. Ik heb deze service pack geinstalleerd en heb daarna mijn computer afgesloten.

Vanochtend wil ik aan het werk gaan en zie ik in word dat hyperlinks het niet meer doen en dat reference manager niet meer naar behoren werkt. Voorbeeld: ik voeg een referentie toe: ik zie een hele lap tekst waarin de referentie in z'n volledigheid beschreven wordt, ipv een nummertje, zoals ik gewend ben. Tevens is de referentielijst op het eind, welke automatisch bijgehouden word verdwenen.

Ik vind dit echt waardeloos, dus ik wil de service pack zelf verwijderen. Ik heb daarvoor de tool van de microsoft site gehaald, maar het lukt mij niet.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en weet iemand hoe ik dit kan oplossen of hoe ik de service pack kan verwijderen?

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 12:49
Wat lukt er niet? Krijg je een foutmelding?
Zo ja welke foutmelding? etc etc.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waarom herinstalleer je niet gewoon SP1 van Office?
Dus Office verwijderen en opnieuw installeren met SP1. En natuurlijk de plugin opnieuw.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 07-10-2013 11:45 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• itsyaboy
Thanks voor de reacties:

@xares: ik draai de tool via command prompt als admin. Via report probeer ik dan op te vragen welke release ik moet verwijderen en krijg dan een lijstje met releases. Ik weet alleen niet welke release de desbetreffende service pack is, kon dat ook niet op internet vinden. EDIT: ben overigens wel een kneus 1e klas wat betreft command prompt. Ik doe eerst c:\..\oarpman /report en dan krijg ik zie ik als release 014SP2.. als ik dan c:\..\oarpman /remove 014SP2 c:\program files\microsoft office doe gebeurt er niks? Ik kies waarschijnlijk dan de verkeerde map?

@sjaakduhuuhl: thanks, dat is inderdaad de volgende optie! zit nu op werk, al mijn cd'tjes liggen thuis helaas.

[ Voor 25% gewijzigd door itsyaboy op 07-10-2013 11:51 ]

• Room42
  • Niet online
Is er anders geen update van de plugin zelf?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• itsyaboy
Volgens de plugin zelf zijn er geen updates en op de website zie ik geen nieuwere versie staan.

Thanks iig

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Aangezien dit over Office gaat en niet over Windows zelf verplaats ik je topic naar CSA.

Desktop | Server | Laptop

• itsyaboy
Heb over CSA heen gekeken, thanks!

EDIT: Echt waardeloos, Microsoft Office opnieuw geinstalleerd, geen verbetering, uiteindelijk Windows Update opnieuw gedraaid.. Service Pack dit keer kunnen verwijderen echter geeft geen verbetering. Ik vind het ook raar, heb het idee dat de Service Pack 2x is geinstalleerd.

Nja, morgen maar weer proberen. Wel heel erg slecht dat ik op internet zo weinig kan vinden hierover. Zelfs op de Microsoft Community maar even een draadje uitgegooid, vooralsnog geen reacties.

[ Voor 87% gewijzigd door itsyaboy op 07-10-2013 22:25 ]

• itsyaboy
Oke dit begint wel erg vervelend te worden.

Heb nu voor de 2e keer alles eraf gehaald (Microsoft Office, Reference Manager, alle Office updates) en nu slechts alleen Microsoft Office erop gezet. Probleem blijft bestaan en dit had ik voor Service Pack 2 nooit!

Als ik een hyperlink in een document heb, staat er dit: {hyperlink \1 "introduction"} ipv introduction.

Bij een citaat staat er {addinrefmgr.cite<refman> en nog een heleboel} ipv (1).

Probeer ik daarna Service Pack 1 te installeren, krijg ik de melding "The expected version of the product was not found on the system"???

Herkent iemand wellicht mijn originele probleem? Het maakt mij verder weinig uit welke updates ik moet draaien, ik wil alleen dat mijn referenties het weer doen.

EDIT: Mensen, heb het al gevonden. Het is helemaal geen fout of iets geweest met de installatie het betrof een wijziging in mijn settings (dat heb ik natuurlijk niet zelf gedaan anders was ik wel heel stom!). Ik heb uiteindelijk gewoon gegoogled op het originele probleem en toen heb ik de oplossing gevonden. De volgende optie was namelijk aangezet: "Veldcodes gebruiken in plaats van waarden."

Wauw, ik voel me stom. Bedankt voor deg mensen die mee hebben gedacht, ik ben blij en opgelucht dat dit probleem nu over is. Weer wat geleerd.

[ Voor 26% gewijzigd door itsyaboy op 08-10-2013 10:33 ]

• Room42
  • Niet online
Hahaha ja, dat van na je edit zag ik al voor je edit. Maar je hebt het gevonden. Weer wat geleerd ;)

• itsyaboy
Ja, dit 8)7 gevoel kom taardig in de buurt, maar deze |:( ook wel.. Naja de 'volgende' keer zal ik misschien eerst mijn originele probleem beter beschrijven haha.

Fijne dag!
Pagina: 1