Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Bug] topicstatus niet gesloten ondanks archief?

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Zojuist zat ik naar 't topic van The Simpsons te zoeken. Een van de eerste resultaten was het topic dat in het gearchiveerde subforum Nieuws, Sport, TV & Muziek (archief) staat. Daarom heb ik bij het topicstatus-filter het vinkje bij gesloten topics weggehaald.

Helaas blijven de resultaten uit NST er tussen staan |:(

Komt dit omdat de topics zelf niet gesloten zijn maar het subforum wel?
En kan daar wat aan gedaan worden? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Raven op 07-10-2013 11:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Komt dit omdat de topics zelf niet gesloten zijn maar het subforum wel?
Ja
En kan daar wat aan gedaan worden? ;)
Nee, ik zie geen reden noch noodzaak om alle topics in NSTM te gaan sluiten

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Dan is het topicstatus-filter om gesloten topics weg te filteren waardeloos als je NST er niet bij wilt hebben :/

Nou dacht ik, ik filter het hele subforum weg, maar dat kan niet, geen wel/niet knopje bij dat filter. Dus dan moet alles behalve NST aangevinkt worden om NST weg te krijgen uit de resultaten.

[ Voor 62% gewijzigd door Raven op 07-10-2013 11:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:13:
Dan is het topicstatus-filter om gesloten topics weg te filteren waardeloos als je NST er niet bij wilt hebben :/
Ja, want dat filter is ook niet bedoelt om een forum uit te sluiten (of in dit geval: specifiek NSTM) ;)
Nou dacht ik, ik filter het hele subforum weg, maar dat kan niet, geen wel/niet knopje bij dat filter. Dus dan moet alles behalve NST aangevinkt worden om NST weg te krijgen uit de resultaten.
Dus feitelijk wil je gewoon een optie om een of meerdere fora's uit te sluiten?

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Maar dat hele subforum is gesloten (blijkbaar niet door de ogen van de zoekmachine), door het uitvinken van het "gesloten"-filter verwacht ik dat topics uit NSTM dan uit de resultaten verdwijnen, wat niet het geval is. Alles dat gesloten is zou dmv het uitschakelen van dat vinkje weggefilterd moeten worden, wat niet gebeurt omdat de topics als "open" gezien worden omdat er geen slot aan hangt. Blijkbaar negeert de zoekmachine het feit dat het gehele subforum gesloten is en daarmee dus ook de topics daarin gesloten zijn.

Een ander filter, dat in dit geval zou kunnen helpen, is "Subforum", daar kun je aanvinken van welke subfora je de resultaten wilt zien. Je kan echter niet aangeven dmv een wel/niet knopje van welke subfora je de resultaten niet wilt zien, of je moet telkens alles op het betreffende subforum na gaan aanvinken.

Dus ja, zo'n optie zou ik wel willen, maar dat lost het oorspronkelijke probleem niet op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 07-10-2013 14:35 ]

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het forum is niet 'gesloten'; alleen een topic kan een dergelijke status hebben. Er is op rechten-niveau ingesteld dat gewone users er niet meer mogen posten en da's feitelijk iets anders ;)

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Vandaar de [i] tags om "gesloten" ;) , technisch gezien is het readonly toch? Op basis van rechten.

Kun je dat ene filter niet op de een of andere manier wijsmaken dat als het vinkje weggehaald wordt, alles in NSTM uit de resultaten gehaald wordt? Of kan dat alleen door alles een slotje te geven? En dan vraag ik mij gelijk af, is het niet op de een of andere manier mogelijk met een soort van CTRL+A actie alles in NSTM in een keer te selecteren en er een slot aan te hangen?

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:52:
Vandaar de [i] tags om "gesloten" ;) , technisch gezien is het readonly toch? Op basis van rechten.
Jep, net als een sticky of faq dat is voor gewone users (en die filteren we ook niet uit als je 'gesloten' topics uitfiltert).
Kun je dat ene filter niet op de een of andere manier wijsmaken dat als het vinkje weggehaald wordt, alles in NSTM uit de resultaten gehaald wordt? Of kan dat alleen door alles een slotje te geven? En dan vraag ik mij gelijk af, is het niet op de een of andere manier mogelijk met een soort van CTRL+A actie alles in NSTM in een keer te selecteren en er een slot aan te hangen?
Ik zie het niet zitten om voor NSTM een uitzondering in de code te gaan maken, net zo min dat ik het wenselijk acht om alle topics in NSTM geforceerd te sluiten.

m.i. zou een 'NOT'-filter op forum-niveau dit gewoon af kunnen vangen.

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Een wel/niet knopje zoals in de PW her en der is te vinden zou een mooie alternatieve oplossing zijn als het niet anders kan dan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 07-10-2013 15:23 ]

Oscar Wilde

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Maar om terug te komen op de door jouw beschreven use-case: waarom heb je niet gefiltert op Film, TV & Muziek wat toch het meest logische forum is voor een topic specifiek over de TV-serie van de Simpsons? (dat daar blijkbaar geen apart topic meer van is is dan een 2e natuurlijk - was die er wel geweest dan zou die waarschijnlijk wel boven het NSTM-topic hebben gestaan en/of samengevoegd in een topicreeks ;))

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 07-10-2013 15:49 ]

Intentionally left blank

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Had ik kunnen doen inderdaad :P , had overigens niet verwacht dat er buiten de tv-fora aardig wat resultaten waren en tv-serie topics staan over het algemeen bijna bovenaan, zoals die in NSTM. Daarom had ik niet verder gefilterd op tv-fora, 't was al vrij snel duidelijk dat er (op in NSTM na) geen tv-serie topic over was.

Oscar Wilde

Pagina: 1