Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

TV op budget (Samsung 46F500, Sony 47R470 of LG 47LN540V)

Pagina: 1
Acties:

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 02:24
Ik ben op zoek naar een nieuwe TV als vervanging van mijn 7 jaar oude lcd tv (720p) maar heb nu een iets kleiner budget dan 7 jaar geleden. Toen had ik een van de beste Tv's gekocht in die tijd.
De tv indertijd had een 100Hz IPS paneel. Ik ben bang dat als ik nu een native 50Hz tv ga kopen, dat ik er spijt van ga krijgen. Waarschijnlijk zijn de technologieën ondertussen zo ver gevorderd dat ik dit amper ga merken.

De 3 Tv's die ik op het oog heb kosten grofweg 500 euro. Een zeer mooie prijs voor een 46/47 inch.

Maar ik moet geen 3D & Smart functies hebben.

De 3 Tv's die mijn interesse wekken zijn:
  • Samsung 46F5000 - 539 Euro
  • Sony 47R470 - 499 Euro
  • LG 47LN540V - 499 Euro
De Samsung word op HDTV review hoog aangeprezen voor zijn zwartwaarden en kleurweergave. Ook gebruikers reageren positief op deze TV (Voornamelijk het 32" model) Nu heb ik op AV forums gelezen dat de F5000 series willekeurige panelen heeft van verschillende fabrikanten. Waar ik een beetje huiverig op ben. Anders zou mijn keuze al gemaakt zijn en zou ik die TV gaan kopen.

Zou ik in de winkel kunnen stappen en vragen of ze deze 3 TV's naast elkaar willen demonstreren? Voel me een beetje een klootzak als ik dat zou willen voor een TV van maar 500 Euro... Maja, klant is ook koning zeggen ze >:)

En wat is jullie kijk op deze 3 modellen? Welke zouden jullie kiezen?

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05:44
sn33ky schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:46:
IIk ben bang dat als ik nu een native 50Hz tv ga kopen, dat ik er spijt van ga krijgen. Waarschijnlijk zijn de technologieën ondertussen zo ver gevorderd dat ik dit amper ga merken.
Wat is nu je conclusie hier? Als je een ander topic van niet zo lang geleden leest dan zie je dat het weldegelijk nog uitmaakt:
Dimens schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 14:25:
[...]

Mocht je trouwens geïnteresseerd zijn in Hertz en hoe het werkt, zou je eens DIT kunnen lezen. Het is een flinke tekst, maar zelfs mijn moeder kan deze tekst begrijpen met de illustraties.
Verder kan je uiteraard in een winkel vragen of ze dat kunnen demonstreren. 500 euro is geen pakje boter toch.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Naast elkaar zal lastig worden vrees ik. Alleen als het rustig is zou dat zin hebben. In veel winkels zijn er zoveel maatregelen om schade/diefstal te voorkomen dat je ze niet zomaar van de plank af kunt halen.

Wat mij betreft zou ik voor de R470 gaan van Sony. Diepere beeld weergave tegenover de Samsung f5000 die behoorlijk flets oogt. De LG zit in een te laag segment om kwaliteit te kunnen leveren. De duurdere LG's zijn echt een maat beter, maar in het lage segment valt dat dan weer ietsjes tegen.

Goed, de R470 dus! :)

All-Round nerd | iRacing Profiel

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 02:24
Thanks voor de informatie!

Ik heb wat geld (300 Euro) bijgelegd, en voor de Samsung 47f6400 gegaan.

Ik ben blij dat ik toch een segment hoger ben gegaan, want in de winkel was het beeld van de 6400 zoveel beter dan die eerder genoemde goedkope modellen. En het is toch een investering voor de komende 7 jaar en dus een kleine 50 euro extra per jaar.

Ben nu na calibratie super tevreden over deze TV. alleen de kijkhoek is slechter dan mijn oude IPS TV. maar dat kan je verwachten van een niet-IPS panneel.