Firstlook 2013: Wat vonden jullie er van?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37
Nog meer Tweakers naar Firstlook geweest dit jaar? Ben er zelf zaterdag heen geweest, vriendin meegenomen, een dagje weg! :+ De eerste keer Firstlook voor mij trouwens.

Ik dacht na de lange rij voor de deur snel binnen te zijn, maar toen hadden we nog geen kwart van de wachtrij gezien :p Echt enorme lange wachtrijen en het schoot niet bepaald op. Maar goed... een uurtje in de wachtrij kon nog net.

Het viel me op dat de grote kaskrakers er de meeste ruimte innamen. Battlefield 4 en Call of Duty: Ghosts vond ik totaal niet interessant. Is al genoeg over te vinden. Dat The Elder Scrolls Online en Destiny er waren, vond ik wel weer een leuke aanwinst.

Het console geweld kan me ook niet zo boeien en dat beslaat toch wel een groot deel van de beurs natuurlijk. Maar heb me wel vermaakt met alle acts, stands en challenges :D

Die Camille van Brabander deed het best netjes in Counter Strik! :o Met platinablond haar, lange gelakte nagels en een Hello Kitty toetsenbord deed ze niet moeilijk om van haar tegenstanders te winnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ben naar de Gameplay 2006 geweest, en in mijn herinnering was het vroeger veel groter. Daarna eigelijk nooit meer heen geweest tot Firstlook 2013. Vond het maar matig allemaal maar kan ook komen omdat ik naar de Gamescom ben geweest. Dat is toch een heel stuk anders.

Wel leuk opzich om er weer rond te lopen, geen games gespeeld tho, had geen zin in die wachtrijen.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
MonkeySleeve schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:42:
Ben naar de Gameplay 2006 geweest, en in mijn herinnering was het vroeger veel groter. Daarna eigelijk nooit meer heen geweest tot Firstlook 2013. Vond het maar matig allemaal maar kan ook komen omdat ik naar de Gamescom ben geweest. Dat is toch een heel stuk anders.

Wel leuk opzich om er weer rond te lopen, geen games gespeeld tho, had geen zin in die wachtrijen.
Ah, al eens eerder heen geweest dus! Mijn eerste ingeving was aan het einde van de dag ook dat ik dan wel eens naar Gamescom wil. Keulen is dan niet eens zover rijden (voor mij) ten opzichte van Utrecht.

De wachtrijen waren inderdaad idioot. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je er zou gaan staan wachten voor (met name) BF en CoD, games die al zo snel uit komen. Voor de console is het puur de controller en verbeterde graphics. Of je moet natuurlijk voor die ene game komen.

Ik had meer verwacht qua hardware en randapparatuur. Na 3 uur hadden we eigenlijk alles al gezien. We hebben niet in de wachtrijen gestaan (behalve Game Mania voor een tas), maar wel een tijdje gekeken bij Camille en AT gaming. M'n vriendin heeft er nog een potje StarCraft gespeeld trouwens, shirt gekregen voor de moeite :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Vond er eerlijk gezegd niks aan, volgend jaar VIP kaarten scoren en er dan heen gaan. Veels te lange rije, had echt geen zin om overal een uur of twee te gaan staan voor wat minuten speeltijd. Was na anderhalfuur ook weer vertrokken.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Ik was nog niet eerder echt naar een gamebeurs geweest, dus wist sowieso niet wat ik moest verwachten. Het kan beter klaarblijkelijk! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyBridLaN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-08 17:42
Ben zondag aanwezig geweest op de beurs. En ik was redelijk teleurgesteld over dat er erg veel achter gesloten deuren werd vertoond. Ook uit mijn herindering van de Firstlook uit 2005 of 2006 was er veel meer te zien en veel meer goedies, wat ik eigenlijk niet heb gezien op deze beurs. Ik weet niet of ik ooit nog weer naar deze beurs ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

MonkeySleeve

It's just Monkey business

HyBridLaN schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:16:
Ben zondag aanwezig geweest op de beurs. En ik was redelijk teleurgesteld over dat er erg veel achter gesloten deuren werd vertoond. Ook uit mijn herindering van de Firstlook uit 2005 of 2006 was er veel meer te zien en veel meer goedies, wat ik eigenlijk niet heb gezien op deze beurs. Ik weet niet of ik ooit nog weer naar deze beurs ga.
Inderdaad, toen gingen ze bij verschillende stands gewoon om de zoveel tijd goodies weggooien. Hier echt niks van gemerkt. En waar in ik 2006 best een uurtje wilde wachten om voor het eerst op de Wii te spelen, had ik daar nu bij de PS4 en Xbone echt geen zin in.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
Dat is waar, nu je het zegt, ben met enkele folders en blaadjes thuisgekomen. Zelfs geen keycords, pennen of andere nutteloze shizzle :+

Had op z'n minst wat digitale keys verwacht, voor extra content in een game of iets dergelijke. Maarja, ik ging op voorhand niet echt voor de goodies ofzo. Nog wel een t-shirt gekregen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:05:
[...]

Ah, al eens eerder heen geweest dus! Mijn eerste ingeving was aan het einde van de dag ook dat ik dan wel eens naar Gamescom wil. Keulen is dan niet eens zover rijden (voor mij) ten opzichte van Utrecht.

De wachtrijen waren inderdaad idioot. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je er zou gaan staan wachten voor (met name) BF en CoD, games die al zo snel uit komen. Voor de console is het puur de controller en verbeterde graphics. Of je moet natuurlijk voor die ene game komen.

Ik had meer verwacht qua hardware en randapparatuur. Na 3 uur hadden we eigenlijk alles al gezien. We hebben niet in de wachtrijen gestaan (behalve Game Mania voor een tas), maar wel een tijdje gekeken bij Camille en AT gaming. M'n vriendin heeft er nog een potje StarCraft gespeeld trouwens, shirt gekregen voor de moeite :p
Dit jaar ben ik niet naar First Look geweest, maar in de voorbije jaren ben ik er wel vaak geweest incl. de voorlopers Gameplay en HME, als bezoeker, pers en deelnemer. Op mijn to-do-list staat alleen nog standbouwer/crew. ;) Ook op gamescom ben ik drie maal geweest. Wanneer je niet tegen drukte kan, dan kan ik je in het algemeen afraden een dergelijke beurs te bezoeken. Op gamescom is het het meest extreem. Hier kun je op zaterdag/zondag in bepaalde zones slechts stapvoets kan lopen. Populaire titels op een evenement als gamescom kunnen wel 5-6 uur wachttijd hebben, wat absurd is als een evenement 8 uur open is. Alleen een VIP-pas/fastpass kan je dan nog redden, waardoor voor een ander de wachttijd langer wordt. Wachttijd hoort wel bij een evenement (belangrijk voor de uitgevers), mits het niet absurd wordt. Op gamescom is wel meer te zien dan op First Look, maar dat heeft ook te maken met het doel van de beurs en die de belangrijkste is binnen Europa. Het echte wachten in een wachtrij heb ik in de afgelopen jaren wel afgezworen, maar vergeet niet dat het vaak de enige manier tegenwoordig is om een game te testen voordat hij in de winkel ligt, omdat niet van elke game een demo verschijnt. Zo maakte ik ooit ook de keuzes voor het einde van het jaar, omdat je nu eenmaal niet alles kunt kopen.

First Look is in de eerste plaats een consumentenbeurs (voor Nederland). Er zijn minder dev kits beschikbaar (i.v.m. andere beurzen etc.) die geschikt zijn om deze builds te draaien, waardoor er alsnog een wachttijd is. Nederland is als markt maar een kleine speler, waardoor niet elke uitgever binnen Nederland vertegenwoordigd is. In de voorgaande jaren zijn ook de nodige uitgevers wereldwijd gaan reorganiseren, waarbij Nederlandse kantoren zijn gesneuveld. De crisis raakt de gamesindustrie flink en hierdoor neemt ook het aantal goodies zienderogen af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:44
Heb VIP-kaarten gewonnen via Tweakers, maar vond 't niet zo denderend. Meeste games waren al uitgegeven of anders gigantische rij. Kleine beurshal. Ik was in de middag dus echt een voordeel had mijn VIP-kaart niet, behalve dat ik dus niet hoefde te betalen :p

Gamemania tas ook maar gedumpt, dacht dat er wel wat grappigs in zat maar 't echt totaal niks. Goodies waren ook niet echt aanwezig. Ook mijn eerste gamebeurs btw ;)

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Voor het eerst naar Firstlook geweest. Had gratis toegang tot Firstlook en heb niet hoeven wachten bij Battlefield 4. Ik vond het wel gaaf om eindelijk op een gamebeurs te zijn en de sfeer te kunnen proeven.
Het is echter niet voor mij weggelegd, ik heb samen met twee vrienden 3 uur in de rij gestaan voor Elders Scrolls Online wat het totaal niet waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brend5
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik ben na 4 jaar weer eens geweest, toen was ik 14 en was het nog in de westergas-fabriek. Naar mijn mening was het toen beter, er werden meer goodies uitgedeeld, bij bijna overal had je posters, en ook minder lange wachtrijen. Ik dacht eerst ik ga niet zolang in de rij staan maar als je een beetje wat wil doen moet je wel. Ben bij PS3 gaan wachten omdat ik de controller wou checken, daar ging het een stuk sneller dan gedacht binnen een half uur was ik binnen. Echter bij Wolfenstein The New Order heb ik echt lang in de rij gestaan zeker een uur, echt belachelijk lang als ik er zo over na denk. wel een kwartier kunnen spelen op me gemakkie, was zeker een vet spel en een T-Shirt gekregen. TheNephilim bij de gamemania moest je de bus in voor de goodie, dan kreeg je zowaar een blauwe PSVita tas die zo naar plastic stonk dat ik hem bijna direct had weg gepleurd. Voor Battlefield ben ik niet in de rij gaan staan aangezien je die ook bij MSI kon spelen op een Game laptop, en Assassin Creed Black Flag kon je daar ook spelen en wat andere spelletjes die al uit waren. Als ik zo nadenk heb ik er drie keer niks gedaan in de 8 uur die daar heb rondgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillco
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:33
Ook voor mij was dit de eerste keer dat ik naar een games beurs ben geweest. Een vriend van me had kaartjes gewonnen via Tweakers en ik kon met hem mee.

We waren er rond een uur of twee en na het zien van de rijen en drukte in het algemeen eigenlijk meteen weer vertrokken. Misschien een half uurtje binnen geweest. Om stipt zes uur weer terug gekomen voor het potje Battlefield 4 en dat was dan wel weer een leuke ervaring. Het was toen ook een stuk rustiger dus konden we ook wat beter meekijken met hoe anderen de games aan het spelen waren. Zelf hoef ik niet zonodig te spelen. Ik ga niet in een rij staan voor een computerspel of console die binnen twee maanden toch al in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-07 00:38
Ik vond het druk, maar dat was wel te verwachten.
De entree is iets beter dan vorig jaar , maar toch kan die nog breder zodat er meer mensen tegelijk binnen kunnen.
Sommige stands waren eigenlijk te klein. Kijk maar naar de stand van Xbox One. Zoveel mensen die een kijkje willen nemen. Als de stand groter was met meer consoles dan hadden er meer mensen tegelijk kunnen naar binnen gekund.
Beter dat ze 1 of meerdere hallen extra huren (ja dat kost weer meer geld) en het wat ruimer en groter maken. Zo kunnen er ook meer stands en ook van meerdere makers en uitgever op de beurs staan.

Verder was het wel leuker dan vorig jaar vond ik. Veel gezien enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je op de Gamescom bent geweest was dit een zware aanvluiting en dan druk ik mij wel HEEELLL zacht uit.
Nu weet ik dat de 2 niet met elkaar te vergelijken zijn, maar damn... dit was wel heel erg.

Toen ik binnen kwam zocht ik naar de doorgang naar eventuele andere hallen. WTF!! Geen andere hallen???!!! Was dit alles???? Meer dan de helft van alle stands waren geen game stands maar van winkels/ webshops!

Firstlook adverteerde dat je weinig lange rijen had (mocht je op de Gamescom niet hebben gespeeld). Nou,,, dat was te zien. WTF man. 2 interessante stands, kleine PS4 en kleine Xbox stand, ga maar in die rij staan.. NO WAY.

Dan te bedenken dat een paar andere game standjes er stonden met oude games op de old gen,. zoals Street Fighter IV, Persona Golden Arena. etc etc.... ongelovelijk. Die games kan ik thuis ook wel spelen. Geloof t of niet, zelfs Counterstrike kon je spelen!! Waatttttttttt???

Voor mij NOOIT MEER Firstlook. Wat een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik vond het ook niet veel aan. Ik had helaas middagkaarten, maar ik ga echt niet niet 1 a 2 uur wachten om een spel te kunnen spelen. Verder had je na 30 minuten alles wel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 16:47
Ben vorig jaar geweest, en toen was het wel te doen.
Alleen een klein uur voor de Wii U gestaan (en toen het rustiger werd nog eens binnen 20 minuten ofzo).
BO 2 was toen wel druk, maar daar heb ik dan ook niet gestaan. Maar zal wel komen omdat nu de ps4/xbone voor het eerst zijn te zien in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
In plaats van iets als Firstlook te bezoeken, toch maar eens kijken naar wat anders. Ik kwam onder andere deze tegen: https://www.facebook.com/events/196457703860413/

Een StarCraft toernooi, in Nederland, in Epe dus mooi dichtbij voor mij! ^^
Pagina: 1