Resolutieproblemen bij Eyefinity

Pagina: 1
Acties:

• japiojo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-10-2022
Geachte Tweakers,

Mijn probleem is als volgt; ik heb een PC laten bouwen - deze is inmiddels ruim 2 jaar oud - die ik uitsluitend gebruik voor online Flight Simulator. Door een behoorlijke crashe heb ik een compleet schone herinstallatie laten uitvoeren , dus ook Windows7 opnieuw erop.
Ik gebruik het Eyefinity systeem van Ati / Amd met 2 videokaarten en totaal 5 beeldschermen. 1 Kaart voor de displaygroep van 3 schermen en de andere kaart voor bijbehorende programma,s zoals Fscommander en Plan G.
Deze combinatie heeft het - wel eens met de nodige kuren - redelijk goed gedaan, maar nu stuit ik op resolutie problemen.

De displaygroep bestaat uit een 22 inch HP displaypoort monitor en 2 Acer 22 inch breedbeeld schermen, allen met een resolutie van 1680 x 1050.
In FSX staat dan de volgende resolutie, 5040 x 1050. In het Ati Catalyst Control Center stel ik dus dezelfde resolutie in, maar het vreemde is dat na de opstart van FSX de resolutie van Ati verspringt naar 5298 x 1050 wat behoorlijke weergave problemen veroorzaakt zoals zwarte schermen en indien beeld, wazige vlakken. Kortom, virtueel vliegen is niet meer mogelijk.
Hoe kan het nu dat bij 3 beeldschermen met een dezelfde resolutie een hogere resolutie kan worden vermeld in het Catalyst Control Center.
Bij voorbaat dank voor een reactie.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Kijk eens hoe de resolutie staat in windows zelf, zet die dan goed en daarna reso in ccc goedzetten.
Dan zou het opgelost zijn.

|2600k|Asus 290|

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zal komen door de bezel compensation.
Ik draai ook 3x 1920x1200, maar incl bezel compensation is het geen 5760x1200 maar 6040x1200, doorgaans werkt dat prima bij games.
Je kunt in CCC aangeven om geen compensation te gebruiken, ik denk dat FSX gewoon niet met die resolutie overweg kan.

[ Voor 35% gewijzigd door mitsumark op 07-10-2013 16:23 ]

• japiojo
Daar heb ik twijfels over, als je trouwens geen bezelmanagement gebruikt is het geen gezicht omdat de lijnen dan niet netjes in elkaar overlopen.
Ik ga nog even de tip van Bullus gebruiken en kijken of dat de oplossing zou kunnen zijn.
In ieder geval bedankt voor de reacties en hou me uiteraard aanbevolen voor meer reacties.

[ Voor 4% gewijzigd door japiojo op 07-10-2013 17:59 ]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ben benieuwd trouwens of dat het probleem is.
Ik had het nl ook gehad dat ie verkeerde resolutie had gepakt.
Nu weet ik niet of dat voor of na mijn driver reinstall was gebeurt. Nu heb ik in iedergeval geen bezecompensatie gebruikt en daarvoor wel.

|2600k|Asus 290|

• japiojo
Ik vraag me af of het iets uitmaakt maar ik had eerst Eyefinity geconfigureerd en daarna FSX erop gezet maar misschien had dat andersom gemoeten ??
Pagina: 1