Toon posts:

HTC One X gooit DHCP server bedrijfsnetwerk uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van één van de medewerkers in dit bedrijf gooit zijn Android toestel de DHCP server uit op de SBS 2011 server. Hij maakt via Wi-Fi dan verbinding met het bedrijfsnetwerk. Andere toestellen veroorzaken dit probleem niet. In eventviewer op de server geeft hij het ook aan dat er een andere DHCP/BINL server is gevonden op het IP adres wat deze HTC One X heeft gekregen via Wi-Fi.

De gebruiker heeft geen Hotspot aanstaan. Dus wat zou er meer aan kunnen staan op zijn toestel wat een DHCP server zou kunnen draaien?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

SambalBij

We're all MAD here

Iets als dit geinstalleerd op de telefoon?
Is het IP adres wat wordt weergegeven er eentje uit dezelfde IP range / DHCP scope van het bedrijfsnetwerk, of valt ie ook buiten de range?

Misschien indien mogelijk ook eens uitproberen of er echt een DHCP server op draait; laat de DHCP server van de SBS server eens uit, en kijk of er dan nog steeds adressen worden uitgedeeld aan andere netwerkapparatuur. Mocht dat zo zijn, dan eens kijken of de op die apparatuur aangegeven DHCP server inderdaad de telefoon betreft (IP en MAC adres)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

Topicstarter
Het IP adres is inderdaad in dezelfde range als het bedrijfsnetwerk wat via Wi-Fi wordt uitgedeeld. In eventviewer wordt ook echt aangegeven dat het van die telefoon afkomt vanwege IP adres wat het toestel heeft gekregen en bij adresreleases in de DHCP server zijn unieke ID wat zichtbaar is.

Het moet dus echt op zijn telefoon zelf gezocht worden. Vanmiddag even zijn apps controleren. Wi-Fi staat nu uit op zijn toestel om ergernissen hier te voorkomen. Uiteraard hebben mensen met een vast IP adres geen last.

Verwijderd

Ik zou inderdaad eens goed tussen de apps snuffelen. Alsook kijken of er een update is voor Android?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Is een bekend issue met de HTC One X. Ik heb een vergelijkbaar iets gehad, ook een One X die een router onderuit trok (In dit geval een Genexis Titanium Live)

In dat geval is het dmv een fw upgrade opgelost:
When connecting to the RG via WiFi, HTC One X sends a neighbor discovery (ND) message of "fe80::0". This message causes DRGOS to crash

Mogelijk gaat een Win2k11SBS om een vergelijkbare reden over de zeik...

Als je googled kom je een vergelijkbaar issue ook tegen met andere routers.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:40

Quad

Doof

Mijn HOX wil zelfs niet op het bedrijfsnetwerk via exchange aanmelden. Andere Android, iphones en Windows phone toestellen werken wel zonder problemen. Maar mijn HOX niet.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:04:
Is een bekend issue met de HTC One X. Ik heb een vergelijkbaar iets gehad, ook een One X die een router onderuit trok (In dit geval een Genexis Titanium Live)

In dat geval is het dmv een fw upgrade opgelost:
When connecting to the RG via WiFi, HTC One X sends a neighbor discovery (ND) message of "fe80::0". This message causes DRGOS to crash

Mogelijk gaat een Win2k11SBS om een vergelijkbare reden over de zeik...

Als je googled kom je een vergelijkbaar issue ook tegen met andere routers.
Ik vind soortgelijks inderdaad op Google. DHCP servers op routers die worden platgelegd door deze telefoons. Dat verklaart een hoop.
Pagina: 1