Toon posts:

Compatibiliteit check upgrade gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ben van zin mijn pc een upgrade geven maar heb nog enkele vragen rond de ram latency,
Hoe bepaal je deze timings? Dit systeem is bedoeld voor microsoft fsx en binnenkort star citizen
En dergelijke games, games die veel van je processor en ram vragen en heb mij laten vertellen dat je voor fsx zoveel mogenlijk ram op zo'n hoog mogelijke frequentie nodig hebt. Maar de i7 4770k ondersteunt standaard maar tot 1600 Mhz en de z87 mpower max ook zoiets standaard, heeft iemand hier ervaring mee?

Pc nu : silverstone raven rv02, thermaltake ps 750 w, gigabyte gtx 560 ti, 3,5tb hdd, ....

Stukken upgrade : msi z87 mpower max, i7 4770k, bequiet dark rock advanced c1, mushkin 16 gb ddr3 2400mhz (cas?), samsung 840 evo 250gb

Wat denken jullie hiervan, alvast bedankt... _/-\o_

• NasT89
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
gewoon doen.. in principe is de frequentie van het geheugen hoger dan wat de cpu ondersteunt dus zou dat betekenen dat je hem moet overclocken ( die functie zit gewoon op het moederbord zelf, kwestie XMP profiel ). Ik ben niet bekend met de spellen die je wil spelen maar zou je je videokaart ook geen upgrade geven? Want wat ik lees is dat je grafisch ook wat power moet hebben.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ga je naar het meest snelle overklok geheugen, dan zal dit ongeveer een snelheidswinst van 1 a 2% ten opzichte van standaard 1333 geheugen opleveren. Dat is leuk, maar nu niet echt iets waar ik me druk om zou maken.
Beter dat je in plaats van naar het geheugen, naar de grafische kaart kijkt, want daar kan je nog wel zo'n 50% winnen.

De kaart die je nu hebt is ook nog goed (maar niet de top) , en dat is mooi want dan krijg je er nog een mooie prijs voor als je hem verkoopt.

Verwijderd

Topicstarter
Merci vd snelle reactie... Dus naar die timing hoef je niet zo te zien?

Ivm met de gpu, had ik ook wat schrik voor. Heb ze vorig jaar gekocht.
Mss een gtx 760 oc plaatsen? Maar da kan binnen een paar maanden nog.

Heb nog een ander mobo gevonden die me ook aanspreekt, is heel wat goedkoper, ook mil4 class
En lijkt bijna elk ram frequentie te ondersteunen ..... De msi z87 g55 , maar vind er bijna niets van reviews over terug. Iemand hier al iets over gehoord?

GrtZ tom