Upgrade cpu, ssd, moederboard, geheugen en voeding?

Pagina: 1
Acties:

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05-2025
Hallo allemaal,

Nadat mijn computer steeds in zwart scherm opstart en restart nodig heeft om te werken wil ik wat upgrades uitvoeren in mijn computer. Dit is ongeveer mijn huidige computer:

Intel Core 2 Quad Q9550,Boxed Socket 775
Corsair TWIN2X4096,4096MB, 800MHz, DDR2,
Western Digital Caviar Blue,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
Scythe Slip Stream, 800rpm,120 x 120 x 25 mm, Geen LED
GigaByte GA-EP45-UD3LR
XFX GeForce GTX 260 ,
Thermalright HR-03 GTX
Cooler Master Silent Pro M600,600Watt, Retail
Scythe Shuriken
Scythe Hymuro
Samsung Spinpoint F3
En mijn case iets van Antec P182 of zoiets (silent)

Ik ben er wel al uit dat ik een I7 wil hebben, geheugen is dan ook geen moeilijke keus meer.
Toch wil ik graag weten wat voor moederboard het beste is en of het dan allemaal gaat werken
met mijn voeding. Of moet ik er ook een nieuwe voeding bij kopen? Daarnaast wil ik een SSD erbij
halen. Aangezien ik heel veel fotografie, dus ook photoshop etc. doe moet hij hiervoor erg goed draaien.

Gr. Sneakyman 8)

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-02 01:07
Wat is je budget?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-02 11:07
Ik zou je TS even bijwerken: CAA beleid

En waarom persé een i7? Ik vind hem vooral duur voor wat je krijgt, terwijl de i5 4670k vrijwel hetzelfde presteert.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sneakyman
Excuses, lang geleden dat ik hier gepost heb. Geen budget, maar max rond 500-600 euro zou wel fijn zijn (excl. de SSD).Dacht I7 omdat die quadcore heeft en sneller is. Maar zie nu dat er ook een I5 is die quadcore heeft, quadcore is wel noodzakelijk ivm. fotografie, photoshop, after effects en alles wat hierbij hoort. Gebruik het gewoon voor thuis. Verder wil ik gewoon meer snelheid bereiken in renderen etc.

• Señor Sjon
Gebruik anders als basis de reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013

Vanaf daar kan je aanpassingen maken en hier voorleggen. En maak via je wenslijsten een configuratie van onderdelen die je wilt behouden en een losse die je wilt upgraden. Dan kan de rest je helpen met onderdelen erbij zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 07-10-2013 10:42 ]

• Sneakyman
Heb na reactie Senor Sjon even wat onderzoek gedaan I5vsI7 en i7 it is.
Dit heeft te maken met cache en andere dingen die ik echt wel nodig heb.

Met zekerheid wordt het dus de:
- Intel Core i7 4770 Boxed
- Gigabyte GA-Z87-HD3 (heb naar mijn idee geen speciaal dingen nodig. Gewoon iets dat werkt. vPro gebruik ik toch niet. Indien ik iets mis hoor ik het graag)

Geheugen Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9 denk ik, maar zit ik nog beetje over te twijfelen ivm. snelheid vs prijs etc.. Weet dat vroeger nogal veel verschil zat tussen de merken en weet niet hoe dat nu zit. Bovendien zit ik hierbij naar CAS Latency te kijken, maar na wat onderzoek zie ik dat dat verschil ook minimaal is.
Dan blijft nog de voeding over. Kan ik de huidige voeding gewoon blijven gebruiken of...
En hebben jullie nog andere tips na deze geupdate post met wat ik eigenlijk echt wil en al uitgezocht had.

[ Voor 4% gewijzigd door Sneakyman op 07-10-2013 11:29 ]

• Señor Sjon
Als je niet voor een overklok gaat, is een Z moederbord vrij zinloos.

Een 600W voeding moet dit volgens mij makkelijk trekken.

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 20:38
CM Silent Pro M 600W is een goede voeding, zie http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/929/10.
Als hij je huidige systeem trekt, dan heeft hij ook geen problemen met je upgrade; qua stroomverbruik verandert er nauwelijk siets. TDP van Q9550 is 95W, TDP van de i7-4770 is 84W.

• Sneakyman
Thx all,
@Senor Sjon heb je dan beter advies voor moederbord? Deze staat best beoordeeld en is ook nog best goedkoop

• Señor Sjon
Ik heb een Asrock B85m Pro4, die kost rond de 65 euro en een i5-4570 van 172 euro. Heeft maar 4x sata600, maar met een NAS heb ik alleen voor de 1x ODD, 1x HDD en 1x SSD de sata aansluiting nodig. Dan hebben zes poorten geen zin. Vorige week geïnstalleerd en draait allemaal prima. Ik koop vaak wat hoger in het middensegment, puur high-end is gewoon geld wegscheppen, een generatie of 2 later zijn ze vaak al achterhaald door de nieuwe middenklasse.

Persoonlijk vind ik de Gigabyte D3H al een stuk meer waar voor je geld (betere geluidschip e.d.). Je zult even moeten kijken in de specs. Hardware.info heeft een uitgebreide online review met tabel staan. Dan is het letterlijk schiften door de opties.

Pagina: 1