Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verschillende problemen met SSD en hardeschijven

Pagina: 1
Acties:

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:16
Goedenavond,

Op een rustige dag had ik besloten om systeem opnieuw te installeren met windows 8. Dat ging eigenlijk allemaal goed totdat het opviel dat ik geen schijven meer zag behalve de SSD. Een western digital green van 2 TB werd namelijk niet herkend. Wel zag ik de schijf in schijfbeheer. Wanneer ik schijfbeheer open, wordt gevraagd om de schijf te initialiseren. vervolgens krijg ik de melding: device not ready. Daarna start ik de computer opnieuw op en dan wordt mijn SSD niet herkend (wel in het bios). Hardeschijf los en de SSD opnieuw erin gezet en toen werkte alles weer. De hardeschijf kan ik nog wel uitlezen via een usb hdd dock.

Toen heb ik norton 360 en malwarebytes laten scannen op alles, maar niks schadelijks gevonden. Vervolgens de schijven getest met crystaldisk info en ook daar was niks mis mee. Toen dacht ik aan het moederbord zo liggen en die heb ik ondertussen vervangen samen met de processor. Nu krijg ik echter dezelfde fouten.

Ook ander werkgeheugen geplaatst voor de zekerheid, maar dat mocht ook niet baten. Ook de bios een update gegeven.

Windows 7 erop gezet en ook dan krijg ik dezelfde problemen. (installaties zijn trouwens de originele dvds)

Uiteindelijk had ik alleen de SSD erin gezet en daar alles op geinstalleerd en toen werkte het eigenlijk goed. Kon gerust 2 uurtjes gamen zonder problemen. Echter toen ik de pc snachts aan liet staan voor updates/downloads kreeg ik de volgende ochtend melding dat de pc niet goed was afgesloten en niet meer kon opstarten. Stroom eraf en dan werkte het weer perfect.

Nu heb ik windows 7 geinstalleerd zonder updates en heb ik geprobeerd de originele drivers van de dvd te installeren. Nu komt de pc niet voorbij het bios scherm.

Enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een andere voeding erin zetten.... Ben ondertussen ten einde raad.

Nu ga ik proberen om windows op een andere HDD te zetten. Kijken hoe dat gaat verlopen.

Help! en alvast bedankt :)

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:16
Probleem was de SSD. Heeft mijn ouwe trouwe crucial m4 het eindelijk begeven :(

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:37
Heeft jouw M4 wel een firmware update gehad?
Ik zelf kreeg ook problemen, en toen bleek er een update te zijn die problemen na 5000 uur moest voorkomen. Toevallig zat ik toen wel aan de power on hours die ze beschreven. Daarna doet hij het weer als een zonnetje.