Hallo allen,
Ik draai op dit moment de volgende setup:
Mijn vriend gaat zijn huidige pc upgraden en ik mag zijn HD5770 hebben. Het is echter de vraag of mijn huidige voeding dat gaat trekken. Om te beginnen heeft mijn voeding geen PEG6, maar dit is gelukkig op te lossen met een verloopstekkertje vanaf 2x molex. Ik heb al wat onderzoek gedaan:
Afbeelding voeding: (geleend uit review van cantate, klik hier voor leesbare versie)

Helaas is voor de HD5770 een 450w voeding vereist.
Op dit moment verbruikt mijn pc tijdens een beta run van BF4 129 watt max, gemeten met een goedkope meter van de Lidl.
Het TDP van deze kaart staat vastgesteld op 108watt -> zou moeten draaien.
Bij Hardware.info meten ze voor het hele systeem 213 watt. (Bron)
Bij Tom's hardware kwam er een vergelijkbaar resultaat uit de bus: Bron
Techspot meette een hoger verbruik van 284 watt, maar wel met een: ' Intel Core i7 965 Extreme Edition (Overclocked @ 3.70GHz)'
Tot slot nog een meting van Guru3d, maar zij geven zelf ook al aan dat het werkelijke verbruik een stuk lager zal liggen: 321 watt.
Nog paar puntjes om op te merken:
!
Ik draai op dit moment de volgende setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver | € 30,88 | € 30,88 |
| 1 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G | € 40,90 | € 40,90 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 17,90 | € 17,90 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 30,95 | € 30,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 307,57 | |
Mijn vriend gaat zijn huidige pc upgraden en ik mag zijn HD5770 hebben. Het is echter de vraag of mijn huidige voeding dat gaat trekken. Om te beginnen heeft mijn voeding geen PEG6, maar dit is gelukkig op te lossen met een verloopstekkertje vanaf 2x molex. Ik heb al wat onderzoek gedaan:
Afbeelding voeding: (geleend uit review van cantate, klik hier voor leesbare versie)

Helaas is voor de HD5770 een 450w voeding vereist.
Op dit moment verbruikt mijn pc tijdens een beta run van BF4 129 watt max, gemeten met een goedkope meter van de Lidl.
Het TDP van deze kaart staat vastgesteld op 108watt -> zou moeten draaien.
Bij Hardware.info meten ze voor het hele systeem 213 watt. (Bron)
Bij Tom's hardware kwam er een vergelijkbaar resultaat uit de bus: Bron
Techspot meette een hoger verbruik van 284 watt, maar wel met een: ' Intel Core i7 965 Extreme Edition (Overclocked @ 3.70GHz)'
Tot slot nog een meting van Guru3d, maar zij geven zelf ook al aan dat het werkelijke verbruik een stuk lager zal liggen: 321 watt.
Nog paar puntjes om op te merken:
- De processor is niet OCed
- De toekomstige HD5770 is niet OCed
- Straks is de geïntegreede GPU uitgeschakeld, waardoor het processorverbruik nog lager zal liggen. (iGPU draait op dit moment wel OCed op 894 mhz)
- Hoewel nuttig, zou ik liever hieronder geen opmerkingen zien van 'een 430w voeding kost maar 35 euro'. Ik ben daar zelf achter gekomen, maar ik vraag me gewoon af of dit zo draait.
- Waar ik wel benieuwd naar ben, gewoon uit nieuwsgierigheid, wat gebeurt er als ik meer dan 300w van de voeding vraag? Slaat hij dan gewoon af, en kan ik na eventjes afkoelen gewoon doorgaan, of is ie dan door-/afgebrand en klaar om bij het grofvuil te zetten
?