Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows venster vergroten, bestaat hier een tool voor?

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik ben op zoek naar iets wat heel eenvoudig zou moeten zijn maar kan het nergens vinden.

Heel eenvoudig: ik wil één (of meerdere) Java applets (op Windows 7) vergroten (dus: alle letters worden twee, drie keer groter - en dus leesbaarder) terwijl de rest op originele grootte blijft en zodanig dat ik gewoon kan verder werken met de applicatie die in het applet scherm draait.

Concreet: het betreft een Oracle webform. Volgens mijn detacheerder kan dit soort zaken niet op Weblogic niveau ingesteld worden, vandaar dat ik mijn hoop op de Java applet of een Windows tool stel.

Nu vind ik wel wat tooltjes om in te zoomen op een stuk van het scherm, magnify en zo voorts, maar niks wat de eigenlijke applet bijvoorbeeld verdubbeld of verdriedubbelt, terwijl je gewoon verder kan werken.

Iemand een idee waar ik zoiets kan vinden? Dank!!

[ Voor 62% gewijzigd door demichel op 06-10-2013 21:08 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zoekt blijkbaar geen eigenschap van Windows zelf maar een tooltje of een browsereigenschap, dus WOS -> CSA.

Welk OS en welke browser(s)?

Je hebt het overigens enerzijds over 'Windows venster' en anderzijds over een Java applet in een browser. Dan zou ik zeggen: sleep de rechteronderhoek verder naar rechtsonder? Of halveer de resolutie van je monitor (neem desnoods een tweede monitor voor enkel die apps).

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 06-10-2013 20:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
F_J_K schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:06:
Je zoekt blijkbaar geen eigenschap van Windows zelf maar een tooltje of een browsereigenschap, dus WOS -> CSA.

Welk OS en welke browser(s)?

Je hebt het overigens enerzijds over 'Windows venster' en anderzijds over een Java applet in een browser. Dan zou ik zeggen: sleep de rechteronderhoek verder naar rechtsonder? Of halveer de resolutie van je monitor (neem desnoods een tweede monitor voor enkel die apps).
Inderdaad, geen eigenschap van Windows zelf maar een toottje, dat klopt.

Gaat inderdaad over een Java applet. Had ik dus niet goed verwoord. Ondertussen mijn vraag aangepast. Misschien kan de titel ook aangepast worden naar: Java applet (Win7) vergroten, bestaat hier een tool voor?

Rechteronderhoek verder rechtsonder slepen is niet wat ik zoek, dan wordt het schermpje gewoon groter, maar de letters er op niet.

Resolutie aanpassen zou een optie zijn, maar alle andere applicaties (Word, Excel, Outlook,...) op de PC moeten "normaal" blijven draaien.

Lang verhaal kort: een applet met miniscuul kleine lettertjes (die steeds maar kleiner lijken naarmate de schermen steeds maar groter en groter worden) moet opnieuw leesbaar gemaakt worden.

[ Voor 34% gewijzigd door demichel op 06-10-2013 21:12 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.