Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Koopadvies voor microfoon nodig

Pagina: 1
Acties:

• ferdi29
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-11 23:35
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan en wil helpen.
Ik ben opzoek naar een microfoon voor geluiden op te nemen zoals:
geluiden die ik met mijn mond maak
piano toetsen
munten die vallen
enz.

Ik gebruik de geluiden voor het maken van een simpel computer spel
Verder moet ik er een standaard bij hebben.
mijn budget is 40 euro, minder is beter;)

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04:51

OmeJoyo

This is me

Heb je zelf al gezocht en niets gevonden of heb je gewoon nog niet gezocht en dacht je dat laat ik wel aan iemand anders over ?

Een beetje standaard kost je 20 euro, dan heb je nog ongeveer 20 euro over voor een microfoon en een kabel.

Maar we weten ook nog niet hoe je hem wilt gaan aansluiten, wat voor kwaliteit je verwacht enz.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-11 16:23
Misschien kan je bij een verhuurbedrijf voor feesten of een studio een microfoon huren? Als het voor "een simpel computerspel" is, neem ik aan dat je van tevoren precies weet wat je wilt opnemen en dus snel klaar bent.

Overigens zijn er ook databases met veel geluidssamples die gratis te gebruiken zijn, dus misschien hoef je wel helemaal niks zelf op te nemen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• ferdi29
Heb wel gezocht maar weet niet of ik een studio of een instrumenten microfoon moet hebben en er is zoveel keuze.. Wil natuurlijk geen ruis ofzo hebben en aangezien ik er geen verstand van heb. Dus dan vraag ik het aan mensen die er verstand van hebbe. :?

Siempie bedankt voor je reactie maar ik wil er toch echt 1 kopen. Bedankt voor het meedenken. :)

[ Voor 30% gewijzigd door ferdi29 op 06-10-2013 22:50 ]

• ferdi29
Ik denk bijv aan dap cm10 maar misschien zit ik helemaal verkeerd...

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-11 21:54
ferdi29 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:48:
Heb wel gezocht maar weet niet of ik een studio of een instrumenten microfoon moet hebben en er is zoveel keuze.. Wil natuurlijk geen ruis ofzo hebben en aangezien ik er geen verstand van heb. Dus dan vraag ik het aan mensen die er verstand van hebbe. :?

Siempie bedankt voor je reactie maar ik wil er toch echt 1 kopen. Bedankt voor het meedenken. :)
Misschien moet je dan eerst uitzoeken welk type microfoon je nodig hebt; dat kan jij waarschijnlijk zelf beter bepalen dan wij. Bedenk wel dat 40 euro echt geen geld is voor een microfoon en dat voor kwaliteit je gegarandeerd buiten dit budget komt, maar je komt niet met meer eisen aan dan: geen ruis en geluid + spraak opnemen. Ik heb ook 0 verstand van microfoons, maar als de CM10 wordt geadverteerd als: "De DAP Audio CM-10 is een condensator microfoon, speciaal ontwikkeld voor opname en uitversterking van instrumenten." dan lijkt het me niet handig om die te kopen als je hiermee ook spraak wilt gaan opnemen.

Kortom, maak een eisenlijstje, doe even wat research over welke type microfoons er zijn; probeer dan uit te vinden welke type jij denkt dat geschikt is en vraag dan om advies.

• ferdi29
Daarom vraag ik het hier, ik weet alleen mijn doel, voor de rest zoek ik advies. Mijn lijst is zo duidelijk als kan van een leek. Ik wil geluiden opnemen doormiddel van mijn mond en piano, een munt die valt enz.
Dus ik vraag naar iemand die verstand heeft van microfoons en een leek kan helpen. Ik heb geprobeerd het allemaal uit te zoeken, maarjah dan kom ik op die microfoon. Als je niet wil of niet kan helpen, dan is dat jammer en wacht ik rustig.

Ik zou willen dat ik alles wist dan kon ik er zo.1 kopen, maar daarvoor kom ik hier.
In ieder geval bedankt voor de mensen die willen helpen :)

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:51
Voor jouw doel is een kleinmembraam condensatormicrofoon met cardiode karakteristiek het meest geschikt. De DAP CM10 is er inderdaad zo een. Kost 35 euro. Is echt ook wel geschikt voor spraak (of andere mondgeluiden) hoor. Dat is nou juist een van de minst veeleisende doelen die je aan een microfoon kunt stellen. Ook de Behringer C2 (stereoset voor 45 euro) is geschikt. Bedenkt echter wel dat je een condensatormicrofoon op een voorversterker met fantoomvoeding moet aansluiten. De goedkoopste kosten toch al gauw 40 euro.

Je kunt natuurlijk altijd op marktplaats kijken naar een tweedehands exemplaar (microfoon en/of voorversterker).

40 euro of minder voor microfoon, kabel, statief (en evt. voorversterker) is niet realistisch.

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

ferdi29 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:39:
Daarom vraag ik het hier, ik weet alleen mijn doel, voor de rest zoek ik advies. Mijn lijst is zo duidelijk als kan van een leek. Ik wil geluiden opnemen doormiddel van mijn mond en piano, een munt die valt enz.
Dus ik vraag naar iemand die verstand heeft van microfoons en een leek kan helpen. Ik heb geprobeerd het allemaal uit te zoeken, maarjah dan kom ik op die microfoon. Als je niet wil of niet kan helpen, dan is dat jammer en wacht ik rustig.

Ik zou willen dat ik alles wist dan kon ik er zo.1 kopen, maar daarvoor kom ik hier.
In ieder geval bedankt voor de mensen die willen helpen :)
Hoe en waar wil je de microfoon op aansluiten? Dat maakt nogal uit voor de keuze....

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is het gezien je gebrek aan budget niet handiger om de microfoon uit een telefoon of fotocamera die je al hebt te gebruiken? En dan digitaal nabewerken totdat je het klinkt zoals je graag wil... Of anders een microfoon lenen van een kennis, als dat niet voldoet. 40 euro voor een compleet kwaliteitssetje lijkt me nogal ambitieus.

[ Voor 5% gewijzigd door GrowMyHair op 07-10-2013 14:04 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Pagina: 1