Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe provider, kpn. Hiervoor zat ik bij Concepts.
Ik ben in het bezit van een nas een synoloy 212j en een popcorn c-200.
Ten tijde van concepts kon ik de nas via de popcorn bereiken. Nu met kpn lukt mij dat niet meer.
Het eerste wat ik gedaan heb was het ip adres wijzigen van de nas in de instellingen van de popcorn. Dit had geen resultaat.

Instellingen in de popcorn mbt de nas:
Protocol NFS of NFS TCP
ip/Host naam: 192.168.2.7 (werkend ip adres van de nas voor andere computers in het netwerk)
Share map:/volume1/mijnmap (ongewijgizigd, hetzelfde als ten tijde van Concepts)
Share naam: nas
Gebruikersnaam: <leeg>
Wachtwoord: <leeg>

Wanneer ik dan in het menu van de popcorn naar de nas wil krijg ik de melding:
Login required.
Samba Server :nas
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Doorgaan/afbreken
Alle mogelijke gebruikersnamen en wachtwoorden geprobeerd. Of ik heb niet de juiste antwoorden of dit is niet de ingang. Voorheen bij Concepts was alleen klikken in het menu van de popcorn op nas voldoende om de sharemap van de nas in de popcorn te doen openen.

Als ik de instellingen in de popcorn mbt de nas wijzig in:
Protocol: Samba
Ip/host naam: 192.168.2.7
Share map:/volume1/mijnmap (ongewijgizigd, hetzelfde als ten tijde van Concepts)
Share naam: nas
Gebruikersnaam: <leeg>
Wachtwoord: <leeg>

Dan krijg ik de volgende melding wanneer ik in het menu van de popcorn naar de nas wil:
“Kan de hostnaam niet herleiden
Druk op (return) om terug te keren naar het vorige scherm

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
Roderik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord gevonden op een ander forum. Hieronder het antwoord, misschien dat iemand anders er ook baat bij heeft.

Citaat van: "Holy"

Denk toch dat de map niet op de juiste wijze gedeeld wordt. Kun je eens kijken in DSM > configuratiescherm > Bestandsdeling en machtigingen > Gedeelde map > jouw map Film (alleen selecteren)> Knop "Rechten instellen"
Nu zie je wie er toegang heeft tot de map Film en hoe die toegang is. Als het goed is staat daar nu ook de gebruiker media tussen met lees rechten. Dit venster kun je nu weer sluiten en dan op de knop "NFS-rechten" klikken. Hier moet nu staan ingevuld de Client (ip adres van jouw mediastreamer); welke rechten er verleend zijn (Alleen-lezen); Root squash (Geen toewijzing) en Asynchroon (Ja).
Onderaan in het venster welke map er gekoppeld wordt: /volume1/Film

Als het staat ingesteld zoals hierboven, moet het werken en is de genoemde map Film vanaf jouw Popcorn te benaderen. Op de Popcorn zul je dan de genoemde map Film moeten koppelen met het NFS protocol. (De Popcorn ken ik niet, kan ik dus eigenlijk ook géén zinnig woord over zeggen)