SD kaart usb stick

Pagina: 1
Acties:

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 15:19
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een usb sd kaart lezer die zonder software werkt zodat hij bv ook in de TV geplugd kan worden.

Nu heb ik bijvoorbeeld zoiets gevonden:
pricewatch: Transcend RDF5 USB3.0 Card Reader

Echter weet ik niet of er drivers nodig zijn om dit te laten werken.
Weet iemand of die er zijn?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmmm ff testen

kut kaartlezer weg.
er staat me wel bij dat het kon

[ Voor 68% gewijzigd door Fish op 06-10-2013 16:09 ]

Iperf

Verwijderd

De meeste cardreaders die ik ooit heb geprobeerd (meestal modellen van Sandisk) werkten zonder problemen in mediaplayers enzo. Inderdaad weet je het alleen zeker door te testen, maar veel problemen zal het denk ik niet geven.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou gewoon een zo goedkoop mogelijk exemplaar kiezen. Ik heb er ooit eens een op de markt voor 1 euro meegenomen, doet het goed. Ze hebben geen drivers nodig, of althans het besturingssysteem heeft die dingen al in huis. Zou voor de zekerheid een usb 2.0 kiezen, je gebruikt waarschijnlijk toch geen kaartjes die sneller kunnen (of moeten) lezen.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-01 15:19
Reepje schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:12:
Ik zou gewoon een zo goedkoop mogelijk exemplaar kiezen. Ik heb er ooit eens een op de markt voor 1 euro meegenomen, doet het goed. Ze hebben geen drivers nodig, of althans het besturingssysteem heeft die dingen al in huis. Zou voor de zekerheid een usb 2.0 kiezen, je gebruikt waarschijnlijk toch geen kaartjes die sneller kunnen (of moeten) lezen.
De pc zal idd geen problemen hebben omdat win7 vaak al veel drivers heeft of automatisch download.
Het gaat echter om andere apparaten zoals TV's

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:16

TommieW

Numa numa.

Ik had ooit op eBay een kaartlezer gekocht. Het ding is retetraag, maar werkt wel op Windows - en nog belangrijker - op mijn tablet via USB OTG.
Dus ja, kaartlezers kunnen gewoon werken zonder drivers. Als het op mijn tablet werkt via USB OTG, werkt het ook op apparaten die afspelen via USB ondersteunen.
Dat komt doordat de meeste kaartlezers gewoon een apparaat voor massaopslag zijn: net zoals een USB stick.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Pagina: 1