Canton subwoofer kapot of Onkyo of ...?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.480 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 08:42
Beste Tweakers,

Ik heb een Canton AS 225SC Subwoofer en een Onkyo TX-SR607 receiver.
Alles werkte perfect.... ik denk dat mijn set-up ongeveer 2,5 jaar oud is. Sinds een paar weken maakt mijn Canton sub woofer wel heel veel herrie als ik nog maar gewoon TV kijk. Ik heb een You Tube filmpje geprobeerd te maken dat het geluid/herrie iets of wat weergeeft. De prachtige bassen zijn te horen op 24 sec.
http://youtu.be/AlmfVcjeVgM?t=18s

Ik heb nog een tweede filmpje gemaakt waar je goed kan zien dat de conus mee beweegt. De herrie die je hoort is dus de sub. http://youtu.be/ZLWrMosEvjI

Troubleshooten is vrij moeilijk daar ik niet over een 2de set beschik. Ik overweeg om nieuw materiaal te kopen zodat ik kan kijken wat nu juist kapot is maar wie weet hebben jullie wel wat hulp voor me? Zou de Canton stuk zijn of eerder de Onkyo? Kan een subwoofer kabel misschien stuk gaan?

De Onkyo heb ik sinds een weekje terug op fabrieksinstellingen staan.
Alvast hartelijk dank om mee te denken!
Groet,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je onlangs toevallig nog instellingen op de subwoofer/versterker aangepast? Het klinkt als een verkeerd afgestelde subwoofer welke de lage regionen van het stemgeluid te veel benadrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
Het geluid is er plotseling gekomen. Ik had geen aanpassingen gemaakt. Misschien dat mijn huisgenoten per toeval iets gedaan hebben tijdens poetsen of dergelijke maar bij mijn weten is er niets gebeurd?

Toen het geluid er eenmaal was ben ik wel aan alles gaan draaien om het weg te krijgen. Ook de instellingen van de Onkyo heb ik geprobeerd om aan te passen om van de herrie af te komen maar helaas. Tot op heden heb ik niets gevonden wat me kan helpen.
De filmpjes zijn gemaakt terwijl de instellingen zo staan/stonden.
Afbeeldingslocatie: http://i1208.photobucket.com/albums/cc368/Ronin_Vibes/IMG_1153_k_zps3bb31272.jpg

Laat gerust weten als ik iets moet aanpassen... ik kan er eenvoudig een filmpje van maken terwijl ik ergens aan draai. Alvast hartelijk dank voor alle hulp! Ik heb helaas weinig kennis van deze materie. Ik doe mijn best om dit tekort weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:08

FeaR

In GoT we trust

Niet dat het je probleem oplost, maar regel je de crossover op de Onkyo? Dan de knop op de subwoofer helemaal open zetten. Over Phase en Volume kan ik verder niets zeggen aangezien dat smaak- en ruimteafhankelijk is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
Ik zal voor de correcte afhandeling van het topic de updates omtrent dit probleem blijven posten. Ik begrijp dat dit een probleem is dat niet zomaar via het forum opgelost kan worden. Ik heb ondertussen een bedrijf gevonden dat reparaties doet aan subwoofers. Zij hebben mij wat opdrachten gegeven om extra onderzoek te doen. Ik zal hem normaal gezien in de komende dagen binnen brengen bij hun.

Ondertussen heb ik de Audyssey er nog eens op los gelaten en het viel me op dat de sub onrustig is tijdens het moment dat ie eigenlijk gewoon moet zwijgen. Hij blijft een beetje na-grommen. Is ie eenmaal aan de beurt dan rammelt ie weer gelijk een idioot. Korter gezegd ik vrees dat het effectief aan de sub ligt.

Ik heb ook een iPod aangesloten op de sub om te zien wat dat gaf. En jawel ... hetzelfde probleem. Dus ik vrees dat ie echt stuk is. Time will tell.
Nieuw filmpje: http://youtu.be/h5wWdkUwFqY

BTW. Garantie van Canton op actieve onderdelen is maar 2 jaar! Op passieve 5 jaar. Had wel wat meer verwacht van een sub van 800€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
Ondertussen de subwoofer binnen gebracht in een reparatiecenter in NL. Heel goed ontvangen geworden en daar ik een eind moest rijden (komende van BE= 4 uren heen-en weer) is de eigenaar even gaan controleren als er wel iets stuk was. Zoals gewoonlijk als je iets binnen brengt werkte hij ineens weer perfect. Daar ik hem op zijn rug gelegd had om hem te poetsen kon het zijn dat er daardoor geen probleem meer was.

Toch volgehouden en hij heeft wat zaken opengedraaid. En plots ... ja! Hij begon weer te grommen als ie stil moest zijn en gaf weer heel veel lawaai als hij normaal moest reageren. Na wat meetwerk blijkt dat 2 potmeters stuk zijn. Op de foto zie je de volume knop en de phase knop staan. Het lijkt erop dat die 2 stuk zijn. Ze zullen worden vervangen en verdere onderzoeken worden mij volgende week medegedeeld. De potmeters waren 50a en 20a. 1 van de 2 had hij niet in voorraad dus de reparatie zal in de loop van komende weken gebeuren.

Wordt vervolgd. Keep you posted. Me happy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronin_
Ter afsluiting van het topic.

Ik heb mijn subwoofer vandaag teruggekregen en hij is gemaakt. De 2 potmeters zijn vervangen geworden en nu werkt ie weer zoals het hoort. Kosten rond de 80€.
Er was gisteren nog een vrij nieuwe sub binnen gekomen bij het bedrijf met dezelfde versterker als die van mij. Dus ook een Canton. Ook bij dat systeem waren de potmeters stuk! Dus ik ben blijkbaar niet alleen.

Voila ... tot zover dit verhaal/probleem. Hopelijk kan het nog van dienst zijn voor toekomstige probleemsituaties bij mede Tweakers/bezoekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraag aan Ronin_

Heb een Canton DM50 die niet meer werkt, kan je mij naam/adres van het reparatie bedrijf verstrekken die de subwoofer reparatie heeft uitgevoerd.
Kan tot op heden in NL geen adres met Canton ervaring vinden.

Groet Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Oké, je schopt een topic van bijna 3 jaar geleden omhoog; dat is niet de bedoeling dus het gaat op slot.

Je kan de desbetreffende persoon eventueel een DM sturen; deze is echter al 4 weken niet meer ingelogd dus een reactie kan een tijd duren.

Check ook Het algemeen beleid #groeten nog eens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.