Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe website op IP-adres van oude torrent site

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds kort heb ik een nieuwe website opgezet op een zelfstandig IP-adres. Deze website werd echter slecht zichtbaar in Google, zelfs letterlijk zoeken op de naam gaf geen resultaat. Na wat zoeken bleek dat dat IP-adres gebruikt was voor een torrensite die op basis van de DMCA verwijderd was uit Google. Het domein was echter nog actief en verwees dus naar het IP-adres van de nieuwe website, dus daardoor werd de nieuwe website blijkbaar geblokkeerd.

Wat ik nu in ieder geval gedaan heb:

• De torrentsite aangemaakt in mijn Google Webmaster tools en daar verwijdering aangevraagd.
• Voor het betreffende domein een nieuw account aangemaakt op de server en daar een "410 Gone" status opgezet, op deze manier toont dat domein in ieder geval niet meer de nieuwe website.
• De nieuwe website opnieuw ingedient bij Google.

Zijn er nog meer zaken die ik kan doen om de vindbaarheid te vergroten? Moet ik een nieuw IP-adres overwegen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Voor zover ik weet wordt een DMCA verzoek altijd per domein uitgevoerd. En dus zou het IP adres er los van staan. Al is het wel bekend dat als je op een IP adres staat waar voornamelijk vage sites op staan je er wel last van kan hebben. Het zou dus geen kwaad kunnen een ander IP adres op te zoeken, en dan een ander C block.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het probleem was dat als je het oude domein in typte, je dus uitkwam op de nieuwe website. Dus oude links naar de torrents-site gaven de nieuwe website. Zo is deze ook in Google geïndexeerd was

http://nieuwewebsite.com/?page=getnzb&action=display was bijvoorbeeld een van de weinige links die geïndexeerd was. Dus werd waarschijnlijk de content van de nieuwe site als "slecht" beoordeeld omdat deze op een gebanned domein was geplaatst.

Hopelijk helpen mijn maatregelen, mocht iemand nog een goede tip hebben dan hoor ik dat graag.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-11 19:55

TheNephilim

Wtfuzzle

Kortom; de DNS records van de torrent site zijn nog actief.

Ik zou gewoon je provider vragen om een nieuw adres. Er vanuit gaande dat je hoster een dedicated IP voor je heeft geregeld, kunnen ze zo even een ander IP adres voor je pakken. Dat scheelt een boel gedoe denk ik!