Sinds kort heb ik een nieuwe website opgezet op een zelfstandig IP-adres. Deze website werd echter slecht zichtbaar in Google, zelfs letterlijk zoeken op de naam gaf geen resultaat. Na wat zoeken bleek dat dat IP-adres gebruikt was voor een torrensite die op basis van de DMCA verwijderd was uit Google. Het domein was echter nog actief en verwees dus naar het IP-adres van de nieuwe website, dus daardoor werd de nieuwe website blijkbaar geblokkeerd.
Wat ik nu in ieder geval gedaan heb:
• De torrentsite aangemaakt in mijn Google Webmaster tools en daar verwijdering aangevraagd.
• Voor het betreffende domein een nieuw account aangemaakt op de server en daar een "410 Gone" status opgezet, op deze manier toont dat domein in ieder geval niet meer de nieuwe website.
• De nieuwe website opnieuw ingedient bij Google.
Zijn er nog meer zaken die ik kan doen om de vindbaarheid te vergroten? Moet ik een nieuw IP-adres overwegen?
Wat ik nu in ieder geval gedaan heb:
• De torrentsite aangemaakt in mijn Google Webmaster tools en daar verwijdering aangevraagd.
• Voor het betreffende domein een nieuw account aangemaakt op de server en daar een "410 Gone" status opgezet, op deze manier toont dat domein in ieder geval niet meer de nieuwe website.
• De nieuwe website opnieuw ingedient bij Google.
Zijn er nog meer zaken die ik kan doen om de vindbaarheid te vergroten? Moet ik een nieuw IP-adres overwegen?