• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023
Ok afgelopen zondag heb ik een vrolijke Boswandeling gemaakt, het geen mij ten zeerste opviel was dat het heel erg groen was in het bos.:)

Nu kan ik me nog wel een jaar of 10 geleden veel acties tegen zure regen herrinneren, met de mededeling dat grootte hoeveelheden bos zouden verdwijnen ect ect, en dat er overal dode bomen zijn...

Momenteel hoor ik niks meer over zure regen, mijn vraag is dan dus heeft dat dan werkelijk geholpen ?
of was het allemaal niet zo erg als toen werd voorgesteld.

Iemand ideeen over ?

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

Verwijderd

je hoort idd nog maar heel weinig over zure regen.
Goed dat je het zegt, was het al bijna weer vergeten.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Nou moe: GMTA (Great Minds Think Alike). :)
Toen ik vorige week in Schotland was en door een bos bij een kasteel liep, dacht ik precies hetzelfde: "het zal toch wel meevallen inmiddels met die zure regen". Er stonden daar nl. allemaal naaldbomen en die zagen er prima uit. Terwijl het toch zo was dat die het meest te lijden zouden hebben.
Ik denk - zoals tegenwoordig bijna bij alles - dat onze nieuwsvoorziening zo gekleurd is. Dus ik vraag me dan ook af of het allemaal wel zo erg was destijds.
Ook dat geroep een paar jaar geleden dat de bossen dreigden te verdrogen en dat we jarenlange moessons moesten hebben voor het weer een beetje op peil zou zijn. Inmiddels hebben we weer wat nattere voorjaars gehad, en er is weer gezeur over wateroverlast. Pffft. :?

Verwijderd

Tja, de uitstoot van zwavelhoudende gassen is flink verminderd door strengere milieu-eisen en katalysators e.d. Dat zal zeker geholpen hebben...

Op zich wel positief dat al die inspanningen ook echt effect hebben.

Verwijderd

maar ik betwijfel niet dat die foto's met totaal verkleurde bossen ed een vertekend beeld gaven. Zou ik ook doen als ik een boodschap wilde uitdragen :)

Verwijderd

Maatregelen zullen wel geholpen hebben, maar veel bomen zijn niet gezond (ook al zien ze er niet zo uit).

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Elvhenk

Madam Mikmak

Veel mensen zijn ook niet gezond, zelfs al zien ze er wel zo uit... ;) Hoort bij de aardse conditie. :P

• Whaletyr
Ik vind het in elk geval heerlijk om in het bos van het bos te genieten :)

Mag wat kosten, maar heb wel het gevoel dat het werkt...

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-01 21:49
9 van de 10 X laten ze larixbossen zien en die verliezen in de winter hun naalden en daardoor lijkt het erger dan het is.Een heleboel mensen hebben dat niet door,maar als je het een en ander van de natuur en groen weet zie je dat gelijk.

Zo heb je van die stedelingen(niet allemaal)die noemen alles wat rondachtig/bruin en plantaardig is en op de grond ligt EEEEEIKEL ;)

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Ik denk dat het eerder komt doordat er veel minder aandacht aan wordt besteed. In de jaren '80 was er heel duidelijk een mileu-beweging gaande. Alles en iedereen begon zich te bemoeien met het redden van het milieu (Begin van Fin de Siecle??). De laatste jaren is de interesse voor het milieu weer een beetje gedaald (sterke economie?). Dus doordat er minder aandacht aan hetzelfde probleem wordt besteed lijkt het probleem minder te zijn. Dit is het natuurlijk niet. 8-)

Verwijderd

Bush gaat aardig wat fabriekjes bouwen in Amerika dus het zal op termijn wel weer in the picture komen, aangezien Amerika de grootste vervuiler te wereld is.

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 15:11

backupdevice

No Risk , Full Push

ga maar eens kijken in Oost-Europa.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Whaletyr
Hmmm Nu ben ik 2 jaar geleden nog met de trans siberie express naar china gegaan en wat mij het meest bij staat is 3 dagen in de trein door een groot bos/moeras te rijden heerelijk gewoon :)

pas in mongolie (gobi woestijn wordt het kaal)

Pagina: 1