Inbranden P166MMX@290Mhz!!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Mijn P166 loopt op 290Mhz 2.5x115x3,4v (100Mhz Mobo)
Nu schijt het zo te zijn dat als je Quake3 een dag laat lopen dat je dan het voltage omlaag kan gooien en dat ie dan weer hoger kan.
Nu de vraag: Hoe laat ik Quake3Demo een dag lang lopen? Waarschijnlijk is het gewoon een code die je in de console moet invoeren maar wat ie die code dan?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26
WOW! Afgezien van het feit dat je je CPU bijna op 2x zijn snelheid hebt lopen, vind ik het ook knap dat je de bus zo hoog hebt gekregen op dat mobo'tje en CPU'tje!! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

He Joppe, hoe heb je dat gedaan, dat wil ik ook doen met me P166MMX !! Me moederbord kan het vast niet, maar dat lossen we wel op!

Verwijderd

Ik ben vandaag nog bij joppe thuis geweest (ja zelfs ik kom wel eens de deur uit :))! Nou, het het heel makkelijk, hij heeft het voltage op 3.4 volt staan!
Het ging goed op +/- 3volt tussen 200 tot 250, maar voor de "grote" sprong had ie wel ff 0.4 volt meer nodig! Nu loopt het heerlijk, en dat op 34 graden!!
Bloody-Titan, lukt je misschien ook wel, maar dit is wel xtreem hoog!
Succes!
P.S Joppe, dit klopt toch he? Verbeter het anders ff!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:26
Ik heb wel eens een P233MMX op 3x 100 gehad met een voltage van 3.5!! Dat draaide ook primadonna met een temperatuur van rond de 35 gemeten op de heatsink.
De CPU is zeker multiplier locked? Anders is misschien 3*100 wel een optie?
Wat voor mobo is het eigenlijk? Een Asus P5A met Ali chipset?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

P1's zijn niet multiplier locked.
Je moet trouwens wel een P166mmx van een latere batch hebben, anders is 225-250Mhz al een top.

Verwijderd

damn, vergeten: over inbranden: een betere manier is Prime95: erg critisch programma wat meteen meld als er iets niet 100% is (dwz: als je CPU niet stabiel is komt het er wel binnen 15-30min. eruit)

http://www.mersenne.org/

Verwijderd

Hoe laat ik Quake3Demo een dag lang lopen
Gewoon 24 uur spelen >:)

Quake3 wil bij mij helemaal niet starten :(
Moet ik toch maar 'es een 3D kaart aanschaffen. Tips?
(Tis voor een (overgeklokt (FSB+GFD)) Athlon systeempje met een MSI 6195 mobo)

• ks_choice
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

ks_choice

Ja, mijn keus ja!

Ja, wil ik ook wel weten! Welke mamaplank? Kan ik het misschien ook nog proberen met m'n P166MMX@233 (3,5x66, standaardkoeling).

Pecunia non olet

Verwijderd

Joppe, wat zit er voor een koeling op?

Verwijderd

Als joppe niet reageerd, dan reageer ik wel ff. Nou, hij heeft een redelijk koelblok met een Titan koeler (koelblok ook Titan?). Inderdaad een nieuw mobo met een Ali chip, weet helaas niet welk merk. 100x3 gaat net niet, 3.5 volt boot ie nog niet. En soms gaat er iets brommen op 3.5 volt, maar wat?? Het is NIET de speaker, maar iets anders, in de buurt van de CPU. En hij moet ff aan staan om hem op 3.5 volt te laten draaien, anders boot ie niet, maar bromt ie!
Ik had gisteren ff een reepje 64MB ram mee genmomen naar Joppe, en dat bij zijn 32MB gedrukt. Ging heerlijk 2x zo snel!
Quake 3:
32MB -> 7.5FPS
96MB -> 17.5FPS!!!!
Is toch wel lekker he?
Alleen de games die aan 32MB niet genoeg hebben hebben zoeen verbetering (Quake3), maar games die aan 32MB genoeg hebben gaan nog steeds traag (of snel, hangt van de game af). Ik ga binnenkort weer eens naar hem toe, maar dan met mijn videokaart (Diamond Stealth III S540 32MB PCI. OC'd 166/155). Die kaart heeft een wat (lees: veel) betere image-quality, maar speed iets trager (OC'd weet ik niet. Kan ik ff benchmarken als we hem er toch in duwen!)
Raad maar eens wat voor videokaart hij heeft!
Ja, een Voodoo3! Lekker snel, hij zorgt dat je het niet koud krijgt, want dat ding word nog al warm.

Verwijderd

Die P55C 's (mmx) zijn niet slecht.
Ik head mijn P200mmx ook op 292mhz (3,2volt)
Maar dan moest ik mijn geheugen-timings onderuit schoffelen. dat drukte de pret een beetje.
Die pc is nu gedegradeerd tot DVD/tv toestel en loopt op 200mhz/2,7volt.
wordt dus echt niet warm....(92mm fan op 5 volt! :) lekker stil dus )

Verwijderd

aha... ik denk dat ik maar voor de 2,5x100 ga

Verwijderd

tweakotine, ik heb nu dus prime95 laten lopen. en dan geeft ie deze foutmelding bij test 2:
ERROR: ROUND OFF [0.5] >0.40
possible hardware failure, enz.

Heeft dit dan met m'n K7 550@714 te maken?
hij loopt we stabiel.
Pagina: 1