Toon posts:

XBMCbuntu driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik probeer een laptop (medion) met een kapot scherm terug tot leven te brengen door er een kleine mediaplayer van te maken aan de hand van XBMCbuntu. Omdat ik de bios helaas niet kan benaderen, bij gebrek aan het interne scherm, heb ik het OS geinstalleerd door de hdd in een andere laptop te steken en op die manier via de cd xbmcbuntu erop te installeren. Maar nu ik de hdd terug in de huidige laptop heb geplaatst boot hij steeds naar de linux desktop, en als ik xbmc wil starten krijg ik de foutmelding dat er geen geldige OpenGL hardware gevonden wordt, ondanks dat de intel celeron processor wel ondersteund wordt. Ik heb al geprobeerd mijn nvidia drivers te updaten maar zonder succes, bij zowat iedere installatie die ik uitvoer verschijnt er 'assuming drive cache write through' 'asking for cache data failed' ... Ik weet niet goed wat ik nu moet doen, hopelijk kunnen jullie mij helpen. Mijn doel is dus om gewoon xbmc te kunnen starten.

met vriendelijke groeten, Yodelidodi

ps: ik ben absoluut geen held in linux ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt een Intel Celeron CPU en een of andere onbekende nVidia videokaart. Maar de rest van de combinatie, of er sprake is van Optimus techniek of wat voor hardware er ook nog meer wordt gebruikt zeg je niets over. Ook je OS versie laat je achterwege. Zonder die informatie kunnen we echt niets. Zie ook Het algemeen beleid #quickstart voor waar een topic start aan moet voldoen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

JoeBlack2k

I Love Hilary

Welke laptop is het ? aan de onderkant staat het model nummer :)

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
uhh. even een extern scherm aansluiten? wel zo handig lijkt mij.
anders blijf je kloten, beter even met scherm gelijk op je laptop installeren, scheelt hoop ellende.
geen scherm? staan er zat gratis op te halen op marktplaats of tweakers, klein crt schermpje is toch genoeg voor de installatie.

ehhh.. noppes