[Samba / nfs] Folder niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 13:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik heb een share op mijn Synology nas eerst gemount in ubuntu en mapje gekopieerd. Echter als nu de share unmount en via samba probeer te accessen krijg ik "The folder contents could not be displayed" te zien. Terwijl de rest op de share wel toegankelijk is. Eerst stonden de eigenaar en groep op 0 en 1000 maar die heb ik aangepast. Echter blijft ie dat weergeven..

De folder: drwxrw-rw- 2 mijnusername users 4096 Oct 5 21:48
De bovenliggende folder: drwxrw-rw- 2 mijnusername users 4096 Oct 5 21:48

Waar kan dit aan liggen?
Hoe moeten de rechten van de map waar de nfs share wordt gemount eigenlijk staan?

EDIT: rechten van de bovenliggende map (nog een niveau hoger) veranderen met de optie onderliggende mappen ook aanpassen heeft het opgelost. De hogere map had ook group 0 en user 0.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr_gadget op 06-10-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mappen MOETEN execute rechten hebben. Anders kom je er niet in. Dus die rwxrw-rw- had minimaal rwxr-xr-x moeten zijn. Of numeriek ook wel 755.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 13:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ah, dat wist ik niet :) Bedankt.

Maken de rechten / groups van de folder waarin je nfs / samba share mount nog uit voor de owners van de share? Want de owner / group stonden ook op 0 en 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eigenaar en groep hebben niets te maken met het wel of niet in mogen van een map. Maar het heeft wel te maken met of je er mag schrijven of niet. Lees de Wikipedia pagina maar eens over de file system rechten van een *NIX systeem.

Commandline FTW | Tweakt met mate