Beste Tweakers,
Ik weet niet zeker of dit topic hier tuishoort; als dit niet het geval is zal ik (of een moderator) het verplaatsen.
De oplossing voor mijn probleem:
Het uitzetten van USB 3.0 in de BIOS.
In het kort:
Windows 8 herkent mijn USB Headset, een Razer Megalodon, niet.
Pic: http://puu.sh/4IxM0.png
Als ik een paar keer (redelijk snel) van USB poort wissel krijg ik soms een 'Set Adress Failed' error.
Pic: http://puu.sh/4IxR2.png
En wat ik gisteren ook kreeg, maar wat ik al een tijd niet meer voor elkaar krijg is dat windows wel herkent dat het een Razer Megalodon is, maar de drivers niet kan vinden.
Wat ik al heb gedaan om dit probleem op te lossen:
Dit probleem begon nadat ik mijn Moederboord (Asus M4A88T-V Evo --> Gigabyte GA-Z87M-D3H) en mijn CPU (AMD Phenom II X6 1090T --> Intel Core i5 4670K) had geupgrade en hierop windows (Windows 7 --> Windows 8 ) had geinstalleerd.
Het zou dan ook een probleem met de nieuwe hardware kunnen zijn, maar dit lijkt mij erg raar.
Gezien ook in Windows 7 de headset niet herkent word moet het bijna wel een moederbord gerelateerd probleem zijn.
Meer info:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn headset weer werkt?
Bedankt voor het lezen en bedankt voor het antwoorden; ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden.
Ik weet niet zeker of dit topic hier tuishoort; als dit niet het geval is zal ik (of een moderator) het verplaatsen.
De oplossing voor mijn probleem:
Het uitzetten van USB 3.0 in de BIOS.
In het kort:
Windows 8 herkent mijn USB Headset, een Razer Megalodon, niet.
Pic: http://puu.sh/4IxM0.png
Als ik een paar keer (redelijk snel) van USB poort wissel krijg ik soms een 'Set Adress Failed' error.
Pic: http://puu.sh/4IxR2.png
En wat ik gisteren ook kreeg, maar wat ik al een tijd niet meer voor elkaar krijg is dat windows wel herkent dat het een Razer Megalodon is, maar de drivers niet kan vinden.
Wat ik al heb gedaan om dit probleem op te lossen:
- Na mijn Windows 8 installatie heb ik de drivers van mijn moederbord van de website gedownload en geinstalleerd.
- Ik heb Windows 8 opnieuw geinstalleerd
- Ik heb Windows 7 geinstalleerd.
- Ik heb de firmware van mijn headset via mijn laptop geupdate
- Ik heb windows geupate
- Ik heb de drivers van de headset (terwijl windows zei dat het een 'unknown device' was) geupdate
- Ik heb al mijn 'USB Root Hubs' ge-uninstalled en mijn computer opnieuw opgestart
- Ik heb uren lang (4+) gezogd naar een juiste oplossing op het internet
- Ik heb met het zoeken naar een oplossing alle windows update files (de kbxxxxxxxx files) geinstalleerd die ik tegen kwam
- Ik heb alle USB poorten op mijn machine geprobeert
- Ik heb dit gebruikt
- Ik heb 'sfc /scannow' in de command prompt gedraaid (geen fouten/missende onderdelen gevonden)
- Ik heb de drivers voor mijn moederbord vanaf de cd (die met het mobo kwam) geinstalleerd
- Ik heb Device Manager 20+ keren naar een juiste driver laten zoeken
- Ik heb mijn pc opgestart zonder de headset plugged-in en deze na een complete boot weer geplugged
Dit probleem begon nadat ik mijn Moederboord (Asus M4A88T-V Evo --> Gigabyte GA-Z87M-D3H) en mijn CPU (AMD Phenom II X6 1090T --> Intel Core i5 4670K) had geupgrade en hierop windows (Windows 7 --> Windows 8 ) had geinstalleerd.
Het zou dan ook een probleem met de nieuwe hardware kunnen zijn, maar dit lijkt mij erg raar.
Gezien ook in Windows 7 de headset niet herkent word moet het bijna wel een moederbord gerelateerd probleem zijn.
Meer info:
- Er zijn meer mensen met dit probleem met (andere) USB Headsets zowel op Windows 7 als 8
- Er zijn geen drivers van Razer voor deze headset
- Mijn headset werkt prima in mijn laptop (Windows 7)
- Mijn headset is wel powered (lichtjes branden en ik hoor dat de speakers aangaan als ik hem inplug)
- Hardware Id: USB\DEVICE_DESCRIPTOR_FAILURE
- Device Status: Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)
- Device Instance Path: USB\VID_0000&PID_0002\5&13A74B18&1&6
- Als ik mijn pc opstart hoor ik 1 (BIOS) beep (deze staat voor 'DRAM refresh failure')
- DxDiag voor als iemand hem wil hier
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn headset weer werkt?
Bedankt voor het lezen en bedankt voor het antwoorden; ik hoop dat we een oplossing kunnen vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Bouche Dag. op 10-10-2013 00:26 ]