FTP extern via NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
Geachte lezer,

Ik weet dat er tig-duizend poortmappings hulpsites e.d. zijn maar ik kom er echt niet meer uit :'(

Wat ik heb:
LG Nas N2B1
Ziggo Ubee Modem/router
IP Camera

Wat ik wil:
De IP cam kan alarm triggers doorzenden naar email en ftp. Email werkt prima, ftp dus (nog)niet.

Ik probeer nu al enkele dagen de ftp instellingen voor elkaar te krijgen zodat de camerasoftware de ftp-server van de nas kan benaderen.

Wat heb ik gedaan:
Handleiding ipcam (mbt ftp zo summier dat ik daar niks aan heb)
Handleiding nas
Google (aantal ipcam gebruikers hebben mooie tuts gemaakt maar werkt niet voor mij)
Youtube
GoT (poortmapping sticky)
Poortscanner (21 staat open, maar de lange range aan poorten niet?)

I'm stuck!

Instellingen tot dusverre:

Nas: Ftp server staat aan, poort 21 is actief
Router: Poort 21 op het ip v/d nas geforward
Poorten 55536-55663 op het ip v/d nas geforward (deze staan in de nas vermeld bij ftp)

Intern is de ftp-server bereikbaar zowel via ip als via ddns v/d nas.
Extern loop ik dus vast. Ik test dit zowel met mijn mobiele telefoon als met de camerasoftware.

Kan iemand mij op weg helpen dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die IP camera en NAS hangen toch gewoon in hetzelfde netwerk? Dan heb je met portmappings helemaal niks te maken.

Lijkt me dus dat je probleem elders ligt, of dat je hier niet het volledige verhaal hebt uitgelegd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Orion84 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:55:
Die IP camera en NAS hangen toch gewoon in hetzelfde netwerk? Dan heb je met portmappings helemaal niks te maken.

Lijkt me dus dat je probleem elders ligt, of dat je hier niet het volledige verhaal hebt uitgelegd.
Klopt, beide zitten in hetzelfde netwerk.
Intern via pc werkt het, inern via wifi van mijn telefoon in hetzelfde netwerk gooit me direct naar google.
Testen in camerasoftware, zegt dat de server niet kan worden gevonden.

Als er iets ontbreekt in mijn verhaal verneem ik dat uiteraard graag.

Dat ik geen poortmapping nodig heb intern begrijp ik, maar ik wil ook extern de opgeslagen beelden kunnen bekijken.

[Edit]
Mobiel kom ik er nu wel in, maar alleen via chrome, via de htc explorer kom ik in google :?

[ Voor 11% gewijzigd door ScooBY_DoO op 06-10-2013 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Je vraag was:
Ik probeer nu al enkele dagen de ftp instellingen voor elkaar te krijgen zodat de camerasoftware de ftp-server van de nas kan benaderen.
Dat heeft dus niks te maken met extern de FTP server van je NAS benaderen.

Maar als ik het goed begrijp heb je dus drie problemen:
1: Het lukt je niet om de IP Camera te laten verbinden met de FTP server op je NAS (via het interne netwerk)
2: Het lukt je niet om vanaf het interne netwerk met je telefoon de FTP server van de NAS te benaderen
3: Het lukt je niet om vanaf een extern netwerk de FTP server in je NAS te benaderen.

Misschien handig om even aan te geven hoe de boel is ingesteld op zowel de camera als de NAS (IP's, poorten, beveiliging etc.).

En geef daarna aan welke handelingen je uitvoert en waar het precies misloopt. Is dat daadwerkelijk bij het krijgen van de verbinding, of heeft het iets met gebruikers/wachtwoorden te maken? Bijvoorbeeld: wat doe je precies op je telefoon dat ie je naar "google gooit", je gaat met je browser naar een of andere URL of zo?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Excuses voor de verwarring, ik wil dus zowel intern als extern erbij kunnen.

1. Klopt
2. Werkt inmiddels maar alleen via chrome, htc explorer gooit me naar google
3. Klopt

Nas: poort 21 staat open, dit werkt intern met de pc en nu dus ook telefoon maar niet met camera.
Cam: ftpserver: ftp://192.168.178.xx dit werkt dus via de pc en mobiel
ftp poort:21
user: admin
pass: xxxxxx (deze gegevens werken dus zowel via de pc als mobiel)
uploadfolder: staat hier voorlopig los van neem ik aan, maar ik heb een map aangemaakt op de nas
ftp mode: port of pasv, beide geprobeerd

Meer kan ik niet instellen bij de cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik zou dat ftp:// eens weghalen in de settings van de cam. Dat is typisch iets wat je in je browser invult, maar het lijkt me stug dat je dat in je cam settings moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Orion84 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:43:
Ik zou dat ftp:// eens weghalen in de settings van de cam. Dat is typisch iets wat je in je browser invult, maar het lijkt me stug dat je dat in je cam settings moet instellen.
Daar heb je een punt :)

Krijg nu: Test ... Failed
Can not access the folder. Please be sure the folder exists and your account is authorized

Wat wordt dan de uploadfolder?
Ik had staan: ftp://192.168.178.xx/volume1/FTPIPCAM/ gekopieerd uit mn adresbalk.
Zonder ftp:// pakt ie dat ook niet.
In mijn pc is het een netwerkshare W:\\ maar ook die pakt hij niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik zou zeggen, probeer gewoon eens FTPIPCAM. Het gaat om het folderpad vanaf de hoofdmap van de FTP server.

Wat krijg je te zien als je met je browser (of beter: met een FTP client) naar ftp://192.168.178.xx gaat?

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 06-10-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Orion84 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 14:55:
Ik zou zeggen, probeer gewoon eens FTPIPCAM. Het gaat om het folderpad vanaf de hoofdmap van de FTP server.

Wat krijg je te zien als je met je browser (of beter: met een FTP client) naar ftp://192.168.178.xx gaat?
Yeah baby........ _/-\o_

Er moest nog volume1 voor maar dan: Test ... Succeed

Die ftp:// had ik ergens op inet gevonden bij iemand.... tsja.

Kun je punt3, extern, misschien ook nog met me doorlopen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Hoe test je dat externe precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
heb alleen mobiel met 3g tot mijn beschikking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Ok, dat is in elk geval wel echt extern, je probeert dus niet vanaf je interne netwerk het externe IP te benaderen, dat is alvast een mogelijke oorzaak die we kunnen afstrepen, want dat werkt namelijk niet altijd (vandaar dat ik het vroeg).

Maar op je mobiel doe je dan exact hetzelfde als vanaf je interne netwerk (waar het inmiddels werkt), maar dan met je externe IP neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
yup

Ik krijg wel het inlogscherm maar vervolgens hangt chrome...
Zowel via extern ip als via ddns v/d nas.
Login + pass en vervolgens gebeurd er niks.

[ Voor 130% gewijzigd door ScooBY_DoO op 06-10-2013 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Je zou eens kunnen proberen of het wel werkt als je de NAS in de DMZ plaatst (in je router instellingen). Dan worden als het ware alle poorten doorgestuurd naar je NAS. Als het dan werkt, dan miste er wellicht een poortje in de forwarding, als het dan nog niet werkt, dan zit er wat anders dwars.

FTP blijft een wat nukkig protocol in combinatie met een NAT router, zeker met eenvoudige clients zoals een browser op een telefoon, waar je weinig aan kan zien / instellen. Wat dat betreft zou het handiger zijn om het met een echte FTP client te proberen. Als je me een DM met je externe IP stuurt wil ik het desnoods wel even voor je testen, om uit te sluiten dat het aan je telefoon ligt.

FTP werkt doorgaans zo dat er eerst een 'control' verbinding wordt opgezet en daarna een 'data' verbinding. Blijkbaar lukt die control verbinding wel, anders kreeg je die password prompt niet, maar gaat het mis bij het opzetten van de dataverbinding. En dat is dus precies zo'n voorbeeld van hoe FTP wat nukkig kan zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 06-10-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Top!

Doe ik even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Uitkomst is dus dat de FTP server wel te bereiken is met een externe client die op Active mode staat, maar niet met een externe client die op Passive mode staat.

Volgens mij zou in theorie het ook wel werkbaar te krijgen moeten zijn met een passive client, waarom dat hier niet werkt is me niet helemaal duidelijk, maar als je een active client kan fixen op je telefoon dan ben je er waarschijnlijk dus ook gewoon :)

Pagina: 1