Geachte lezer,
Ik weet dat er tig-duizend poortmappings hulpsites e.d. zijn maar ik kom er echt niet meer uit
Wat ik heb:
LG Nas N2B1
Ziggo Ubee Modem/router
IP Camera
Wat ik wil:
De IP cam kan alarm triggers doorzenden naar email en ftp. Email werkt prima, ftp dus (nog)niet.
Ik probeer nu al enkele dagen de ftp instellingen voor elkaar te krijgen zodat de camerasoftware de ftp-server van de nas kan benaderen.
Wat heb ik gedaan:
Handleiding ipcam (mbt ftp zo summier dat ik daar niks aan heb)
Handleiding nas
Google (aantal ipcam gebruikers hebben mooie tuts gemaakt maar werkt niet voor mij)
Youtube
GoT (poortmapping sticky)
Poortscanner (21 staat open, maar de lange range aan poorten niet?)
I'm stuck!
Instellingen tot dusverre:
Nas: Ftp server staat aan, poort 21 is actief
Router: Poort 21 op het ip v/d nas geforward
Poorten 55536-55663 op het ip v/d nas geforward (deze staan in de nas vermeld bij ftp)
Intern is de ftp-server bereikbaar zowel via ip als via ddns v/d nas.
Extern loop ik dus vast. Ik test dit zowel met mijn mobiele telefoon als met de camerasoftware.
Kan iemand mij op weg helpen dit werkend te krijgen?
Ik weet dat er tig-duizend poortmappings hulpsites e.d. zijn maar ik kom er echt niet meer uit
Wat ik heb:
LG Nas N2B1
Ziggo Ubee Modem/router
IP Camera
Wat ik wil:
De IP cam kan alarm triggers doorzenden naar email en ftp. Email werkt prima, ftp dus (nog)niet.
Ik probeer nu al enkele dagen de ftp instellingen voor elkaar te krijgen zodat de camerasoftware de ftp-server van de nas kan benaderen.
Wat heb ik gedaan:
Handleiding ipcam (mbt ftp zo summier dat ik daar niks aan heb)
Handleiding nas
Google (aantal ipcam gebruikers hebben mooie tuts gemaakt maar werkt niet voor mij)
Youtube
GoT (poortmapping sticky)
Poortscanner (21 staat open, maar de lange range aan poorten niet?)
I'm stuck!
Instellingen tot dusverre:
Nas: Ftp server staat aan, poort 21 is actief
Router: Poort 21 op het ip v/d nas geforward
Poorten 55536-55663 op het ip v/d nas geforward (deze staan in de nas vermeld bij ftp)
Intern is de ftp-server bereikbaar zowel via ip als via ddns v/d nas.
Extern loop ik dus vast. Ik test dit zowel met mijn mobiele telefoon als met de camerasoftware.
Kan iemand mij op weg helpen dit werkend te krijgen?