Dag tweakers,
Inmiddels heb ik gemerkt dat mijn kennis t.a.v moederbord, videokaarten etc. aardig achter loopt, dus vandaar dat ik jullie hulp inschakel.
Deze maand wil ik graag een nieuwe systeem aanschaffen, maar ben nog niet helemaal overtuigd van mijn configuratie. Mijn budget ligt ergens tussen de 550 - 650 (als dit iets hoger wordt is het geen probleem) euro.
Ik ben op zoek naar:
Door het lezen van reviews en benchmarks ben ik tot de volgende configuratie gekomen:
Ik zit nu eigenlijk met de volgende vragen:
1. Is deze configuratie goed, gezien mijn gebruik?
2. Ik las net dat er volgende week nieuwe videokaarten van ATI uitkomen, vallen deze in mijn budget, en welke zou ik moeten kiezen?
3. Mijn huidige voeding: Coolermaster Silent Pro 620w is inmiddels 6 jaar oud, moet ik deze ook vervangen? (heb ik niet meegenomen in mijn configuratie)
De enige eis die ik heb is dat het mobo geen Gigabyte bord is, puur omdat ik hier in het verleden slechte ervaringen mee heb gehad (kwaliteit/support/service).
Hopelijk kunnen jullie mij helpen om tot een goede configuratie te komen.
bedankt alvast!
Inmiddels heb ik gemerkt dat mijn kennis t.a.v moederbord, videokaarten etc. aardig achter loopt, dus vandaar dat ik jullie hulp inschakel.
Deze maand wil ik graag een nieuwe systeem aanschaffen, maar ben nog niet helemaal overtuigd van mijn configuratie. Mijn budget ligt ergens tussen de 550 - 650 (als dit iets hoger wordt is het geen probleem) euro.
Ik ben op zoek naar:
- Moederbord
- Processor
- Geheugen
- Videokaart
- Voeding (als mijn huidige Coolermaster Silent Pro 620w vervangen moet worden (6 jaar oud))
Door het lezen van reviews en benchmarks ben ik tot de volgende configuratie gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670 Boxed | € 188,45 | € 188,45 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Asus HD7870-DC2TG-2GD5-V2 | € 177,25 | € 177,25 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C9 | € 137,65 | € 137,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 632,35 | |
Ik zit nu eigenlijk met de volgende vragen:
1. Is deze configuratie goed, gezien mijn gebruik?
2. Ik las net dat er volgende week nieuwe videokaarten van ATI uitkomen, vallen deze in mijn budget, en welke zou ik moeten kiezen?
3. Mijn huidige voeding: Coolermaster Silent Pro 620w is inmiddels 6 jaar oud, moet ik deze ook vervangen? (heb ik niet meegenomen in mijn configuratie)
De enige eis die ik heb is dat het mobo geen Gigabyte bord is, puur omdat ik hier in het verleden slechte ervaringen mee heb gehad (kwaliteit/support/service).
Hopelijk kunnen jullie mij helpen om tot een goede configuratie te komen.
bedankt alvast!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 13:27 ]