Toon posts:

Op zoek naar deze kabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben voor mijn home cinema op zoek naar langere kabels. Ik heb echter geen idee hoe deze kabels heten en waar ik ze dus kan vinden. Kan iemand mij vertellen waar ik deze kabels vandaan haal?

begin van de kabel:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/34jdiq9.jpg

eind van de kabel:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/29aphma.jpg

Ik weet dat het einde standaard audio kabels zijn. Echter het begin van de kabel kan ik niet plaatsen. Ik heb ook geen idee of je dit er zelf op kunt zetten. Het liefst heb ik de kabel kant en klaar (plug and play). Maakt de dikte verder nog iets uit?

Alvast bedankt.

Groet,
Maikel

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

DjVe

Hatsaflats!

koop gewoon een stuk luidspreker kabel en ga verlengen met een kroonsteentje. De plug die er nu op zit, ga je nergens vinden aangezien dit een merkspecifieke kabel is van een kant en klaar setje.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp, kan ik gewoon een nieuw stuk kabel zo vormen dat ik aan beide kanten het zo krijg als op de tweede foto. een kant vervolgens in de box, de andere in het kroonsteentje. Vervolgens mijn hudige kabel (tweede foto) aan de andere kant van het kroonsteentje, de plug erin en ik ben klaar?

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:48
Zit er enig verschil in de draadjes ivm +/- bij gebruik van meer aansluitingen ?

Verwijderd

Topicstarter
verschil in draadjes? zo ver ik kan zien zijn alle draadjes gelijk, behalve dat de beginplug een aparte kleur heeft. Maar volgens mij is dat alleen voor gebruikersgemak en maakt dat verder niets uit, zolang ik de juiste box op de juiste ingang heb.

• OPELOPA
Je hebt dus meerdere boxen, een box heeft een + en een - aansluiting of rood en zwart. wanneer je dit niet concequent toepast zijn ze niet in fase, met als gevolg slecht geluid en schade aan de versterker.

Verwijderd

Topicstarter
ja mijn boxen hebben een rood en zwart klepje waar ze in moeten. Het maakt dus uit welke kant ik in welk kleurtje doe. welke kant van onderstaande foto moet dan in zwart en welke in rood?

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2a9vh5c.jpg

Kunnen jullie mij vertellen hoe de kabel heet die ik gebruik, is dat een luidsprekerskabel? of een link sturen waar ik het kan kopen. Wil graag zo'n zelfde kabel eraan koppelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 14:09 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Gewoon verkrijgbaar bij elke gamma. Je zoekt gewoon simpelweg luidsprekerkabel. Je hebt ze in alle kleuren en diktes, maar het meest goedkope "will do" in jou situatie. Het maakt geen drol uit od je de + en de - omdraait qua aansluiten alleen doe dat dan wel consequent verkeerd (dus op alle speakers hetzelfde). Anders kan je faseverschillen in het geluid krijgen. Alle kabels hebben iets van een streepje/andere kleur afscherming/andere kleur ader. De ader die iets extra's heeft wordt normaliter gezien als de +. Wat mijn bovenbuurman zegt is overigens niet waar, je versterker gaat er niet kapot van als je ze door elkaar haalt.

edit: die met dat stickertje is dus de + ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 06-10-2013 14:11 ]

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-01 20:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Je kunt ook bij de fabrikant of winkel de originele nabestellen, hoef je niet te knutselen.

Ah... langer

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 06-10-2013 14:12 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Maar die zijn dan weer even lang als de huidige kabels....schiet je dus niets mee op ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Waar zit het verschil in goedkope en dure dan in? En het verschil in dikte? Het maakt dus ook niet uit als ik een deel een dunne kabel heb en deze middels een kroonsteentje koppel aan een dikkere.
Ik heb ook nog een langere optische kabel nodig. Maakt het bij de optische kabel uit welk type het is (kunstof, metaal etc.) en of deze afgeschermd is?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 14:33 ]

• OPELOPA
dik of dun heeft met de weerstand van de kabel te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door OPELOPA op 06-10-2013 14:48 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Prijs zit hem in merk, materiaal en dikte. Maar de goedkope kabel voldoet in jou situatie prima, het zal uiteindelijk toch over die dunne snoertjes van je moeten, dus of je daarachter nu een dik stuk hangt of een dunne kabe, maakt geen barst uit

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor je reactie. Zou het dan beter zijn om ze allemaal door dikkere te vervangen, of ben ik zo'n dummie dat het voor mij toch allemaal niets uitmaakt:)

Ik kwam dit tegen:

Welke dikte luidspreker kabel heb ik nodig?

De dikte hangt samen met het vermogen van de speakers en de lengte van de kabel. Tot 5 meter lengte kan je grofweg stellen:
<30 Watt: 1.00mm2
<100 Watt: 2.00mm2
<120 Watt: 2.50mm2
<200 Watt: 4.00mm2
Als de kabel langer wordt, gebruik dan een iets dikkere kabel.

Op mijn boxen staat 100 watt. betekent dit dan dat 2,5mm2 kabel zou moeten hebben?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 15:03 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ga je niets van merken met dit soort setjes. Maak het jezelf niet te moeilijk pak gewoon dunne goedkope kabel en een par kroonsteentjes en je bent voor een paar euro klaar :)

[ Voor 17% gewijzigd door DjVe op 06-10-2013 15:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super DjVe, bedankt voor je reacties en advies. Ga me een paar meter budget kabel aangeschaffen. Optische kabel maakt dan waarschijnlijk ook niets uit welke kwaliteit ik heb ofwel?

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Klopt :)
Pagina: 1