Wat voor router heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-11 16:24
Hallo,

Mijn internetsnelheid is heel traag in huis, terwijl we 60 Mb/s geleverd krijgen. De router vormt de bottleneck.
Het zit zo:
Ik krijg keurig van Ziggo de 60 Mb/s geleverd. Dit heb ik getest via speedtest.net, terwijl ik een laptop via de ethernet rechtstreeks op het modem heb aangesloten. Echter, als ik naast de router zit (een Netgear WNDR3300) en ik test mijn snelheid via de wifi dan krijg ik stelselmatig een snelheid lager dan 20 Mb/s.
Nu snap ik dat via de wifi trager is, maar 3 keer zo langzaam is volgens mij ook niet normaal. In de praktijk ligt het zelfs nog lager (gemiddeld 10 Mb/s), omdat de computers boven staan en niet recht naast de router.

Helaas behoort een kabel naar boven trekken niet tot de mogelijkheden. Ik woon in een vrij oud huis en dat zou je niet goed kunnen wegwerken, hoe graag ik het ook zou willen. Nou dacht ik dus dat ik met een andere router wel een snelheid van minimaal tweederde van de 60 Mb/s zou kunnen halen, of in ieder geval iets beters dan die snelheid van 20 Mb/s. De vraag is; waarop moet ik dan letten als ik een nieuwe router koop?

Bij voorbaat dank,
Nino

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Ik zou voor de Asus RT-AC66U gaan. Het kost een keer ff wat (€120) maar dan kan je de komende 5 jaar wel vooruit. Die €2 per maand is de router zeker waard. Hiermee haal je draadloos zonder problemen constant 95% van je geleverde snelheid. Meer info: http://www.asus.com/nl/Networking/RTAC66U/

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ondersteunen je clients wel 802.11n? Met 802.11g ga je niet veel meer dan die 20Mb/s down halen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
Petervanakelyen schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:39:
Ondersteunen je clients wel 802.11n? Met 802.11g ga je niet veel meer dan die 20Mb/s down halen.
Hij heeft een Netgear WNDR3300. Die is nog uit het draft-n tijdperk en niet meer vooruit te branden, hij is ondertussenl meer dan 5 jaar oud. Lekker een nieuwe kopen, routers moet je nou eenmaal elke 4 a 5 jaar vervangen. Ookal zijn zijn clients nog allemaal 802.11g, dan is een RT-AC66U alsnog een heel stuk sneller, en lekker future-proof :).

Maar het is inderdaad handig even aan te geven met welke apparaten je test. Als je computer boven staat is een nieuwe netwerkkaart ook aan te raden. De Asus PCE-AC68 is een ijzersterke combi samen met de Asus RT-AC66U.

[ Voor 20% gewijzigd door Balance op 06-10-2013 12:58 ]

• nino_070
Oke bedankt alleen dat grapje kost wel 140€ (120 is alleen in Duitsland).

Zoals de volgende heeft een hogere wifi snelheid, en is 33€ goedkoper.
pricewatch: TP-Link Wireless-AC1750 DualBand Router - ArcherC7

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je moet ook goed kijken of je clients het ook wel aan kunnen om sneller te gaan.
Daarbij blijft het met wifi altijd behelpen met snelheid.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• nino_070
Dat moet wel lukken, dit is mijn netwerkkaart:
pricewatch: TP-Link TL-WN822N

Maar nogmaals, ik hoef geen overkill, heeft iemand wellicht een iets goedkoper alternatief voor een router (meer iets richting 100€ ofzo)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik gebruik thuis deze router: pricewatch: Netgear WNDR3700
Hij doet nu al een aantal jaren naar volle tevredenheid zijn werk. Ik heb btw de V2 versie.

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:35
LnC schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:51:
Ik gebruik thuis deze router: pricewatch: Netgear WNDR3700
Hij doet nu al een aantal jaren naar volle tevredenheid zijn werk. Ik heb btw de V2 versie.
Nog een tip als je nog meer geld wilt besparen kijk bij V&A daar staan er 3 te koop voor 10 euro goedkoper!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 23:09
De eerste 10 routers die hier staan zijn eigenlijk allemaal geen miskopen (voor het geld)

Misschien is een powerline oplossing ook nog iets, als je laptop altijd 'vast' op een bureau staat.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Goedkoper en sneller?

Kabel trekken.
Dat blijft de beste oplossing.

Abort, Retry, Quake ???

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-11 23:09
aZuL2001 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:56:
Goedkoper en sneller?

Kabel trekken.
Dat blijft de beste oplossing.
Het is fijner als je een oplossing geeft waar de TS iets aan heeft.
nino_070 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:26:
Helaas behoort een kabel naar boven trekken niet tot de mogelijkheden.
Er staat niet; "een kabel trekken is de laatste oplossing" of "een kabel trekken heb ik geen zin in". Nee, dit is vrij duidelijk; het is niet mogelijk, om welke reden dan ook.

Vandaar; andere oplossing zoeken zoals powerline, of gewoon een goede (nieuwe) router!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Kabel is een oplossing waar hij wat aan heeft.
Is bijna altijd mogelijk.

Zolang iedere >>piep<< weer een sterkere router gaat halen en/of een repeater gaat plaatsen om meer dekking in huis te krijgen, blijf je, in stedelijke gebieden, dit soort ellende houden.

Meer zenders kan prima, maar vaak is het terugschroeven van het zendvermogen dan ook iets waar naar gekeken moet worden.

Powerline kan een oplossing zijn, maar is geen garantie.
Met een kabel weet je zeker wat je krijgt.

Abort, Retry, Quake ???

• nino_070
Hallo.

Bedankt voor de reacties! Ik zat dus even te kijken naar die Asus RT-AC66U. Nu zocht ik deze even op google, en zie ik dat deze duurder maar langzamer is dan zijn voorganger. Kan iemand mij even uitleggen of dit handiger is om deze te kopen? Noot: er zitten wel muren tussen de router en de computers, misschien dat die nieuwe minder snelheidsverlies door muren heeft?

Ik heb er weinig verstand van, ik hoop dat iemand nog een waardevolle tip heeft over welke ik moet kopen.

Hier is het plaatje met de review van de AC66U (bron)
http://image.slidesharecd...ide-21-638.jpg?1378107940

Nogmaals, ik gebruik de router icm. met 60 Mb/s van ziggo en de TP-Link TL-WN822N (2 computers met die netwerkkaart) en een iPad, 2 android's en een iPhone.

Alvast bedankt
Pagina: 1