Toon posts:

The DNS server isn't responding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds gisteravond een probleem met mijn internet verbinding. Mijn computer heeft momenteel nog geen draadloze kaart erin zitten, hij is daarom met het aangesloten via LAN. Ik woon nu sinds Juli al in deze studenten studio en heb nog nooit problemen gehad met mijn internet. Ik ging er gisteren dus ook vanuit dat het gewoon even een momentje was (misschien was de ISP bezig met onderhoud of iets dergelijks), echter is het nu, de volgende dag, nog steeds niet weer in orde. Ik ben dus het 1 en ander gaan uitzoeken.

De stappen die ik tot nu toe heb ondernomen om het probleem te verhelpen:

1: Gekeken of dit alleen het geval was met mijn computer. Dit is niet het geval, ook mijn laptop kan niet via LAN verbinden en geeft dezelfde melding. Wanneer ik met mijn laptop draadloos verbinding maak met de router van een andere student hier zijn er geen problemen.

2: De computer opgestart in Safe mode with networking, om te kijken of er anti virus programma's moeilijk aan het doen waren. Ik ging hier niet van uit omdat het probleem zich ook voordeed op mijn laptop, en het blijkt dus inderdaad dat ik ook geen verbinding kan maken in safe mode.

3: De DNS cache geflushed en de IP gereset met netsh. Beide wegen hebben het niet opgelost.

4: Restore point naar 3 dagen geleden. Dit heeft ook niet geholpen.

5: OpenDNS gebruikt in plaats van automatisch DNS gegevens gebruiken. Ook hiermee geeft hij aan dat de DNS server niet reageert.

6: Andere kabel gebruikt. Ik had niet verwacht dat dit ook maar iets zou helpen, maar goed, veel meer kon ik niet bedenken. Heeft inderdaad niets veranderd.

Ik zou niet weten wat ik nu nog kan proberen. Ik heb geprobeerd met de ISP te bellen (XS4ALL), echter vragen ze om mijn relatie nummer op te geven. Die heb ik niet, ik ga er van uit dat de huurbaas die heeft.

Heeft iemand nog ideeen? Op dit moment kan ik dus wel gewoon draadloos met mijn laptop bezig gaan, echter is dat niet ideaal. Het vervelende is dat het zo uit de lucht kwam vallen. Opeens had ik geen verbinding meer.

Hulp zou erg gewaardeerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 12:40 ]