AtRi schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:41:
Dat oude DOS programma is toen FL 20.000 voor betaald. De firma bestaat niet meer, een nieuw programma met vergelijkbare mogelijkheden kost ook weer zoiets en dan heb je de gegevens nog niet overgezet.
Kortom mijn klant is heel blij met DOS-Box.

Maar ja, dat programma is wel gelijk 'zijn kapitaal'. Als dat corrupt raakt, niet meer werkt...etc..etc.. kost dat ook veel geld. Daarbij opgeteld dat zijn hele 'kapitaal' in delen doorzocht moet worden....tja...ik zou als IT beheerder eens een business case schrijven om dat pakket te laten vervangen. Ik begrijp wel dat
jij dan aan de bak moet, maar ja...dat is je werk als ITer

jeroen3 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:35:
Hier gebruiken ze ook nog een DOS programma.
Iedereen logt in op een virtuele windows-antiek terminal server En daar vult iedereen dan in aan welke orders er is gewerkt.
Waarom DOS? Omdat nieuwere programma's zeer duur zijn en allemaal contracten nodig hebben die elk jaar opnieuw geld kosten.
Ik zou dat voor een deel willen verwijten aan een 'luie IT afdeling'. Kom op anno 2013 kom je toch niet meer weg met een DOS applicatie die je via een
antieke (niet meer ondersteunde!!) Windows terminal server moet laten draaien? En ook een DOS applicatie kost onderhoud en geld (en wat denk je van gebrek aan kennis?).
Misschien terug naar het papieren archief, kan me voorstellen dat dat voor sommige organisatie ook goedkoper (lijkt), totdat de boel in de fik vliegt. Maar goed....soms heb je ook echt niet de keuze natuurlijk, al lijkt mij dat maar in een heel erg klein % van de gevallen uiteindelijk zo te zijn.
[
Voor 40% gewijzigd door
TheVMaster op 06-10-2013 22:47
]