Dual boot Win7 met identieke installaties.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 18:07
Ik heb een laptop met Win7 erop. Nu zou ik hier een 2de Win7 op willen installeren (dual boot).
Als ik die 2de Win7 geïnstalleerd heb kan ik dan een kopie van de eerste Win7 installatie over de 2de kopieren zodat ik 2 gelijke Win7-installaties heb?
Hoe zit het dan met activatie, kan dat met dezelfde code?

Nog beter: kan ik mijn bestaande Win7 installatie kopiëren naar een andere partitie en die dan ook opstartbaar maken via een dualboot-menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat niet heel erg meevallen zonder gewoon de installatie-acties van software allemaal te herhalen op de tweede partitie. Ik zou er niet op vertrouwen dat je zomaar alles direct kunt kopiëren en alleen wat driveletters hoeft te veranderen. Als je dat toch wit proberen zou je beide installaties goed moeten testen door de andere partitie tijdelijk uit te schakelen zodat je weet dat er ergens niet stiekem iets toch naar de andere partitie verwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
AtRi schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:59:
Ik heb een laptop met Win7 erop. Nu zou ik hier een 2de Win7 op willen installeren (dual boot).
Als ik die 2de Win7 geïnstalleerd heb kan ik dan een kopie van de eerste Win7 installatie over de 2de kopieren zodat ik 2 gelijke Win7-installaties heb?
Hoe zit het dan met activatie, kan dat met dezelfde code?

Nog beter: kan ik mijn bestaande Win7 installatie kopiëren naar een andere partitie en die dan ook opstartbaar maken via een dualboot-menu?
Misschien zou je kunnen uitleggen waarom je dit zou willen? Mogelijk zijn er dan namelijk anderen manieren om dit eenvoudiger voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Een klant van mij draait een oud onroerend-goed-beheerprogramma in DOS-box onder Win7. Dat programma is te klein voor al het onroerend goed dat ie beheert. Dus hij draait (al heel lang) een 2de installatie van dat programma op een 2de (oude) pc onder Win98 met daarin een deel van z'n klanten. Hij wil dus die 2de installatie op dezelfde pc installeren als de 1ste. Het programma draait alleen in C:\ABCD. Dus ik heb 2 C-schijven nodig in 1 pc.

Ik denk dat ik het via VirtualBox ga doen, dat lijkt redelijk eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
AtRi schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:12:
Een klant van mij draait een oud onroerend-goed-beheerprogramma in DOS-box onder Win7. Dat programma is te klein voor al het onroerend goed dat ie beheert. Dus hij draait (al heel lang) een 2de installatie van dat programma op een 2de (oude) pc onder Win98 met daarin een deel van z'n klanten. Hij wil dus die 2de installatie op dezelfde pc installeren als de 1ste. Het programma draait alleen in C:\ABCD. Dus ik heb 2 C-schijven nodig in 1 pc.

Ik denk dat ik het via VirtualBox ga doen, dat lijkt redelijk eenvoudig.
OMG is het niet gewoon veel slimmer om anno 2013 eens over te stappen naar een applicatie waarmee hij wel al z'n onroerend goed kan beheren vanuit een Windows App?
Als het een klant van jou is, dan zou je hem daarin best mogen adviseren. Ja, ik weet dat de meeste kleine ondernemers het liefst geen geld willen uitgeven aan software..maar eh...volgens mij is dit toch ook geen werken (beetje amateuristisch als je het mij vraagt...je hele onroerend goed bestand verdelen over 2 installaties omdat het dan wel werkt?). Maar goed...in een VM kan het natuurlijk ook 8)7

En wat als z'n bestand verder groeit? Dan gaat hij die applicatie (in DOS box ) 3x installeren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Klinkt alsof hij gewoon een fatsoenlijk programma moet gaan zoeken.

Hoelang gebruiken we al geen dos meer ?

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 06-10-2013 21:25 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:50
Hier gebruiken ze ook nog een DOS programma.
Iedereen logt in op een virtuele windows-antiek terminal server En daar vult iedereen dan in aan welke orders er is gewerkt.

Waarom DOS? Omdat nieuwere programma's zeer duur zijn en allemaal contracten nodig hebben die elk jaar opnieuw geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
Dat oude DOS programma is toen FL 20.000 voor betaald. De firma bestaat niet meer, een nieuw programma met vergelijkbare mogelijkheden kost ook weer zoiets en dan heb je de gegevens nog niet overgezet.
Kortom mijn klant is heel blij met DOS-Box. :)

[ Voor 0% gewijzigd door AtRi op 06-10-2013 21:42 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
AtRi schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:41:
Dat oude DOS programma is toen FL 20.000 voor betaald. De firma bestaat niet meer, een nieuw programma met vergelijkbare mogelijkheden kost ook weer zoiets en dan heb je de gegevens nog niet overgezet.
Kortom mijn klant is heel blij met DOS-Box. :)
Maar ja, dat programma is wel gelijk 'zijn kapitaal'. Als dat corrupt raakt, niet meer werkt...etc..etc.. kost dat ook veel geld. Daarbij opgeteld dat zijn hele 'kapitaal' in delen doorzocht moet worden....tja...ik zou als IT beheerder eens een business case schrijven om dat pakket te laten vervangen. Ik begrijp wel dat jij dan aan de bak moet, maar ja...dat is je werk als ITer :)
jeroen3 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:35:
Hier gebruiken ze ook nog een DOS programma.
Iedereen logt in op een virtuele windows-antiek terminal server En daar vult iedereen dan in aan welke orders er is gewerkt.

Waarom DOS? Omdat nieuwere programma's zeer duur zijn en allemaal contracten nodig hebben die elk jaar opnieuw geld kosten.
Ik zou dat voor een deel willen verwijten aan een 'luie IT afdeling'. Kom op anno 2013 kom je toch niet meer weg met een DOS applicatie die je via een antieke (niet meer ondersteunde!!) Windows terminal server moet laten draaien? En ook een DOS applicatie kost onderhoud en geld (en wat denk je van gebrek aan kennis?).

Misschien terug naar het papieren archief, kan me voorstellen dat dat voor sommige organisatie ook goedkoper (lijkt), totdat de boel in de fik vliegt. Maar goed....soms heb je ook echt niet de keuze natuurlijk, al lijkt mij dat maar in een heel erg klein % van de gevallen uiteindelijk zo te zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 06-10-2013 22:47 ]

Pagina: 1