Windows 8 - Play Youtube to TV?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 20:07
Ahoi allemaal,

Op mijn notebook heb ik Windows 8 staan (Alles behalve tevreden van, dat terzijde).
En ik heb gezien dat er met Windows Media Player een "Play-to" feature is, waarmee je muziek of films op bijvoorbeeld een TV kunt afspelen.

Nu vroeg ik me af of er ook een mogelijkheid is om filmpjes van bijvoorbeeld Youtube af te spelen op een TV (zoals dat bij een iPad kan). Ik heb al wat rondgezocht, maar tot nu toe nog niets gevonden.

Iemand die raad weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Euh, als je de TV als 2e scherm aan je notebook hangt en dan een browser opent op dat scherm met youtube fullscreen heb je toch exact wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat kan een ipad ook helemaal niet, daar heb je een Apple TV voor nodig.
Je zou bv een mediaspeler of een Chromecast kunnen kopen, om YouTube op de tv te krijgen, als PC direct verbinden geen optie is.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zigros
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 14:49
Zoals eerder gezegd, direct aan de tv hangen en dan heb je gewoon een tweede groter scherm. Waar volledige computer functionaliteit bij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
@YellowOnline: via het netwerk hé... Ik ga niet elke keer achter de tv kruipen om een kabel aan te sluiten, die dan ook nog eens lang genoeg moet zijn om in de zetel te kunnen zitten. (en dan al helemaal niet als ik bij iemand anders thuis ben)

Maximus: Mhmmm, klopt. Daar had ik niet aan gedacht, bij de iPad is dat inderdaad met Apple TV.
Maar is er dan geen mogelijkheid om WMP het youtube filmpje te laten streamen naar de TV? Want een gewoon mediabestand kan wel gestreamed worden...

EDIT: ik zie net dat er apps voor android zijn die hetzelfde doen als Youtube voor de iPad, maar dan ZONDER iets zoals AppleTV.

Technisch gezien moet dit toch mogelijk zijn dan? Is er zo nog niets gemaakt voor PC's?

[ Voor 18% gewijzigd door Opifex op 06-10-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
azziplekkus schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:56:
@YellowOnline: via het netwerk hé... Ik ga niet elke keer achter de tv kruipen om een kabel aan te sluiten, die dan ook nog eens lang genoeg moet zijn om in de zetel te kunnen zitten. (en dan al helemaal niet als ik bij iemand anders thuis ben)

Maximus: Mhmmm, klopt. Daar had ik niet aan gedacht, bij de iPad is dat inderdaad met Apple TV.
Maar is er dan geen mogelijkheid om WMP het youtube filmpje te laten streamen naar de TV? Want een gewoon mediabestand kan wel gestreamed worden...

EDIT: ik zie net dat er apps voor android zijn die hetzelfde doen als Youtube voor de iPad, maar dan ZONDER iets zoals AppleTV.

Technisch gezien moet dit toch mogelijk zijn dan? Is er zo nog niets gemaakt voor PC's?
Dit kan met Windows 8(.1) zeer zeker wel. Je zult alleen wel een 'device' moeten hebben die dit dan kan weergeven op je TV. Bv. een Xbox of ander 'ondersteund' device. Overigens werkt het voor bv. Youtube (en ook video's op Tweakers) alleen via de IE Metro versie. In Windows 8.1 kun je dan via de Charms bar kiezen voor Devices en vervolgens Play en dan staan de ondersteunde devices in de lijst (als je die als device hebt toegevoegd) en anders kun je hem daar alsnog toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zoiets dus? http://teletube.studio4plus.com/upnp.html (helaas heb je hiervoor Opera nodig)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Wat voor TV heb je TS? Als het wel een smart-tv is, maar die niet ondersteund wordt door play-to, misschien heb je hier wat aan;
http://withinwindows.com/...-to-devices-on-windows-8/
Kun je het iig proberen.

[ Voor 83% gewijzigd door MaximusTG op 06-10-2013 16:20 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
@Maximus: Die Play-to is inderdaad wat ik bedoel, maar dan voor Youtube filmpjes.

@TheVmaster: Geweldig! dat is precies wat ik zocht :) Alleen merk ik dat ik hier geen DLNA TV heb (belachelijk, want het heeft wel een soort smart-hub met apps waar hij zelf wel youtube kan afspelen).
Ik zal dus moeten wachten tot ik thuis ben om het uit te proberen^^ Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
azziplekkus schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 16:37:
@Maximus: Die Play-to is inderdaad wat ik bedoel, maar dan voor Youtube filmpjes.

@TheVmaster: Geweldig! dat is precies wat ik zocht :) Alleen merk ik dat ik hier geen DLNA TV heb (belachelijk, want het heeft wel een soort smart-hub met apps waar hij zelf wel youtube kan afspelen).
Ik zal dus moeten wachten tot ik thuis ben om het uit te proberen^^ Alvast bedankt :)
Je moet wel even je 'device' toevoegen. Bij mij werkte het pas op de Xbox 360 nadat ik deze eerst had toegevoegd aan je devices (dat kan ook via diezelfde manier, of via de PC Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Mhmmm, thuis hebben we een smart TV van Samsung, en daar kan ik meteen op afspelen.
Als ik een bestand op men notebook heb staan kan ik gewoon rechterklikken-->"Play to" --> "TV-modelnummerhier"
Nooit iets moeten instellen bij mij weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
azziplekkus schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:39:
Mhmmm, thuis hebben we een smart TV van Samsung, en daar kan ik meteen op afspelen.
Als ik een bestand op men notebook heb staan kan ik gewoon rechterklikken-->"Play to" --> "TV-modelnummerhier"
Nooit iets moeten instellen bij mij weten.
Oke....de 360 moest ik eerst 'toevoegen'....cool dat het gelijk werkt (vond het al raar dat ik mijn 360 moest 'toevoegen', maar goed da's ook een device van 8 jaar oud :))
Pagina: 1