Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Netflix via de TV kijken

Pagina: 1
Acties:

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:27

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Ik heb een Panasonic TX-P42VT30E uit 2011. Daar is geen Netflix-app voor beschikbaar en die gaat, als ik de media mag geloven, ook niet komen; het apparaat is al véél te oud. 8)7 .Ook voor mijn Blu-Ray speler, de Philips BDP7500 Mk ll is geen app te vinden. Ik ben aan het uitzoeken welke andere manieren er bestaan om Netflix op mijn TV te krijgen.

Ik heb de volgende manieren gevonden: Android-TV sticks, Android-TV boxes en mediaspelers als Apple-TV en dergelijke.
De voordelen van de stick leken mij in eerste instantie interessant: klein en veel apps te vinden,ook andere dan voor Netflix. Ik lees echter erg vaak dat de sticks niet verder komen dan 720p, en doordat ze nogal eens een kleine en ingebouwde antenne hebben, de Wifi-verbinding te wensen over kan laten. (In de meterkast staat een ASUS RT-AC66U, de fysieke afstand tot de TV is ongeveer 5 meter met een dunne muur ertussen). Ik heb een android mini-pc geleend ( de AK-212 MiniPC) om uit te proberen,maar die was me toch traaaaaaag....

Een box dan, of een mediaspeler ? Daar is de prijs soms wel erg hoog van; ik vind €200,- voor een extra apparaat dat ik eigenlijk alleen wil gebruiken om films en series te bekijken iets te gortig. Daarnaast bestaat de kans dat er geen Netflix-app te krijgen is, dan schiet ik er weinig mee op.

Ik zoek dus een handig, Wifi-sterk apparaatje met een HD (1080) beeld dat rond de € 60,- tot €80,-- kost...
Wie heeft een suggestie ?

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Je noemt de Apple TV wel maar gaat er later niet meer op in. Werkt prima-de-luxe voor hetgeen jij wilt. 2e hands moet het sowieso lukken om onder 80,- euro zo'n ding te scoren. Vermoedelijk komt binnenkort de ATV 4 uit, wellicht die ontwikkeling even afwachten.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Chromecast. Mits je een Android telefoon hebt.

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-06 20:52
Je hebt al een prima mediaspeler in de WD TV Live, Netflix app staat erop en via wifi prima streamen van Full HD. Kijk in de pricewacht voor de actuele prijs, zal rond de €80 zitten. Hier hangt een N66 van Asus op een meter of 8 met een gips muurtje er tussen, geen enkel probleem!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-11 09:39
wii kan ook afspelen en een app alleen resolutie 480 :)

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39
Dav1d schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:06:
Chromecast. Mits je een Android telefoon hebt.
Waarom moet je die hebben dan ? Chromecast werkt gewoon zonder Android telefoon.

Met 80 Euro ben je gewoon klaar.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31
Chromecast zou ik sowieso op het moment nog niet doen. Ik zou wel heel veel spijt krijgen om die HDMI stick voor 80 euro te kopen en dan later voor 35 euro bij de MediaMarkt te zien liggen...

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39
alex3305 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:38:
Chromecast zou ik sowieso op het moment nog niet doen. Ik zou wel heel veel spijt krijgen om die HDMI stick voor 80 euro te kopen en dan later voor 35 euro bij de MediaMarkt te zien liggen...
Ja... dat kan je met alles wel gaan doen....over 5 jaar is ligt hij voor 2.50 euro bij de blokker.

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:27

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Topicstarter
Dank voor de suggesties; ik ben aan het kijken wat het handigst is

• alex3305
RoaDHouse schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:16:
[...]

Ja... dat kan je met alles wel gaan doen....over 5 jaar is ligt hij voor 2.50 euro bij de blokker.
Dat is onzin natuurlijk. Het apparaatje is voor 35 dollar in de markt gezet en wordt tweedehands verkocht voor 80 euro. Ik zou daar persoonlijk moeite mee hebben.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RoaDHouse schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:14:
[...]

Waarom moet je die hebben dan ? Chromecast werkt gewoon zonder Android telefoon.
Chromecast heeft iets nodig waarmee je 'm bedient. Dat kan een Android of iOS device zijn, of iets met Chrome (computer/laptop/tablet).
alex3305 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:38:
Overdrijven is ook een vak. Amazon.com vraagt $53.22 incl. verzend- en douanekosten naar Nederland. Dat is met de huidige wisselkoers minder dan 40 euro!

• alex3305
Een paar weken geleden was de ChromeCast wel nog 80 dollar. Overigens kun je 'em blijkbaar nu bestellen bij Amazon voor 35 dollar.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik verplaats je naar het aankoopadviesforum.. ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-11 17:02
alex3305 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:15:
Een paar weken geleden was de ChromeCast wel nog 80 dollar. Overigens kun je 'em blijkbaar nu bestellen bij Amazon voor 35 dollar.
Helaas nu dus niet meer... Op het moment geeft de site aan dat ie niet meer kan worden verzonden naar NL.
Pagina: 1