[Hardware]Werkt dit met Ubuntu/Mint?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swendude
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-05-2023
Hallo allemaal,

aangezien ik software moet gaan ontwikkelen voor een Ubuntu omgeving (van een basisschool), ben ik van plan om een Ubuntu pc te bouwen de vraag is nu of mijn setup werkt, aangezien ik zelf weinig ervaring heb met dit soort dingen leek het me handig om het hier even te vragen. Alzo:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 35,01€ 35,01
1Asus B85M-E€ 63,90€ 63,90
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 67,-€ 67,-
1Intel Centrino Advanced-N 6235€ 18,20€ 18,20
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 34,-€ 34,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 328,01

Gaat dit systeem werken?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:44

Zalmanman

So long,

Ik zie geen reden waarom het niet zou moeten werken. De Centrino kan een beetje irritant doen, maar volgens mij moet dat prima op te lossen zijn.
Verder, waarom neem je geen Samsung SSD? Die zijn, volgens mij, in de regel iets betrouwbaarder.

Ik begrijp dat je er alleen mee gaat coden?

Spuitelf da 'k d'r bin. Niet letten op het mobo formaat en de socket... Ik dank degene onder mij.

[ Voor 15% gewijzigd door Zalmanman op 06-10-2013 11:29 ]

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 21:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Nee, er zitten nog een aantal foutjes in.

-Het moederbord dat je uit hebt gezocht is een Socket 1150 moederbord, en je processor is voor Socket 1155 gemaakt. Dat past simpelweg niet. De voordeligste optie is het uitzoeken van een 1155 moederbord, 1150 processoren zijn momenteel een stukkie duurder dan de G1610.

-Het moederbord is ook te groot voor de kast. Je hebt een Micro-ATX moederbord uitgezocht, en de kast ondersteunt alleen ITX bordjes. ITX is een kleiner formaat dan mATX, dus dat gaat niet lukken. De kast is verder wel erg mooi, dus als je toch een ander bordje aan t zoeken bent, let er dan op dat je een ITX bord hebt.

-En nog een die ik bijna zou vergeten: Een Mini-PCIE netwerkadapter gaat niet passen. Deze zijn gemaakt voor in laptops, en vertrouwen op antennes die al in de laptop zijn aangebracht. Zonder mini pcie slot en de antennes heb je hier niks aan ben ik bang. Je hebt of een PCI-E versie nodig, of een externe adapter via USB. Op zich heb je op zowel je moederbord als in je kast ruimte voor 1 pci-e kaart, dus je kunt het oplossen met een interne kaart. Ik ben alleen geen Ubuntu-gebruiker, dus ik laat het aanraden van een specifieke netwerkkaart even over aan een van mijn "collega's", want volgens mij is de driversupport wel een belangrijk punt hierin ;)

Verder is een Samsung SSD geen betere of slechtere keuze dan je M500, wat ook een beest van een SSD is. Mocht het voordeliger zijn kun je wel switchen, maar alleen om budgetredenen, want qua betrouwbaarheid of performance zul je geen verschil merken op deze PC.

Edit: Nu ik toch bezig ben...

Dit is een lijstje met alle ITX moederborden op Socket 1155. Een van de goedkoopste, goed beoordeelde bordjes is bijvoorbeeld al genoeg voor jouw doel. In dit geval is dat de ASRock H61M-ITX , die ook nog een stukkie goedkoper is dan jouw bordje.

En meteen maar even een "Graag Gedaan" voor Zalmanman, had er zelf ook bijna overheen gekeken :+

[ Voor 50% gewijzigd door Sorbo op 06-10-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swendude
Oeps, dat klopt inderdaad! Thanks voor het opmerken! Eens even kijken;

Is de Celeron wel een goede keuze?
pricewatch: Intel Pentium G3220 Boxed dit werd mij aangeraden (Op de hardware afdeling van gathering)

De SSD zal ik ff uitzoeken :)

Thanks voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je wilt gaan programmeren. Dan neem ik aan ook compileren? Een rappe CPU is hiervoor wel beter, dan ben je minder lang aan het wachten tot dat klaar is. Hoe meer cores, hoe beter eigenlijk. Een Celeron CPU is in design al een langzamere dan de Pentium die je linkt.

Voor wireless, een Intel kaartje doet 't altijd wel goed, maar als het kan, is het beter om gewoon een draadje te gebruiken. Het is een PC, die zal een vaste plek hebben. Je gaat er niet constant mee slepen van de ene plek naar de andere.

Tenzij je wat specifieke Linux vragen hebt, staat dit topic op de verkeerde plek. Je hebt al wat gevraagd in de Harde Waren sectie, dus verplaatsen zal dan geen nut hebben. Een slot is dan eerder van toepassing.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-10 13:02
Ik vraag mij af waarom je hiervoor een compleet nieuw systeem voor nodig hebt.
Want je kan ook devven in een virtuele omgeving.

Neemt niet weg dat een nieuw systeem altijd leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swendude
Nieuw systeem moest er zowiezo al komen.
Excuses HoT, het ging me hier eigenlijk vooral om de comptabiliteit met ubuntu maar dat is een beetje uit de hand gelopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Linux compatibiliteit is geen probleem met hardware. De pijnpunten liggen voornamelijk op wifi en eventueel grafische kaart, maar verder niet. Ik heb nog geen hedendaags systeem (of wat voor hardware dan ook voor het standaard kantoorwerk de afgelopen 15 jaar) waar Linux niet op zou werken. Sterker nog, mijn computer kan niet eens de installatie van Windows opstarten, terwijl Debian er perfect op draait.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Bijna alle hardware wat je in je systeem box stopt is prima supported (zeker de intell stuff)
met uitzondering van sommige wifi kaartjes. Grafische kaarten is soms een issue maar er is genoeg informatie om het goed te krijgen op het internet.

Externe hardware is vaker een uitdaging. Printers/Scanners combinatie van die twee. Maar dat heeft weinig met servers te maken.

>.< >.< >.< >.<

Pagina: 1