Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

.MOV omzetten naar ander video bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een filmpje ontvangen van een jvc recorder, maar die heeft het filmpje opgeslagen onder .MOV
Nu kan ik dit bestandje zowel op mijn windows pc als op mijn mac niet bekijken.

Graag zou ik het willen omzetten naar een .avi of een ander doorgaans bestand
Heeft 1 van jullie tips om dit te kunnne doen?

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-11 15:08

Koenvh

Hier tekenen: ______

https://www.google.nl/search?q=MOV+naar+avi

Staan genoeg mogelijkheden denk ik zo

🠕 This side up

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen niks werkt, heb op dit moment mijn mac al vol staan met 6 programma's die genoemt zijn:D
-iskysoft
-Amersoft
-any video converter
-all video converter
-smart concerter
-wondershare converter

Verwijderd

je moet ff YTD video downloader downloaden die is bedoelt om youtube filmpjes te downloaden alleen hij kan ook alles concerten!

Verwijderd

Topicstarter
heb op dit moment alleen mn mac bij me, dus word wat lastig.

zijn er nog andere tips?

De foutmelding die die trouwens steeds aangeeft in elk van deze programma's, is:

The application could not identify this file as a video. Check the text file that should have been created in the video's directory for more information.

Vaak moet ik dan het programma kopen, maar daar heb ik geen zin in als het een 1 malige actie is

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Je noemd de container, maar in welke codec slaat je JVC recorder het op? En wat voor DRM gebruikt hij? Kan VLC het afspelen? FFDshow (net zoals vlc gebaseerd op ffmpeg) filters?

.MOV alleen is niks, net zoals .AVI:

Wikipedia: Digital container format

Het zou best kunnen dat er een zwaar encrypted h264 of VC1 videostream met MP3 audiostream in zit.

http://www.headbands.com/gspot/ vind ik altijd vrij redelijk om te kijken wat voor codecs er in je container zitten. Vervolgens kun je het vrij makkelijker naar iets meer standaard rippen met andere tools. H264 + AC3 in een Matroska (MKV) container.

[ Voor 22% gewijzigd door Umbrah op 06-10-2013 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het op te zoeken maar zelfs het programma videospec (mac) kan het bestand niet openen.

Het vreemde is, het bestand komt uit dropbox. op het moment dat ik hem daarop kijk doet het filmpje het gewoon. Vanuit dropbox word hij geopend in een browser die het filmpje afspeeld, maar zodra die is gedownload op mijn mac en zelfs op mijn windows pc doet die niks.

VLC player kan hem ook niet afspelen

Verwijderd

Topicstarter
probeer er nu dus achter te komen welke codecs erin zitten maar hij dat programma kan ook dit bestand niet inlezen

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Hoe groot is het bestand? Lijkt mij dat er in de download iets mis is gegaan. Hoe heb je het uit dropbox gevist? De desktop client of via de website?

Verwijderd

Topicstarter
1,13 gb het is vanaf de site gedownload.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Is het bestand wel af te spelen via bijvoorbeeld VLC? Dan kan je wellicht achterhalen of het bestand op zich wel werkt.
Je had al aangegeven dat dat dus niet wil...

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 06-10-2013 19:59 ]

Desktop | Server | Laptop

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is 't een dermate privé-filmpje dat je de DropBox-file niet publiekelijk kunt maken?

Want ik vind 't wel een raar verhaal. VLC kan praktisch elk denkbaar videoformaat afspelen. Er zal, mijns inziens, wellicht iets mis zijn met het downloaden van het filmpje oid.

Verder gebruik ik zelf altijd FFmpeg op mijn Linux-PC (ook beschikbaar voor de Mac). Simpeler kan het niet:

ffmpeg -i BestandMetStommeContainerWatJeAndersWil.mov -codec copy GoeieContainerFormaat.mp4

Om bijv. een .MOV om te zetten naar een .MP4-container :)

Wat je natuurlijk wel moet beseffen is dat ook weer niet alle video-en audioformaten (noem het nou asjeblieft geen codec mensen, een codec is een apparaat of softwareprogramma, danwel -library om een bestand te coderen [codec] of te decoderen [codec], al dan niet volgens een specifiek formaat) in alle containers kunnen.

[ Voor 58% gewijzigd door Osiris op 06-10-2013 22:09 ]

Pagina: 1