Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RS232 naar Ethernet afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een apparaat voor automatische poorten in te stellen e.d. nu heb ik software staan waarmee ik dit kan instellen. Ik moet hiervoor met mijn laptop aan de controller van de poort zelf gaan staan en kan dan met een DB9 connector verbinding maken met die controller.

Nu zou ik dit willen opzetten zodat ik niet telkens tot aan die poort moet gaan lopen als ik een wijziging moet doorvoeren. Dus ik dacht laat ik deze kabel verlengen. Nu heb ik gelezen dat RS232 maar een maximum lengte heeft van 15m. En aangezien het bij mij over 50m a 60m gaat, moet ik naar een oplossing zoeken om deze te verlengen.

Nu kwam ik dit tegen op het internet na even zoeken

http://www.startech.com/N...et-1000-meters~RS232EXTC5

Dus het lijkt wel te bestaan dat ik een langere afstand kan overbruggen voor mijn verbinding.
Heeft er iemand ervaring met dit soort situaties? en hoe betrouwbaar dit in de praktijk werkt?

Ook vroeg ik me af of ik aan de andere uiteinde van de ethernet kabel dan terug een ethernet to COM tussenstuk moet aanschaffen om dit te doen werken?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Serieel kan wel langer dan 15 meter hoor, half duplex op een (lagere?) baudrate haal je flinke lengtes

Als je toch ethetnet in de buurt hebt kun je beter een kastje kopen waar je met telnet -> serieel inlogt.
Ik heb ze in het verleden nog wel eens opgezocht voor een telefooncentrale

zomaar een random voorbeeld -> http://www.usconverters.c...duct_info&products_id=310

Dan kun je dus vanaf de andere kant van de wereld lullen met dat ding, zolang je maar toegang hebt to je netwerk/internet

google -> https://www.google.nl/sea...AQ&biw=1440&bih=752&dpr=1

Maar probeer eerst maar eens gewoon die 60 meter zonder elektrische shit

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 06-10-2013 11:05 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Aah ok ik dacht dat het maximum 15m was! :)

Heb het nog even verder opgezocht en het is inderdaad zoals jij het zegt:

Maximum length of cables
Baud rate [Bd] Max length [ft] Max length [m]
19,200 50 15
9,600 500 150
4,800 1 000 300
2,400 3 000 900

Maar dan moet ik wel de mogelijkheid hebben om dit in te stellen in de applicatie waarschijnlijk. (Het is een Windows applicatie, en aan de eindgebruiker ga ik niet beginnen uitleggen hoe ze via telnet dit moeten doen, want dat verstaan ze allicht niet waarom dat niet makkelijk kan e.d.)

Dus ik kan het als volgt installeren dan:
Aan de poort controller zal ik de DB9 connector aansluiten aan de DB9 poort op de DB9-naar-ethernet-omvormer (die jij daar vermeld). Aan de ethernet kant sluit ik mijn ethernetkabel aan. Aan de andere kant van de ethernetkabel (50m verder) plaats ik een ethernet-naar-DB9-omvormer zodat ik deze in de computer kan plaatsen die de software heeft geinstalleerd staan en die via de COM poort dan kan communiceren.

Zou het zo werken denkt u?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee het idee is dat de pc een virtuele com poort krijt en die doorlinkt naar het kastje
With this Ethernet to Serial Converter you can easily connect one or two RS232, RS485 or RS422 serial devices to your computer over any LAN or Internet connection.

Two versions of Virtual COM software can be used with this unit: the free and Open Source Com0Com software or a pay-version from FabulaTech.

Iperf