Verbind niet meer automatisch met netwerkschijf

Pagina: 1
Acties:

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Wie kan me helpen... zit al enige tijd te klooien maar kom er niet uit.

Heb onlangs een NAS geïnstalleerd in mn netwerk. De mappen van mn NAS heb ik toegevoegd als netwerkschijf. In het begin zonder problemen.

Heb daarna uit veiligheidsoverweging mn admin account verwijderd en een nieuw gebruikersaccount toegevoegd met ander inlognaam en wachtwoord.

Sinds het aanpassen krijg ik de volgende fout bij het opstarten, mn netwerkschijf logt niet meer vanzelf in.

Afbeeldingslocatie: https://sites.google.com/site/nilsvdg/Home/pictures/IMAG0419.jpg

Afbeeldingslocatie: https://sites.google.com/site/nilsvdg/Home/pictures/IMAG0412.jpg

Als ik er op dubbelklik kan ik mn inlog en wachtwoord opgeven en kan ik direct al mn netwerkschijven weer in zonder problemen. Kies uiteraard ook voor referentie onthouden, maar na het opstarten krijg ik toch weer dezelfde fout.

Op mijn Windows 8 tab heb ik dit probleem niet, en logt hij na het aanpassen van mn inlog en ww weer gewoon automatisch in na het opstarten. Wie weet wat ik moet doen zodat hij op mijn W7 PC ook weer automatisch inlogt?

Heb de netwerkschijven uiteraard al een (paar) keer compleet verwijderd en opnieuw toegevoegd maar op zonder resultaat. Iedere keer na het opstarten wil hij niet inloggen.

[ Voor 9% gewijzigd door nils_vdg op 05-10-2013 21:53 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:58
Misschien werkt het beter als je usename/password voor windows en de NAS hetzelfde is, zodat je geen aparte login hoeft te geven voor de netwerk schijf.

Als de username op beiden hetzelfde is, maar het password verschillend raakt windows misschien in de war.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
In CMD:

net use a: /del

dan

net use a: \\nas\afbeeldingen "wachtwoord" /user:gebruiker /persistent:yes

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of in verkenner / explorer: netwerkdrive verwijderen en opnieuw aanmaken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:58
nils_vdg schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:22:
Heb de netwerkschijven uiteraard al een (paar) keer compleet verwijderd en opnieuw toegevoegd maar op zonder resultaat.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Misschien even de credentials voor je nas weggooien/vervangen voor de juiste in credential manager (configuratiescherm)?

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:55
Ploink schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 21:56:
Misschien werkt het beter als je usename/password voor windows en de NAS hetzelfde is, zodat je geen aparte login hoeft te geven voor de netwerk schijf.

Als de username op beiden hetzelfde is, maar het password verschillend raakt windows misschien in de war.
Thnx! Via deze opmerking ben ik tot de oplossing gekomen.
Mijn inlognaam van mn PC boven was gelijk aan die van mn NAS. Nadat ik mn windows wachtwoord had aangepast naar die van mn NAS was het probleem weg..

Echter is dat nog geen oplossing. Op mijn PC beneden gebruik ik geen wachtwoord.
Dat wil ik ook niet. Ik gebruik mijn iPad als remote voor XBMC op die PC. Ik wil mn PC daarom via WOL aan kunnen zetten, zonder eerst een wachtwoord in te moeten typen..
_Hades_ schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:46:
Misschien even de credentials voor je nas weggooien/vervangen voor de juiste in credential manager (configuratiescherm)?
Via deze opmerking ben ik op de volgende wiki uitgekomen.
http://forum.synology.com...n_mapping_a_network_drive

Nu een .bat bestand in "opstarten" gezet, en nu kan ik toch inloggen in de netwerkschijven met een aangepaste inlognaam en wachtwoord direct vanuit opstarten, zonder zelf nog in te moeten loggen.

Ik ben weer blij :-)

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-11 09:41
nils_vdg schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 00:46:
[...]

[...]

Via deze opmerking ben ik op de volgende wiki uitgekomen.
http://forum.synology.com...n_mapping_a_network_drive

Nu een .bat bestand in "opstarten" gezet, en nu kan ik toch inloggen in de netwerkschijven met een aangepaste inlognaam en wachtwoord direct vanuit opstarten, zonder zelf nog in te moeten loggen.

Ik ben weer blij :-)
Dat betekend wel dat iedereen bij je wachtwoord kan, ik weet niet of dat de bedoeling is?
Kun je op de PC zonder wachtwoord niet de credentials verwijderen uit de credential manager (NL: referentiebeheer) en daarna opnieuw de drive mappen met wachtwoord onthouden, zoals hierboven al aangegeven werd?
Pagina: 1