Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.
Ik ben al een tijdje aan het knoeien maar ik kom er niet uit; ik probeer 3D blu-rays via een htpc werkend te krijgen op mijn Epson TW6100W beamer.
Is er iemand die mij kan wijzen op een mogelijk probleem in dit geheel?

Aansluiting en aansturing is als volgt:
1. Een htpc met windows 7, total media theater 5 en een amd hd radeon HD6450
2. HDMI 1.4 kabel
3. Epson TW6100W via het wireless kastje wat erbij zit.

Heb al kabels gewisseld, geupgrade naar andere videokaart en gerommeld met instellingen van de beamer, maar ik kom er niet uit. Zie ik iets over het hoofd?
Gedownloade 3d side-by-side versies werken overigens wel.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat precies werkt er niet?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, dat is misschien wel handig om te melden...
Ik kreeg altijd wel beeld (bv the hobbit 3d blu-rays) maar het beeld was voornamelijk groen met dubbel beeld in een rode waas.
Vandaag kwam ik erachter dat je in totalmedia theater 5 ook nog moet specificeren wat voor tv je hebt. Die heb ik toen op AMD HD3D gezet. (Andere opties waren 'Micro-polarized 3D LCD', '3D Ready DLP HDTVs' of 'other display'.) Die laatste optie stond eerst geselecteerd.
Zou een upgrade naar total media theater 6 zin hebben?

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

En direct hdmi naar je beamer?

Gadgets FTW!

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik mn hele opstelling wel verbouwen maar dat ga ik eens proberen morgenochtend!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb ook een 6100w en in combinatie met een xtreamer SideWinder 3 kan ik perfect blu-ray 3d films afspelen. Hoe dit met jouw software werkt weet ik helaas niet, maar de beamer kan het iig wel.

Canon Digital Ixus V2

Verwijderd

Topicstarter
Net getest met de 6100W direct aan een HDMI kabel en dan werkt t probleemloos.
Het probleem lijkt bij mij dan in de wireless transmitter te zitten.
Hoe heb jij m aangesloten _MB_?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:33

Sick Nick

Drop the top!

Misschien dat de wireless HDMI niet genoeg bandbreedte heeft voor het 3D signaal?

Verwijderd

Topicstarter
Dat vroeg ik me ook af en heb de handleiding eens opgezicht. Daarin staat het volgende:
"Wanneer 3D-gegevens worden ontvangen van een HDMI1-, HDMI2- of WirelessHD-bron (alleen EH- TW6100W), wordt het beeld automatisch weergegeven in 3D."
Zou dus moeten werken lijkt me. Ook ontvangst is 100% volgens menu.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb ondertussen ook van alles geprobeerd om 3D goed werkend te krijgen in een Windows 7 omgeving en met TMT5 en 6. In mijn ervaring is de combinatie TMT (3, 5 en 6) en AMD eigenlijk geen gelukkige combi. Ik heb het nooit lekker aan de praat kunnen krijgen, wat ik ook probeerde. Nu heb ik nooit met zware AMD GPU's getest, dus daar kan ik weinig over zeggen, maar de combinatie W7 met TMT 3 en 5, nVidia (vanaf GT520m) en Intel (HD 4000), loopt wel uitstekend en daarmee kan ik full HD (real) 3D probleemloos afspelen.

Ik zie nu dat je het probleem eigenlijk alleen maar via de draadloze verbinding hebt. Zou de grote datastroom dan niet alleen de oorzaak van je probleem kunnen zijn? Een 3D Blu-Ray stream is niet misselijk v.w.b. bandbreedte.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 06-10-2013 22:24 ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de vraag ook gesteld op het ht-forum en daar meldde iemand dat 3d via zijn wireless transmitter wel werkt. Dus de datastroom zou het probleem niet moeten zijn. Afstand valt ook mee, ik schat 4 meter. Signaalontvangst volgens de beamer is ook 100%.
Ik weet nu dan even niet meer wat ik kan proberen...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:36:
Ik heb de vraag ook gesteld op het ht-forum en daar meldde iemand dat 3d via zijn wireless transmitter wel werkt. Dus de datastroom zou het probleem niet moeten zijn. Afstand valt ook mee, ik schat 4 meter. Signaalontvangst volgens de beamer is ook 100%.
Ik weet nu dan even niet meer wat ik kan proberen...
Leg het probleem anders neer bij de fabrikant / leverancier van de transmitter. Een klein beetje support van hun kant lijkt me hierbij toch ook niet te misstaan. Je hebt immers onomstotelijk al vast gesteld waar het probleem in zit, dus zou ik ze er sterkte bij wensen.

iRacing Profiel

Pagina: 1