Toon posts:

Geen fan instelling in Overdrive+verschillende kloksnelheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

De titel zegt het al, ik kan de fan speed van mijn één van mijn GPU's niet instellen in Overdrive, en beide kaarten lopen op verschillende snelheden. De tweede GPU, waarvan ik de snelheid wel kan controleren, heb ik er later bijgezet, maar fan snelheid op de originele GPU heb ik nooit kunnen controleren.

Hier zijn de screenshots van Overdrive:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/35aritc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/29xw3yv.jpg
En zoals je kunt zien lopen ze ook op verschillende snelheden (en temperaturen, wat waarschijnlijk met elkaar te maken heeft).

Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, is daar iemand?

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

Halloo? Lijkt mij geen goed begin.. Maar wat heb je zelf geprobeerd? Een programma als MSI afterburner is prima om fanspeeds inte stellen en clocks.? Een beetje eigen inzet mag wel..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al Fanspeed geprobeerd, maar die ondersteunt mijn moederbord niet (d.w.z het geeft me alleen informatie, niet de mogelijkheid om fan speeds te regelen). De bios-versie van beide kaarten is up-to-date en ik heb pas geleden de drivers opnieuw geinstalleerd dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik zal nog wel Afterburner proberen.

P.S. De reden dat ik om hulp vraag is, omdat ik zelf geen oplossing kan vinden; niet omdat ik te lui ben om zelf iets te proberen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Misschien een ander merk kaart?
Het was vroegah namelijk niet vanzelfsprekend dat een kaart fan-control had, nu misschien wel, maar dat is een ander verhaal.

En mocht je het je afvragen, vroegah is inderdaat het tijdperk van jouw kaarten, ze zijn namelijk aardig oud.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:55:
Misschien een ander merk kaart?
Het was vroegah namelijk niet vanzelfsprekend dat een kaart fan-control had, nu misschien wel, maar dat is een ander verhaal.

En mocht je het je afvragen, vroegah is inderdaat het tijdperk van jouw kaarten, ze zijn namelijk aardig oud.
Je hebt gelijk. Ik heb zelf nog wat meer onderzoek gedaan en het lijkt erop dat het merk van de kaart die ik heb (Powercolor) geen fan-control ondersteunt, tenminste niet voor dit model. De enigste manier om de fan-speed in te stellen is door de bios te flashen met RBE.

P.S. Zoals verwacht kan ik de fan-speed ook niet controleren met Afterburner.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Met HW-monitor kun je denk ik het toerental van de fan wel uitlezen, en temps.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 22:40:
Met HW-monitor kun je denk ik het toerental van de fan wel uitlezen, en temps.
Ik kan de fan en temps wel uitlezen, maar ik kan de fan niet controleren, dat is gewoon niet mogelijk met deze GPU.

Ik zie trouwens dat je als koeler de Gelid Tranquillo Rev.2 hebt, die heb ik ook besteld.
Ben je er tevreden mee?
Is die moeilijk te installeren, want daar klagen de meeste mensen over.
Pagina: 1