directnic domein transfer to networksolutions

Pagina: 1
Acties:

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Een provider wil een .org domein wat ik heb geregistreerd bij DirectNic verhuizen naar networksolutions. Dus een verandering van host zeg maar. Maar als die andere provider bij networksolutions het domein checked dan zit het niet in de networksolutions database (klopt heb ik gecontroleerd) en hierdoor is het dus ook niet te verhuizen.

Weet iemand hoe dit wel kan?

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 13:31 schreef The Source het volgende:
Een provider wil een .org domein wat ik heb geregistreerd bij DirectNic verhuizen naar networksolutions. Dus een verandering van host zeg maar
nee.. dat heet een verandering van 'registrar'.
Om te weten wie je huidige registrar is gebruik je een normale WHOIS client of je kijkt even op http://www.crsnic.net/
Maar als die andere provider bij networksolutions het domein checked dan zit het niet in de networksolutions database (klopt heb ik gecontroleerd) en hierdoor is het dus ook niet te verhuizen.
Je zal hem toch eerst moeten verhuizen naar Netsol wil die in hun database naar voren komen. Hij zit nu nog in de database van je huidige registrar.

Jij bent dus de 'registrant' van een domein die de 'registrar' van dit domein wilt wijzigen. Deze procedure start je bij de NIEUWE registrar. (Netsol dus)

Zie:
http://www.networksolutions.com/en_US/help/change-registrars.html

Maarre... waarom wil je provider in godsnaam dat je je domein verhuist naar Netsol? Alsof je provider daar wat mee te maken heeft... En als hij dit soort dingen niet weet vraag ik me af of hij wel weet waar ie over praat.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Dank je MarcoTC.

ff voor de duidelijkheid. Het domein heb ik voor iemand geregistreerd. Vanwege een recente fusie gaan hun alles onderbrengen bij EuroNet.

Ik wist wel hoe ik een domein naar DirectNIC kan verhuizen maar ik had geen ervaring met het verhuizen van een domein van DirectNIC naar Networksolutions. Is ook niet nodig maar kennelijk wist EuroNet dat ook niet want ze belde mij :)

Maar bedankt... ik zal de URL mailen naar EuroNet dan heb ik mijn goede daad voor deze maand alweer verricht.