Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

start.qone8.com browser hijacking

Pagina: 1
Acties:

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:55

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Daarnet met het installeren van 'xvid codec'* werd er blijkbaar ook een aantal andere dingen mee geinstalleerd.
Met zowel google chrome als internet explorer krijg ik elke keer als ik de browser opstart de volgende pagina te zien: http://start.qone8.com/?t...24AS_5VP8Y86BXXXX5VP8Y86B .

In de instellingen van de browsers heb ik alles weer terug ingesteld naar de instellingen die ik had.
Toch blijft die de bovenstaande pagina te openen als ik de browser op start.
Met het zoeken naar 'qone8' had ik gevonden dat het om een browser hijacker is, en deze moeilijk te verwijderen is.

Er zijn een aantal how-to's maar meeste zijn net te moeilijk voor mij (geen pro met software).

Weet iemand hier meer over?
Is er een makkelijke/makkelijk-uit-te-leggen manier om dit weg te krijgen?

Bedankt!

*Ik kwam op de download site via windows media player?

Via google had ik gevonden dat je het kon verwijden via configuratiescherm -> programma's verwijderen. Alleen hier staat niks tussen wat ook maar iets lijkt op qone8, helaas is dat ook geen optie.
Ondertussen ook al een quick scan van PC veilig gedaan maar die heeft niks gevonden.

[ Voor 16% gewijzigd door thijsco19 op 05-10-2013 19:59 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11 08:31
Tja, je hebt zelf adware geinstalleerd en gewoon blindelings door het installatieproces geklikt zonder verder te kijken wat er staat.

Het klinkt misschien een beetje hard, maar je installeert zelf software waar je de oorsprong helemaal niet van kent en je verwacht van anderen dat ze dit oplossen.

Als je er zeker van bent dat je standaard homepage niet gewoon is veranderd kan je altijd nog scannen met Malwarebytes: http://www.malwarebytes.org/ en HitmanPro: http://www.surfright.nl/en.
Misschien dat die nog iets kunnen vinden.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
photofreak schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 00:34:
Tja, je hebt zelf adware geinstalleerd en gewoon blindelings door het installatieproces geklikt zonder verder te kijken wat er staat.

Het klinkt misschien een beetje hard, maar je installeert zelf software waar je de oorsprong helemaal niet van kent en je verwacht van anderen dat ze dit oplossen.
Niet gelijk aannames maken hé. (oke, ik had misschien de TS iets uitgebreider mogen maken)
Ja ik heb het zelf geinstalleerd maar niet blindelings. Ik heb wel degelijk opgelet zodat ik deze dingen niet mee installeer, zo heb ik voorkomen dat ik er een toolbar werd geinstalleerd en nog paar dingen.
Daarom vind ik het vreemd dat dit er wel door is gekomen.
Als je er zeker van bent dat je standaard homepage niet gewoon is veranderd kan je altijd nog scannen met Malwarebytes: http://www.malwarebytes.org/ en HitmanPro: http://www.surfright.nl/en.
Misschien dat die nog iets kunnen vinden.
Gister avond laat had ik malwarebytes laten scannen, die had paar dingen gevonden en direct verwijderd. Helaas zonder succes.
Paar tellen later had ik me toch maar gewaagd om in het register te zoeken naar bestanden met 'qone', 1 resultaat gehad en verwijderd. Weer zonder succes.

Ik zal nog wel kijken wat HitmanPro kan vinden.

Zou een systeem herstel het kunnen oplossen? Helaas hebben we een recovery punt van 1-10 wat ik eigenlijk net iets te ver terug vind.

Met hitman pro kickstarter de pc gescand, ook hier een aantal bestanden gevonden en verwijderd. Wederom zonder succes :-( .

[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 06-10-2013 13:54 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:20
Zijn je shortcuts niet toevallig replaced door "firefox.exe <url>"?

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Scan eens met ADWCleaner. Als deze wat gevonden heeft zal hij je pc automatisch opnieuw opstarten en bij opnieuw aanmelden een rapoort weergeven.
Daarnaast kan je ook de Junkware Removal Tool gebruiken om de laatste restjes te verwijderen. Let wel op, deze tool is wel rigoreus. Hij maakt ook gelijk je log van de eventviewer leeg.
En om dan gelijk alles aan te pakken, dan kan je Malwarebytes Anti-Rootkit downloaden, updaten en laten draaien.

Mocht je hierna nog steeds last hebben van de Browser Hi-Jack, dan moet je dat hier even laten weten.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

In de url balk van firefox "about:config" ingeven (zonder de " ) en dan zoeken naar die url. Meestal aangepast door de "gebruiker"

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Zoals Thralas al zegt zullen vermoedelijk de snelkoppelingen zijn aangepast net zoals die qvo6-hijacker doet (linkje is naar een site hoe je die kunt verwijderen).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Thralas schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:53:
Zijn je shortcuts niet toevallig replaced door "firefox.exe <url>"?
Ik moest even 2 keer nadenken wat je bedoelde maar inderdaad je hebt gelijk!

Dankje, daar had ik werkelijk nooit aan gedacht.

Aangezien ik een aantal bestanden heb verwijderd waar 'qone' en 'qvo6' in de naam staan, en daarna niks meer hebt kunnen vinden, denk ik dat het nu opgelost is!

Toppie!

P.S. Als ik die shortcuts verander moet ik dat bevestigen omdat het administrator rechten nodig heeft. Apart dat zo'n 'virus' dat zonder melding kan doen.

[ Voor 14% gewijzigd door thijsco19 op 07-10-2013 16:56 ]

Verwijderd

spam

[ Voor 90% gewijzigd door Dirk op 30-06-2014 22:04 ]

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 12:06
En vergeet Xvid-codec (tenzij je die absoluut nodig hebt als separaat pakket om de een of andere reden). installeer Shark's codec pack of CCCP http://www.cccp-project.net/, dan kun je alles afspelen, inclusief Xvid.
Het is nergens voor nodig om al die dingen separaat te installeren los van de vervuiling van je systeem als je dat doet om alles te kunnen afspelen wat je tegenkomt.

[ Voor 22% gewijzigd door Stefke op 13-06-2014 12:16 ]

Pagina: 1