Beste Tweakers,
Ik ben pas begonnen met een (poging) wagen tot webdesign met behulp van Wordpress. Echter loop ik zo nu en dan tegen wat muren op. Google helpt me elke keer om eroverheen te klimmen. Echter deze vraag lukt me via Google niet omdat hij specifiek is voor mijn theme/site/code. Ik hoop dan ook op een slimme tweaker als vangnet.
Op mijn site is er in de header area ruimte voor een logo (welke geschaald wordt naar 128px) en daarnaast een soort "advertentieruimte" oid. Ik wil graag de hele ruimte in de header benutten voor mijn logo en niet een lege ruimte aan de rechterkant hebben.
Ik dacht dit zelf op te lossen door in style.css de pixels te wijzigen:
/* -- 4.0 Header -- */
.header { position: relative; padding-bottom: 0; }
#banner-top { float: right; line-height: 0; margin: 20px 20px 20px 0px; }
.logo { width: 184px; float: left; margin: 20px; } Hier een width van 900px
.logo.image { line-height: 0; }
.logo img { width: 184px; } Hier een width van 900px
.logo .plain-text { font-size: 20px; line-height: 30px; font-weight: bold; }
.logo #tagline { font-size: 11px; font-style: italic; }
Echter, geen resultaat. Dit is waarschijnlijk voor de gemiddelde web designer een peace of cake. Zelf denk ik dat ik mogelijk ergens ook nog een function file moet veranderen oid? Ik zou het erg waarderen als iemand mij een schop in de goede richting kan geven. Bij voorbaat dank!
Ik ben pas begonnen met een (poging) wagen tot webdesign met behulp van Wordpress. Echter loop ik zo nu en dan tegen wat muren op. Google helpt me elke keer om eroverheen te klimmen. Echter deze vraag lukt me via Google niet omdat hij specifiek is voor mijn theme/site/code. Ik hoop dan ook op een slimme tweaker als vangnet.
Op mijn site is er in de header area ruimte voor een logo (welke geschaald wordt naar 128px) en daarnaast een soort "advertentieruimte" oid. Ik wil graag de hele ruimte in de header benutten voor mijn logo en niet een lege ruimte aan de rechterkant hebben.
Ik dacht dit zelf op te lossen door in style.css de pixels te wijzigen:
/* -- 4.0 Header -- */
.header { position: relative; padding-bottom: 0; }
#banner-top { float: right; line-height: 0; margin: 20px 20px 20px 0px; }
.logo { width: 184px; float: left; margin: 20px; } Hier een width van 900px
.logo.image { line-height: 0; }
.logo img { width: 184px; } Hier een width van 900px
.logo .plain-text { font-size: 20px; line-height: 30px; font-weight: bold; }
.logo #tagline { font-size: 11px; font-style: italic; }
Echter, geen resultaat. Dit is waarschijnlijk voor de gemiddelde web designer een peace of cake. Zelf denk ik dat ik mogelijk ergens ook nog een function file moet veranderen oid? Ik zou het erg waarderen als iemand mij een schop in de goede richting kan geven. Bij voorbaat dank!