Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouche Dag.
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-02 15:36
Beste Tweakers,

Ik heb gisteren de Gigabyte GA-Z87M-HD3 besteld en heb hem vandaag binnen gekregen.
De hardware installatie verliep niet helemaal vlekkeloos.

Ik had al een Scythe Mugen 2 rev. B en deze past op zich wel op de nieuwe socket maar er is een probleem.
De gesoldeerde pinnen op het moederboord steken ver uit aan de achterkant, waardoor de backplate van de Mugen er niet op past.
De pinnen zoals rechtsonder in deze afbeelding zitten in de weg voor mijn backplate.
Ik gebruik voor nu de stock Intel fan, maar dit is natuurlijk geen permanente oplossing.
Hierom een paar vragen:
Horen deze gesoldeerde 'pinnen' uit te steken?
Is er een mogelijkheid om aan een juiste backplate te komen?

Ik had ook al een AMD RADEON HD6950 met een ge-overclockte 6970 BIOS erop.
Deze heeft meer dan 2 jaar prima gedraaid op mijn oude moederbord (ASUS M4A88T-V EVO) maar op het nieuwe Gigabyte moederbord krijg ik een Bios Beep error (1 lang 2 kort).
Als ik de standaard 6950 BIOS weer aanzet (doormiddel van een switch op de GPU) dan heb ik hier geen last van.
Waarom kan ik mijn overclocked BIOS niet gebruiken?

Als ik mijn computer opstart hoor ik 1 korte beep.
Ik vond dat dit een "DRAM Refresh Failure" is (http://www.computerhope.com/beep.htm).
Ook hierover heb ik een aantal vragen:
Is dit een serious probleem?
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

En een overkoepelende vraag: Is dit moederbord wel goed gefabriceerd?
Zijn alle problemen waar ik tegen aan loop nou een productie fout van het moederbord, of wel echt individuele problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, die pinnen zullen wat uitsteken, dat is op de meeste borden zo, het hangt alleen een beetje af van wat voor onderdelen erop zitten en hoe deze zijn geplaatst of ze voor je koeler in de weg zitten.

Als de backplate niet te ver in de weg zit kun je er natuurlijk altijd een stukje vanaf dremelen. Want het lijkt me niet dat er echt veel in de weg zal zitten (al ken ik de mounting van de mugen niet precies meer, het is al veel te lang geleden dat ik dat ding geïnstalleerd heb :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouche Dag.
TERW_DAN schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:42:
Ja, die pinnen zullen wat uitsteken, dat is op de meeste borden zo, het hangt alleen een beetje af van wat voor onderdelen erop zitten en hoe deze zijn geplaatst of ze voor je koeler in de weg zitten.

Als de backplate niet te ver in de weg zit kun je er natuurlijk altijd een stukje vanaf dremelen. Want het lijkt me niet dat er echt veel in de weg zal zitten (al ken ik de mounting van de mugen niet precies meer, het is al veel te lang geleden dat ik dat ding geïnstalleerd heb :P).
Het probleem is, als ik de backplate erop zet, raakt het metaal van de backplate eerder de gesoldeerde pinnen dan dat het schuim het moederbord raakt
Hierdoor onstaat (waarschijnlijk) niet alleen kortsluiting, maar maak ik waarschijnlijk de gesoldeerde pinnen kapot voordat de Mugen goed zit vastgeschroefd aan de backplate.

Backplate: klik hier voor afbeelding

[ Voor 4% gewijzigd door Bouche Dag. op 05-10-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hmm, ik heb net even bij mijn Mugen gekeken, maar het schuim op die backplate is dik genoeg om kortsluiting te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouche Dag.
TERW_DAN schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:57:
Hmm, ik heb net even bij mijn Mugen gekeken, maar het schuim op die backplate is dik genoeg om kortsluiting te voorkomen.
De backplate op alle andere versies van de mugen is ook veel kleiner.
Een Mugen 3 of 4 zou volgens mij minder/niet in de weg zitten.

Neemt niet weg dat het enorm ver uitsteekt aan de achterkant...

Kun je ook ergens alleen een andere backplate kopen?

EDIT:
Her voornamelijkste probleem waar ik nu mee zit is waarom mijn GPU op de geoverlockte snelheid niet werkt.
Als deze het op dit moederbord niet doet, dan zal ik van moederbord wisselen.

Een nieuwe CPU koeler zal hoogst waarschijnlijk noodzakelijk zijn met de nieuwe socket.

[ Voor 27% gewijzigd door Bouche Dag. op 05-10-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-07 09:54
Het unlocked bios probleem voor je 6950 zit em in het bios van je moederbord. Kan je niet vertellen welk bios of welke instructie daar nou precies voor verantwoordelijk is, maar op gegeven moment kwamen er allemaal berichten dat geunlockte 6950 kaarten het na een mobo bios update niet meer deden. Alleen de default bios van de 6950 werkte dan.
Wellicht dat een moederbord bios update uitkomst brengt.
Of zoek eens op het internet, dit was een veel voorkomend probleem op gegeven moment.
Pagina: 1