Oud modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-12 16:09
Hallo allemaal,

Ik kwam laatst op zolder een Arris Touchstone modem tegen van caiway, welke wij kregen bij een abonnement. Deze was maar kort gebruikt omdat we daarna konden overstappen op glasvezel en werkt dus nog prima. Dit modem was niet in bruikleen. Kan ik (of iemand anders) met dit ding nog iets of is het rijp voor de sloop? Ik weet namelijk niet of modems tussen providers (of klanten) te wisselen zijn?

• botje88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-01 17:26
Ik zou even in je papieren[of bij caiway] nagaan of het een bruikleen modem is of een modem die je zelf gekocht hebt.

Is het een gekocht modem, kan je hem misschien wel aan dat Computer 4 Kids van tweakers geven of anders in de vraag en aanbod aanbieden:) er is altijd wel iemand die interesse heeft.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Inderdaad, het is beslist verstandig om dat even na te gaan. Je zou hem dan eigenlijk terug moeten sturen, waarna je hoogst waarschijnlijk ook nog een borgsom terug krijgt.
Bovendien, als het een bruikleenmodem is, dan heeft hij doorgaans een identificatie van de provider, bestaande uit het mac-adres dat gekoppeld is aan het klantnummer en de abonnementsvorm (snelheid etc.). Het gevolg daarvan is dat het voor anderen een totaal waardeloos ding is. Je kan dan hoog springen of laag, het helpt je niets, je krijgt er geen verbinding mee. Het mac-nummer staat gewoon niet in de database van de provider, dus in jip-en-janneketaal zegt die "ik ken je niet". Dat zal dus ook gelden bij een poging om een tweede verbinding aan te leggen, want je abonnement vermeldt maar één mac-adres.

Dit geldt althans voor kabelmodems en je vertelt er niet bij of je een kabel-abonnement had. Het is me niet bekend of de Arris Touchstone ook voorkomt als ADSL-modem. Als ik het goed heb begrepen gelden daar deze beperkingen niet, omdat de telefoonlijn al klantbepalend is. De identificatie via een mac-adres is dan niet strikt noodzakelijk. Heel misschien dat je er dan nog iemand een plezier mee kan doen.

Het is me niet bekend of er veel mensen zijn die hiermee een kat in de zak hebben gekocht, want kabelklanten hebben een modem in bruikleen, dus er zullen daar denk ik maar weinigen zijn die er belangstelling voor zullen hebben, ook niet als hij hen gratis wordt aangeboden.

Verwijderd

Heb je een berichtje gestuurd.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2013 13:06 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Daar hebben we dus V&A voor. Maar beste topicstarter: Voor je je modem verpatst, bel even met Caiway om te vragen of dat wel mag.

Dit topic is gesloten.