Upgrade CPU, mobo of wellicht andere onderdelen?

Pagina: 1
Acties:

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-12-2025
Hallo!

Voordat ik mijn vragen aan jullie stel, zal ik eerst gelijk m'n specs hieronder zetten:
- i5 2500k@3.3Ghz
- Asrock P67 Pro3 SE
- 8Gb RAM
- Asus GTX670 DCII 2GB
- Crucial M4 SSD 256Gb
- Corsair Builder series V2 CX600 600W

Mijn eerste vraag is eigenlijk of ik m'n CPU of mobo zou moeten upgraden, met het oog op bij voorbeeld BF4 (en de huidige bèta)? Wellicht zien jullie hier andere onderdelen die nodig aan een upgrade toe zijn? Ik had bovendien begrepen dat het nog een idee zou kunnen zijn om de CPU over te klokken. Ik heb echter geen idee hoe dat moet. Als dit inderdaad een mogelijke oplossing is, wat is dan volgens jullie een goede guide (begrijpelijk voor een leek)? Ik heb zelf al eens rond zitten neuzen op het web, maar ik vond een guide waar m'n hoofd eerlijk gezegd van ging duizelen. Zoveel mumbo jumbo dat soms in dat soort guides wordt gehanteerd.
Ik ben jullie zeer erkentelijk voor adviezen, aanwijzingen, etc.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
8Mb = 1MB
Ik neem aan dat je 8GB bedoelt ;)

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Eigenlijk nee, het is al goed als het nu is. Het systeem is mooi gebalanceerd, maar wel alweer "oud" ;)

• Meister Sachs
Ploink schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:33:
[...]

8Mb = 1MB
Ik neem aan dat je 8GB bedoelt ;)
Oops, kleine vergissing :D . Al verbeterd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 2500K zou ik voorlopig nog niet upgraden. Nieuwere CPU's zijn wel wat sneller, maar als je die 2500K een beetje overclockt dan heb je eigenlijk ook een flinke CPU. Ik zou eerst afwachten of BF4 gewoon draait op je systeem, upgraden kun je altijd nog.

• Meister Sachs
TERW_DAN schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:02:
Een 2500K zou ik voorlopig nog niet upgraden. Nieuwere CPU's zijn wel wat sneller, maar als je die 2500K een beetje overclockt dan heb je eigenlijk ook een flinke CPU. Ik zou eerst afwachten of BF4 gewoon draait op je systeem, upgraden kun je altijd nog.
Bedankt voor je reactie. Ik ben op dit moment de bèta aan het proberen van Battlefield 4. Ik gebruik trouwens Geforce Experience voor de gfx settings. Geen idee of dat een betrouwbare methode is. In ieder geval draait het spel aardig, hoewel ik het idee heb dat er aardig wat sprake is van framedrops. Tja, waar ligt dat precies aan. Het is een bèta, dus je kunt moeilijk verwachten dat het gelijk perfect draait.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:12

Thomg

Aww yiss

Beta legt nogal veel druk op de processor, aangezien die van jou niet de snelste van het snelste is merk je dat redelijk.
Maarja, Beta is Beta
Pagina: 1