Toon posts:

Nieuwe desktop PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Op dit moment hebben wij thuis een desktop pc staan. Deze hebben we ongeveer 2 jaar geleden gekocht, niet zelf in elkaar gezet. Pc is als volgt:
CPU AMD Phenom(tm) II X6 1055T Processor
Geheugen totaal 4094 MB
ATI Radeon HD 5450

Deze computer wordt doorgeschoven omdat een andere computer die wij hebben staan oud en traag is.
Graag wil ik voor de bovenstaande pc een nieuwe.
Computer moet gewoon alles snel doen maar niks geks, geen spellen of photoshop oid. Wordt namelijk gebruikt voor mail, browsen, office en voor af en toe hd films af te spelen op de tv.
Het systeem wat ik nu heb maakt nogal veel herrie, mag best wat zachter. Een ssd lijkt me ook fijn. Energieverbruik, merk of grootte maken me verder weinig uit. Prijs maakt me niet zo heel veel uit maar denk dat die iets rond de 500 euro moet liggen.

Een mooie monitor die ik erbij wil kopen is pricewatch: LG IPS237L Zwart.

Ik heb in de september BBG gekeken, hier staat echter alleen een basissysteem in en daarna allemaal gamesystemen. Wat ik (denk ik) zoek is een geupgrade basissysteem (aangezien ik niet game), of is het basissysteem prima in vergelijking met de huidige computer?
Kan iemand mij hierbij helpen?

Verwijderd

Samen met het scherm houd je dus 345 euro over aan het systeem, of moet aangenomen worden dat het scherm buiten jouw budget zit?
Aan jouw eisen te zien voldoet het simpelste eigenlijk al en dat is mooi! want zo beperk je de kosten :)
Deze is de BBG van juli en moet aan jouw eisen makkelijk kunnen voldoen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 35,01€ 35,01
1ASRock B75M-DGS€ 47,07€ 47,07
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Antec VSK-3000E€ 22,91€ 22,91
1LG IPS237L Zwart€ 155,-€ 155,-
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 34,-€ 34,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,50€ 82,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 460,93

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 14:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor je reactie!
De 500 euro was puur een richtprijs maar was exclusief scherm.
Het systeem wat jij aangeeft is dus het budgetsysteem van Juli, eventueel als ik iets een iets beter systeem wil zou ik dus de iets duurdere versie met de pricewatch: AMD A8-5600K Black Edition met de pricewatch: ASRock FM2A75 PRO4-M =
Fijn dat dat al aan mijn eisen voldoet dan! Enige vraag nog, is dit systeem dan geen achteruitgang op mijn huidige systeem? Die kostte toen wel iets meer dacht ik...

Edit: Het basissysteem van de BBG September (reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2013) bedoel ik, mijn vraag is of ik er niet op achteruit ga qua snelheid met mijn huidige setup.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 16:05 ]

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Qua CPU ga je er hard op achteruit, de X6 1055T is een behoorlijk potente CPU.

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie, dat is dus wat ik zelf ook al had verwacht maar niet op hoopte.
Ik ben dus op zoek naar een goede vervanger voor de computer die ik nu heb en hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-04 12:14
Als je niet gaat gamen e.d., waarom niet een heel andere idee: http://tweakers.net/product/330580/gigabyte-brix/
Keuze uit Celeron, i3, i5 of zelfs i7.

Deze kan je vaak achter een scherm met vesa mount schroeven. Draadloos toetsenbord/muis erbij en je hebt een monitor als computer. Alleen geheugen en mSATA SSD erin je hebt een systeem. Opslag via NAS of externe HD via USB 3.0.

Intel heeft ook zoiets als de NUC en Zotac de Zbox. Allemaal kleine functionele pc's die vaak gebruikt worden als HTPC.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je hebt geen nieuw systeem nodig voor deze zaken... een SSD en/of een clean install van Windows doen waarschijnlijk wonderen. de 1055T kan best nog een tijdje mee, zeker voor gewone taken als office. dit zal níet de bottleneck zijn in 't systeem

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Nee klopt ik wil voor dit systeem ook geen nieuwe. Deze computer staat nu beneden en vervangt de computer boven, die is gewoon echt oud en traag.
Ik wil dus een nieuwe (gelijkwaardige) computer om deze te vervangen.

De oplossing van Senor Sjon lijkt me erg mooi. Maakt me niet uit als het iets duurder is maar veel mooier. Wanneer ik hierbij dus een SSD en opslag koop heb ik een waardige vervanger?

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-04 12:00
niektb schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:36:
Qua CPU ga je er hard op achteruit, de X6 1055T is een behoorlijk potente CPU.
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html (staat 1610 niet op)

http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Puur naar CPU performance (Passmark score) X6: 5049 vs G1610: 2582

Om vergelijkbare CPU te hebben denk ik (ook) aan de A8-5600K:
http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html (5049 vs. 4411 Passmark score)

Op brute score al redelijk dicht in de buurt en in de praktijk kan single threaded de A8 zelfs iets beter presteren (alvorens multi-threaded weggeblazen te worden)
http://www.cpu-world.com/...m_II_X6_1055T_(125W).html

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-04 12:14
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:17:
Nee klopt ik wil voor dit systeem ook geen nieuwe. Deze computer staat nu beneden en vervangt de computer boven, die is gewoon echt oud en traag.
Ik wil dus een nieuwe (gelijkwaardige) computer om deze te vervangen.

De oplossing van Senor Sjon lijkt me erg mooi. Maakt me niet uit als het iets duurder is maar veel mooier. Wanneer ik hierbij dus een SSD en opslag koop heb ik een waardige vervanger?
Geheugen en opslag heb je dan nodig. Er gaat laptopgeheugen in (SO-DIMM).

Meer info:
nieuws: Gigabyte kondigt Brix-mini-pc officieel aan
nieuws: Gigabyte geeft mini-pc Brix update met Haswell-processors

Alleen voor echt bulkopslag (boven de 250 GB) moet je een externe schijf gaan gebruiken. Dan is SSD te duur. Op de site van Gigabyte zie je de plaatsing achter een scherm. http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4742#ov
Volgens mij heeft het beoogde beeldscherm daar geen mogelijkheid voor?

[ Voor 8% gewijzigd door Señor Sjon op 05-10-2013 19:55 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1